Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای کارگروه موقوفات و امور مالی اعتاب مقدسه ایران با هدف شناخت و الگوبرداری از فعالیت‌های بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس و هم‌افزایی برای کمک به اقتصاد کشور، از شرکت‌های زیرمجموعه این بنیاد بازدید کردند.

به گزارش قدس آنلاین، محمود احمدی زرمهری کارشناس  مدیریت توسعه وقف و مشارکت های اجتماعی بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس گفت: این کارگروه در برنامه‌ای دو روزه از مجموعه‌های کشت‌وصنعت مزرعه نمونه و واحد دامپروری صنعتی کنه‌بیست بازدید کردند و با توانمندی‌های آستان قدس رضوی در بخش تولیدات باغی، زراعی و دامپروری آشنا شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که بخش قابل توجهی از موقوفات اعتاب مقدس، شامل زمین‌های زراعی و باغات است، افزود: تبادل تجربیات در این زمینه به‌ویژه در بحث استفاده بهینه از منابع آبی و ارتقاء بهره‌وری در واحد سطح، بسیار کارگشا خواهد بود.

احمدی زرمهری ادامه داد: در حوزه دامداری و دامپروری، آستان قدس رضوی جزء واحدهای شاخص شرق کشور محسوب می‌شود و این امر برای تمامی اعتاب مقدس به‌منظور استفاده از تجارب فنی و همچنین تولیدات و تبادل اطلاعات، حائز اهمیت است.

عضو کارگروه موقوفات و امور مالی اعتاب مقدسه ایران با اشاره به شعار سال مبنی بر «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» گفت:  کشور ما با تحریم‌های سنگینی مواجه است و همین امر لزوم توجه بیش‌از پیش به ظرفیت‌های داخلی و هم‌افزایی تمامی نهادها را دوچندان می‌کند.

وی ادامه داد: امروزه تولید محصولات استراتژیک از جمله دانه‌های روغنی اهمیت زیادی پیدا

کرده که این مهم با همکاری نهادهای انقلابی کشور و در راس آن آستان قدس رضوی هم اکنون در حال اجرا است؛ بر همین اساس اعتاب مقدس کشور با بهره‌گرفتن از این الگو و همچنین داشتن پتانسیل‌های بالقوه و بالفعل متعدد، می‌توانند در تحقق شعار سال نقش اساسی ایفا کنند.

احمدی زرمهری درباره دستاوردهای این بازدید تصریح کرد: در پایان این بازدیدها، پیش نویس تفاهم‌نامه‌ توسعه همکاری‌ها به تایید  رسید و مقرر شد بعد از تصویب نهایی، ابلاغ شود.

 

هم‌افزایی اعتاب مقدسه ایران برای کمک به اقتصاد کشور

عضو کارگروه موقوفات و امور مالی اعتاب مقدسه ایران ادامه داد: به طور قطع سایر اعتاب مقدس با توجه به پتانسیل‌های عظیم آستان قدس و سازمان اوقاف و امور خیریه می‌توانند هم‌افزایی بزرگی را برای توسعه و رشد اقتصادی ایران اسلامی که هدف اصلی این کارگروه نیز است، ایجاد کنند.

وی ادامه داد به برکت وجود حضرت رضا (ع) و با همکاری سایر اعتاب مقدس کشور، همبستگی درخور توجه و الگویی مثال زدنی را در کشور ارائه خواهیم داد.

 

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بهره وری موقوفات اعتاب مقدسه ایران اعتاب مقدس آستان قدس هم افزایی بهره وری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۶۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید انبوه محصولات دانش‌بنیانی مورد حمایت وزارتخانه‌ها قرار گیرد

رمضانعلی سنگدوینی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا با اشاره به تولید محصولات دانش بنیان داخلی و لزوم حمایت از آنها اظهار کرد: از این تعداد شرکت‌ دانش‌بنیان که در کشور ایجاد شده و نقشی مهم در حل مشکلات کشور داشته‌اند باید در بسیاری از بخش‌های اقتصادی از جمله انرژی استفاده کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش‌های مختلف انرژی در کشور، اظهار کرد: مجلس تلاش‌هایی در جهت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان انجام داد و به این منظور قانون جهش تولیدات دانش‌بنیان را به تصویب رساند که نقشی مهم در تعداد شرکت‌های دانش بنیان در کشور داشته و در گزارشی نیز که رئیس جمهوری به مقام رهبری ارایه دادند گزارش شد که تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان که تا پیش از این قانون در حدود ۶ هزار شرکت بوده است به ۱۲ هزار شرکت افزایش یافته است.

ساخت ابزار و تکنولوژی‌های دانش‌بنیانی مورد نیاز درپروژه‌های مهم عمرانی و صنعتی کشور

سنگدوینی عنوان کرد:‌ ساخت ابزار و تکنولوژی‌های مورد نیاز درپروژه‌های وزارت صمت، نفت و نیرو به منظور استفاده در پالایشگاه‌ها،‌پتروشیمی‌ها، نیروگاه‌ها و سدها بخشی از توان شرکت‌های دانش‌بنیان است. ضمن آنکه دانش و تخصص این شرکت‌ها زمینه‌ساز ایجاد بهره‌وری در تولید خواهد بود.

وی با اشاره به گستردگی بخش انرژی عنوان کرد:‌ وزارت نفت شامل چند بخش مهم به نام‌های پخش، پالایش، گاز، پالایش و پخش و غیره است که هر کدام از این بخش‌ها ظرفیتی مهم برای جذب دانش‌بنیان‌های داخلی هستند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد:‌ تولید انرژی در جهان با استفاده از ابزارهای دانش و تکنولوژی به روز شده و به شرایط بهره ورتر نزدیک شده است؛ موضوعی که در تولید انرژی و صادرات آن در کشور ما نیز باید مورد توجه جدی قرار بگیرد. باید با اتصال به دانش و تکنولوژی که در جهان مورد استفاده است بتوان تولیدات انرژی و صنایع پائین‌دست آنها رابه شرایط بهره‌ور نزدیک‌تر کرد.

سنگدوینی عنوان کرد:‌ مقام رهبری در نمایشگاهی که سال گذشته در محل حسینیه امام خمینی برگزار شد تاکید جدی بر استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان‌های داخلی داشتند و اشاره داشتند که چرا اخبار و فعالیت مناسب این شرکت‌ها به صورت عمومی اطلاع ‌رسانی نمی‌شود.

قیمت پائین‌تر تولیدات دانش‌بنیانی در کشور

وی افزود: دانش‌بنیان‌ها دستاوردهای مهمی داشته‌اند و تولیدات دانش‌بنیانی آنها ضمن نزدیک بودن به تکنولوژی‌های روز دنیا قیمتی به مراتب ارزان‌تر دارد.

تولید انبوه و تیراژ بالای محصولات دانش‌بنیانی مورد حمایت دستگاه‌های مرتبط قرار گیرد

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد:‌ نکته حائز اهمیت دیگر این است که دانش شرکت‌های دانش‌بنیان بابد به مرحله تولید برسد و در برخی از تولیدات نیز که مورد نیاز بیشتری است کار تولید انبوه و تیراژ بالای آنها مورد حمایت دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مرتبط قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشت علوفه دیم در۴۰۰ هکتاراز زمینهای کشاورزی ارومیه
  • تولید انبوه محصولات دانش‌بنیانی مورد حمایت وزارتخانه‌ها قرار گیرد
  • «مهر» در «فرانچایز ایران»
  • دشت هراز بزرگترین تولیدکننده برنج مازندران است
  • حدود ۵۰ هزار نفر در بخش دامپروری قم مشغول به‌کارند
  • خروجی اکسپو فرصتی برای پیگیری قراردادهای تجاری مناسب بین کشورهاست
  • مشکل تولید بذر کشاورزی در مازندران امسال رفع خواهد شد
  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • ۲ شهید گمنام در آستان مقدس مسجد جمکران آرام می‌گیرند
  • حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور