Web Analytics Made Easy - Statcounter

مریم سلاجقه روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ناپایداری‌های جوی از بعدازظهر پنجشنبه ۲۴ تیرماه آغاز و تا اواخر وقت دوشنبه ۲۸ تیرماه در بیشتر مناطق استان کرمان ادامه دارد.

وی با اشاره به رشد ابرهای همرفتی، رگبار باران، رعد و برق، وزش تندبادهای موقت و بارش احتمالی تگرگ در مناطق مستعد باتوجه به نوع بارش ها که بصورت رگباری، سریع و باشدت اتفاق می‌افتد تصریح کرد: احتمال آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه های فصلی در پاره ای مناطق بخصوص در جنوب و غرب استان کرمان پیش بینی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان با اشاره به میزان بارندگی در مناطق مختلف این استان از روز گذشته (۲۵ تیرماه) تا امروز صبح (۲۶تیرماه) گفت: میزان بارندگی در شهرستان‌های ارزوئیه ۱۴.۲ میلی متر، بافت هشت، ریگان و ساردوئیه چهار، لاله زار هفت، جهادآباد جیرفت ۸.۵، دلفارد و فاریاب هشت و روستای طاشک بافت ۹.۵ میلی متر ثبت شده است.   

سلاجقه ادامه داد: در ایستگاه آب منطقه‌ای کیسکان شهرستان بافت میزان بارندگی  ۴۰  میلی متر و در ایستگاه هواشناسی این منطقه  ۱۴ میلی متر ثبت شده است.

وی پرهیز از تردد، توقف و چرای دام در مسیر رودخانه‌ها، صعود نکردن به ارتفاعات، اتخاذ اقدامات لازم برای کاهش خسارت های احتمالی ناشی از سیلاب را توصیه کرد.

برچسب‌ها بارش باران گزارش ملی سیلاب ها سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بارش باران گزارش ملی سیلاب ها سازمان هواشناسی بارش باران گزارش ملی سیلاب ها سازمان هواشناسی میلی متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۶۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناپایداری های جوی ودریایی در هرمزگان / احتمال رگبار پراکنده باران و رعدو برق

براساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان، امروز در پاره‌ای از نقاط استان از جمله مناطق غربی و شمالی، ارتفاعات، و با احتمال کمتر برخی مناطق مرکزی، شرقی و دریایی استان رگبار پراکنده باران و رعد و برق با احتمال افزایش لحظه‌ای سرعت باد پیش بینی می‌شود.

توصیه می‌شود از قرارگیری در حریم رودخانه‌های فصلی، صعود به ارتفاعات و چرای دام در ارتفاعات بویژه در غرب و شمال استان اجتناب شود.

  امروز خلیج فارس با وزش باد‌های جنوب شرقی و تنگه هرمز با وزش باد‌های جنوب غربی نسبتا مواج خواهد شد. همچنین در پاره‌ای نقاط بویژه در خلیج فارس احتمال وقوع تندباد لحظه‌ای همراه با رگبار باران و رعدوبرق پیش بینی می‌شود.

در ساعات بعدازظهر روز یکشنبه با افزایش باد‌های جنوب غربی- شمال غربی دریا نسبتا مواج خواهد شد.

سرعت باد در تنگه هرمز و بخش‌هایی از خلیج فارس گاهی به بیش از ۳۶ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

توصیه می‌شود در این مدت شناور‌های سبک، صیادی و تفریحی از تردد خودداری کنند و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن سایر شناور‌ها صورت پذیرد. 

 به لحاظ دمایی از امروز تا اواسط هفته روند افزایشی دمای بیشینه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد
  • بارندگی در خوزستان ادامه دارد
  • ۱۱۲ میلی متر بارندگی در رومشکان لرستان ثبت شد
  • ۴۸ میلی متر میانگین بارش در استان کرمانشاه/ روانسر با ۱۰۰ میلی متر رکورددار است
  • بارش ۴۸ میلی متری باران برای کرمانشاه
  • خسارت به کشاورزان در پی طوفان مهیب در کهگیلویه و بویراحمد
  • ناپایداری‌های جوی در بوشهر افزایش می‌یابد
  • تداوم ناپایداری‌های جوی و دریایی در هرمزگان، ۱۵ اردیبهشت
  • سامانه بارشی اخیر میانگین ۴۸ میلی مترباران در استان کرمانشاه  برجای گذاشت
  • ناپایداری های جوی ودریایی در هرمزگان / احتمال رگبار پراکنده باران و رعدو برق