Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@01:54:34 GMT

محله تاکسیرانی صاحب"بازار روز دوستدار محیط زیست" شد

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۴۷۴۳۲

محله تاکسیرانی صاحب'بازار روز دوستدار محیط زیست' شد

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس: «کامبیز مصطفی پور» شهردار منطقه ۱۴ گفت: امروزه با توجه به حساسیت‌های بی‌شمار نسبت به رعایت اصول محیط زیستی و لزوم آن باید بیش از گذشته در حفظ این میراث بی تکرار کوشا باشیم، بر همین اساس در امتداد طرح ارتقاء فرهنگ آپارتمان‌نشینی و با درخواست شهروندان محله تاکسیرانی اولین بازار روز دوستدار محیط‌زیست در این محله شروع به کارکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار منطقه با اشاره به اینکه یک مرکز مناسب‌سازی شده دوستدار محیط‌زیست ابعاد مختلفی را دارد، گفت: در این بازار روز با توجه به حضور اکثر خدمات موردنیاز شهروندان اعم از تره‌بار، نانوایی، هایپرمارکت، قصابی و سایر مشاغل خدماتی سعی کردیم تا آموزش‌های کاربردی برای اصناف و شهروندان را در نظر بگیریم.

وی افزود: مزایای خریدوفروش سبز در این بازار تشریح و معرفی و توزیع مناسبی از جایگزین‌های پلاستیک مانند: کیسه پارچه‌ای، پاکت کاغذی، کاغذ روغنی، زنبیل و... انجام می‌شود.

به گفته وی استمرار و تعهد اصناف و شهروندان در تغییر رفتار و نهادینه شدن خریدوفروش سبز از مهم‌ترین موضوعات است که خوشبختانه در این بازار روز با همراهی مدیر بازار و تک‌تک اصناف مستقر در مجموعه به‌خوبی محقق شده است.

مصطفی پور خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی نیازمند گذر زمان، همراهی و خواست شهروندان است، امیدواریم با درک اهمیت حفظ و نگهداشت محیط‌زیست به‌عنوان مهم‌ترین ثروت انسان‌ها برای بهتر زندگی کردن و اجرای برنامه‌های انگیزشی نظام‌مند، این فرهنگ ارزشمند را نهادینه کرده و نتایج مطلوبی را شاهد باشیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: محیط زیست بازار گلستان فرهنگ بازار روز محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۷۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا

دریافت 24 MB

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با آخرین روز از گرامیداشت هفته زمین پاک و با هدف ترویج فرهنگ محافظت از محیط زیست و منابع طبیعی، جشنواره زمین پاک در شهرستان آستارا با حضور مسؤولان ارشد استانی و شهرستانی، دانش آموزان، دبیران و جوامع محلی در محل خانه محیط زیست پناهگاه حیاط وحش این شهرستان برگزار شد.

کد خبر 6090076

دیگر خبرها

  • پاکسازی مسیر کوهنوردی درکه با حضور دوستداران محیط زیست
  • سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می شود
  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • مشارکت اجتماعی در حفظ محیط زیست
  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • دومین پویش مردمی پاکسازی جنگل های هیرکانی در گرگان برگزار شد
  • اهمیت فرهنگ‌سازی در کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی
  • زمین پاک یکی از ارکان مهم محیط زیست است
  • خریداری پرندگان برای بازگردان آن‌ها به طبیعت + فیلم
  • بازگردان پرندگان به طبیعت به همت دوستدار محیط زیست