Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، اخیراً داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور (دو تن از معاونان وزیر راه و شهرسازی) نسبت به عدم تخصیص به موقع قیر رایگان به پروژه‌های عمرانی و زیربنایی راهسازی ابراز گلایه مندی کرده بودند.

به گفته این مقام‌های مسئول در دستگاه‌های عمرانی، برداشت وزارت نفت از قانون بودجه، اختصاص منابع قیر رایگان (اعتبار ۱۵ هزار میلیارد تومانی) به دستگاه‌های مورد اشاره در قانون طی نیمه دوم امسال است که با توجه به سرمای هوا، امکان فعالیت عمرانی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین گلایه‌ها سبب شد تا نمایندگان مجلس طرح استفساریه ای در خصوص بند ظ تبصره ۶ قانون بودجه سال جاری در هفته دوم تیرماه امسال به تصویب برسانند که بر اساس آن، وزارت نفت مکلف به واریز وجود مذکور در قانون بودجه طی ۶ ماهه نخست سال جاری خواهد بود.

پول بدهیم یا قیر؟

هشدارهای کارشناسان اقتصادی و همچنین تعدادی از نمایندگان مجلس طی سال‌های اخیر نسبت به فساد بالا و رانت پاشی عجیب قیر رایگان با استناد به موارد مذکور در گزارش تفریغ بودجه سال‌های گذشته، سبب شد تا ابتدائا در لایحه بودجه ۱۴۰۰ ّ، تخصیص قیر از بودجه حذف شود؛ اما نهایتاً بار دیگر با فشار برخی نمایندگان مجلس، این اعتبار لحاظ شد.

دستگاه‌های اجرایی دریافت کننده سهمیه قیر رایگان هم از موافقان درج این موضوع در قانون بودجه بودند.

خیرالله خادمی معاون وزیر راه سال گذشته در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر در نشست خبری مبنی بر مفسده زا بودن قیر رایگان، می‌گفت اگر نمایندگان مجلس تصویب کنند، به جای تحویل فیزیکی قیر، مابه ازای ریالی آن به دستگاه‌های عمرانی اختصاص یابد.

به گفته خادمی، افزایش سنگین هزینه خرید قیر سبب شده تا فشار زیادی به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور وارد آمده و پروژه‌های راهسازی با توقف یا کندی در اجرا روبه رو شوند.

متن قانون قیر رایگان در بودجه ۱۴۰۰

در بند ز تبصره ۱ قانون بودجه سال جاری درباره تکلیف وزارت نفت در خصوص تخصیص قیر رایگان به پروژه‌های عمرانی آمده:

در سال ١٤٠٠ وزارت نفت مکلف است مبلغ ۱۵ هزار میلیارد تومان از محل جز ٢ بند ب این تبصره مواد اولیه قیر وی. بی (وکیوم باتوم)، نفت خام را به صورت ماهانه در اختیار پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها قرار داده و در حساب‌های فیمابین خود و خزانه داری کل کشور تسویه نماید.

مالیات از صادرات قیر، منبع درآمد قیر رایگان

همچنین در بند ظ تبصره ۶ قانون بودجه امسال درباره محل تأمین منابع قیر رایگان آمده:

به منظور تأمین قیر مورد نیاز کشور در سال ١٤٠٠، درآمد حاصل از صادرات قیر، مشمول مالیات می‌گردد.

این بند به پیشنهاد کمیسیون عمران به قانون بودجه کل کشور در سال ۱۴۰۰ برای اولین بار افزوده شد؛ در حالی که درآمد صادرات قیر که در سال‌های گذشته بر اساس ماده ۱۴۱ قانون مالیات‌های مستقیم معاف از مالیات بود.

قیمت قیر صادراتی در بورس کالا: هر تن ۶.۹ میلیون تومان

بر اساس آخرین معاملاتی که در بورس کالا برای معاملات قیر ۶۰۷۰ (قیر با کیفیت تولید داخل و جزو اقلام پر مصرف در پروژه‌های عمرانی و محصول صادراتی) به ثبت رسیده قیمت هر تن قیر، ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است. (ارقام جدول، «تن» و «هزار ریال» است)

با در نظر گرفتن سقف رقم قیر رایگان در قانون بودجه امسال (۱۵ هزار میلیارد تومان) وزارت نفت مکلف است حدود ۲.۲ میلیون تن قیر رایگان در اختیار دستگاه‌های مصرف کننده آن قرار دهد.

در صورتی که ۲.۲ میلیون تن قیر در پروژه‌های عمرانی کشور مصرف شود و نرخ هر تن ۶.۹ میلیون تومان باشد، ۱۵ هزار و ۱۸۰ میلیارد تومان نیاز است که به نظر می‌رسد قانون بودجه در سال جاری دقیقاً به اندازه نیاز، منابع برای قیر رایگان اختصاص داده است.

تراز قیر رایگان منفی شد / ‏کسری بودجه ۱۰ هزار میلیارد تومانی برای تأمین قیر رایگان!

از سوی دیگر با احتساب صادرات ۴ میلیون تن قیر به قیمت هر تن ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، درآمد قیرسازان از صادرات ۲۷ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.

اگر از درآمد صادراتی مذکور، ۲۰ درصد مالیات اخذ شود (رقم مالیات بر تولید) درآمد مالیاتی دولت از صادرات قیر، ۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است.

بنابراین حدود ۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان وزارت نفت با کسری بودجه تأمین قیر مواجه خواهد بود.

چرا که قانون بودجه، محل تأمین منابع قیر رایگان را مالیات از صادرات قیر عنوان کرده ولی مالیات بر صادرات قیر، ناترازی در منابع و مصارف دارد!

منافذ فساد پذیری قیر رفع شده؟ / ‏‬معاون وزیر راه: سامانه رصد قیر راه اندازی کردیم

برای اولین بار قیر رایگان در مجلس در بودجه سال ۹۶ لحاظ و بر اساس آن، دولت موظف به توزیع ۴ میلیون تن قیر برای پروژه‌های عمرانی شد.

حال آنکه به گواه آمار، کل مصرف داخلی قیر در آن سال، فقط ۱.۵ میلیون تن بود و بقیه قیر صادر شد که معاف از مالیات هم بود؛ معافیتی که یکی از عوامل ایجاد رانت و فساد در اختصاص قیر رایگان به نام پروژه‌های عمرانی و به کام صادرکنندگان شده بود.

یکی از اشکالاتی که در قانون قیر رایگان طی سال‌های گذشته دیده می‌شد، بهینه نبودن نحوه تخصیص بود؛ بندهایی که در قوانین بودجه سنواتی درباره قیر رایگان تدوین می‌شد، یک سقف کلی وزنی برای قیر مورد نظر، ذکر و سپس به دولت ابلاغ می‌شد که نحوه توزیع و تخصیص آن به پیمانکار، مفاسد زیادی در پی داشت.

اما امسال به نظر می‌رسد هر دو مورد برطرف شده باشد؛ هم جزئیات رقم اعتبار در نظر گرفته شده برای هر دستگاه مشخص است و هم از زمان تحویل قیر تا زمان استفاده آن در پروژه قرار است توسط سامانه‌ای رصد شود.

داریوش امانی معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری نیز در نشست خبری ۱۴ تیر ماه امسال در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر درباره وجود فساد در توزیع قیر رایگان گفت: ساز و کار و سامانه‌ای برای توزیع قیر رایگان طراحی کردیم تا قابل رصد باشد. در این سامانه از زمان تحویل قیر تا توزیع آن و تخصیص قیر به پروژه کاملاً قابل رصد است.

کیانپور عضو شورای معاونان وزارت راه: ایران سالانه ۶ میلیون تن قیر تولید می‌کند

مجید کیانپور عضو شورای معاونان وزارت راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ۶ آبان ۱۳۹۹ در همایش قیر و آسفالت اعلام کرد: هم‌اکنون ۶ میلیون تن قیر در کشور تولید می‌شود که می‌توانیم این میزان را تا ۹ میلیون تن افزایش دهیم و بر این اساس ظرفیت ۴ میلیون تن قیر صادراتی را خواهیم داشت.

به نظر می‌رسد این اظهار نظرها نشان می‌دهد میزان قیر مورد نیاز در پروژه‌های عمرانی داخلی، همان کمی بیش از ۲ میلیون تن باشد و از محل مالیات بر ۴ میلیون تن قیر صادراتی، وزارت نفت هزینه تخصیص قیر رایگان به دستگاه‌های اجرایی دریافت کنده قیر رایگان را تأمین می‌کند.

سهم هر دستگاه از قیر رایگان در آئین نامه پیشنهادی

جزو ۶ بند ز تبصره ۱ قانون بودجه ۱۴۰۰ می‌گوید: آئین نامه اجرایی این بند به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور با همکاری وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی و نفت ظرف یک ماه پس از ابلاغ این قانون به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

اگرچه حدود ۴ ماه از تصویب قانون بودجه می‌گذرد، اما هنوز آئین نامه اجرایی آن در مرحله تصویب در کمیسیون اقتصاد هیئت دولت قرار دارد.

بر اساس این آئین نامه پیشنهادی (متن کامل آئین نامه اجرایی قیر در قانون بودجه) دستگاه‌های خواهان دریافت قیر رایگان تا سقف ۱۵ هزار میلیارد تومان، شامل موارد زیر است:

۱. وزارت راه و شهرسازی (سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور) : ۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان معادل ۵۲ درصد

۲. بنیاد مسکن: ۳ هزار میلیارد تومان معادل ۲۰ درصد

۳. وزارت کشور (سازمان همیاری شهرداری و دهیاری‌ها): ۲ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان معادل ۱۸ درصد

۴. بسیج سازندگی سپاه: ۹۰۰ میلیارد تومان معادل ۶ درصد

۵. وزارت آموزش و پرورش (سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور): ۹۰۰ میلیارد تومان معادل ۶ درصد

۶. وزارت جهاد کشاورزی (سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور): ۴۵۰ میلیارد تومان معادل ۳ درصد

تفسیر نمایندگان مجلس از بخش قیر قانون بودجه امسال

بر اساس طرح استفساریه ای که نمایندگان مجلس به قانون بودجه امسال در خصوص قیر رایگان مطرح کرده و آن را در ۹ تیر ماه به تصویب رساندند، وزارت نفت می‌تواند در شش ماهه نخست سال هم نسبت به اختصاص منابع مربوط به تأمین ماده اولیه قیر (وی بی) به پالایشگاه‌ها از محل عوائد حاصل از جزو ۲ بند ب) این تبصره به نسبت وصول آن، اقدام نماید.

ماجرا چه بود؟ / ‬امانی معاون وزیر راه: وزارت نفت می‌گفت نیمه دوم سال پول قیر را می‌دهیم

داریوش امانی معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در نشست خبری ۱۴ تیر ماه (۵ روز پس از تصویب طرح استفساریه مجلس) امسال در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر علت طرح استفساریه در مجلس در خصوص قیر رایگان گفت: در قانون بودجه ۱۴۰۰ به هیچ عنوان تخصیص قیر رایگان وجود ندارد. از ابتدای سال تاکنون به ما قیری ندادند و از محل منابع سازمان راهداری برای پروژه‌های راهسازی خصوصاً راه روستایی، قیر خریداری می‌کنیم.

وی ادامه داد: در بودجه ۱۴۰۰ صرفاً قرار شده تا سقف ۱۵ هزار میلیارد تومان به دستگاه‌های اجرایی قیر اختصاص داده شود که ۴۸ درصد این رقم سهم وزارت راه است. هفته گذشته استفساریه ای در مجلس بررسی و تصویب شد تا ابهامات این قانون برطرف شود. مهمترین ابهام آن اختصاص این رقم در نیمه دوم سال بود و از آنجایی که در ماه‌های سرد سال امکان کار عمرانی و پروژه اجرایی وجود ندارد، در استفساریه مجلس قرار شد تا این پول به وزارت نفت داده شده و وزارت نفت به دستگاه‌ها قیر بدهد.

وی گفت: این در حالی است که در قانون بودجه آمده تا رقم ۱۵ هزار میلیارد تومان به دستگاه‌های مربوطه داده شده تا خودشان قیر تهیه کنند. در حال پیگیری مراحل قانونی تأثیر این استفساریه هستیم تا هرچه سریع‌تر به دولت ابلاغ شد.

خادمی معاون وزیر راه: قیر را صادر می‌کنند به پروژه‌های عمرانی نمی‌دهند

خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اخیراً به یکی از رسانه‌ها گفته است: کمبود قیر در کشور یکی از چالش‌های اجرای پروژه‌های راهسازی کشور اعلام کرد و گفت: مدتی است به دلیل گرانی یا نبود، به سختی قیر به پروژه‌ها می‌رسد.

خادمی با تاکید بر این‌که طرح‌های راهسازی گرفتار تأمین قیر هستند، اضافه کرد: به دلیل صادرات قیر که افزایش هم یافته، با محدودیت تأمین قیر در داخل مواجه هستیم. امیدواریم این مشکل برطرف شود با بتوانیم برنامه‌های توسعه بخش حمل و نقل جاده‌ای را در موعد مقرر محقق کنیم.

کد خبر 5258723 برهان محمودی

منبع: مهر

کلیدواژه: قیر قیر رایگان شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای پروژه های عمرانی وزارت نیرو قطع برق قیمت دلار قیمت نفت شاخص کل بورس بانک مرکزی ایران قطعی برق مصرف برق قیمت جهانی طلا اقتصاد آمریکا قیمت سکه بهار آزادی اوپک پلاس نفت خام کالاهای اساسی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ۱۵ هزار میلیارد تومان میلیارد تومان معادل قانون بودجه امسال پروژه های عمرانی حمل و نقل جاده ای ۴ میلیون تن قیر نمایندگان مجلس سازمان راهداری قانون بودجه معاون وزیر راه طرح استفساریه قیر رایگان قیر رایگان صادرات قیر راه و شهرسازی دستگاه ها خبرنگار مهر پروژه ها بودجه ۱۴۰۰ وزیر راه بودجه سال تخصیص قیر وزارت نفت آئین نامه تأمین قیر وزارت راه ۶ میلیون سال جاری بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۷۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند

گزارش کمیسیون تلفیق درباره جدوال لایحه بودجه ۱۴۰۳ در دستور هفته آینده مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

به گزارش ایسنا، جلسات مجلس شورای اسلامی در هفته آینده در روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه تشکیل می شود که موارد کاری آن به شرح زیر است:

گزارش کمیسیون تلفیق در مورد بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳

گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی (ایرادات شورای نگهبان)

گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح اصلاح برخی از احکام مالیاتی جهت  تسهیل فعالیت‌های اقتصادی کشور در سال جهش تولید با مشارکت مردم

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار

گزارش کمیسیون انرژی درباره لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و ‌توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند (اس.تی.سی) به داوری

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح استفساریه ماده ۴۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی به مقررات مالی دولت (۱)

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح استفساریه تبصره ۲ ماده واحده قانون اصلاح بند و ماده ۴۴ قانون برنامه پنجم توسعه

گزارش کمیسیون فرهنگی درباره لایحه موافقتنامه بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری پرتغال در حوزه های زبان، آموزش، فرهنگ، ورزش، جوانان، گردشگری و رسانه های جمعی

گزارش کمیسیون کشاورزی درباره طرح استفساریه جزء یک بند الف ماده ۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره طرح تاسیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه

گزارش کمیسیون شوراهای درباره طرح اصلاح جدول حوزه های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آن ها

گزارش کمیسیون برنامه و بودجه درباره لایحه الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۳)

گزارش شور دوم کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه اصلاح ماده (۸) قانون بیمه اجباری خسارات واردشده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه

گزارش کمیسیون حقوقی و قضایی درباره طرح اصلح قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه اصلاح تبصره ۵ الحاقی به ماده واحده قانون سرباز قهرمان

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه نحوه مدیریت تعارض منافع در انجام وظایف قانونی و ارائه خدمات عمومی

گزارش کمیسیون فرهنگی درباره لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در سازمان توسعه زنان سازمان همکاری های اسلامی

گزارش کمیسیون عمران درباره طرح الحاق ۷ تبصره به ماده ۷ اساسنامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بابت تسهیل روند ساخت و ساز روستایی برای بومیان روستا و حمایت از دولت در جهت ساخت یک میلیون مسکن در سال

گزارش کمیسیون کشاورزی درباره لایحه پروتکل ارزیابی اثرات زیست محیطی فرامرزی الحاقی به کنوانسیون چهارچوب حفاظت از محیط زیست دریایی دریای خزر

گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد طرح اصلاح موادی از قانون معادن کشور

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره لایحه ارجاع اختلاف قراردادی با کشور سودان به داوری

گزارش کمیسیون مشترک درباره طرح نظام قانونگذاری، تعیین حدود اختیارت و صلاحیت مراجع وضع قوانین و مقررات

گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد طرح تأمین نیروی انسانی آموزش و پرورش

گزارش کمیسیون اقتصادی درباره لایحه موافقت نامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت ژاپن درباره کمک و همکاری متقابل اداری در امور گمرکی

گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور

بررسی طرح تشدید مجازات همکاری کنندگان با اقدامات کشورهای متخاصم علیه امنیت و منافع ملی

گزارش کمیسیون عمران در مورد  طرح اصلاح ماده(۱۰۰) قانون شهرداری‌ها

گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات درباره طرح یک تبصره به ماده ۴ قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد لایحه اصلاح قانون نحوه استفاده از خانه‌های سازمانی ارتش جمهوری اسلامی ایران

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درمورد طرح اصلاح قانون بسیج سازندگی

گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد طرح تبیین وضعیت شاخص‌های اقتصادی در پایان هر دولت

گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح تأسیس شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی و یا استانی

گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد لایحه اصلاح تبصره (۱) ماده (۲) قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد لایحه مبارزه با قاچاق انسان و اعضای بدن و مجازات عبوردهندگان غیرمجاز افراد از مرزهای کشور

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح قانونی استفساریه ماده (۶) قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور

گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری درمورد طرح ساماندهی نظارتی دانشگاه آزاد اسلامی

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح ممنوعیت خروج مسئولین و مدیران نظام جمهوری اسلامی پس از اتمام مسئولیت از کشور تا سپری شدن مراحل قانونی

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد لایحه اصلاح قانون به کارگیری سلاح توسط مامورین نیروهای مسلح در موارد ضروری

گزارش کمیسیون انرژی در مورد طرح توسعه بهره برداری صلح آمیز از فناوری هسته ای

گزارش کمیسیون عمران درباره لایحه اصلاح قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت

گزارش رد کمیسیون آموزش و تحقیقات درباره طرح تبدیل وضعیت استخدامی معلمین

گزارش کمیسیون فرهنگی درباره لایحه نظام جامع باشگاه‌داری در جمهوری اسلامی ایران

گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی درباره لایحه ارجاع اختلاف بین بانک توسعه صادرات ایران و شرکت اسپیتمن‌اویل تاجیکستان به داوری

گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی درباره لایحه معاهده بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت مالزی در زمینه معاضدت حقوقی متقابل در امور کیفری

گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی درباره لایحه موافقت‌نامه معاضدت حقوقی متقابل در امور مدنی و تجاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری هند

گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی درباره لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به موافقت نامه وین درباره تأسیس طبقه بندی بین المللی عناصر تصویری علایم و موافقتنامه استراسبورگ درباره طبقه بندی بین المللی اختراعات

گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی درباره لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به سند ژنو موافقتنامه لیسبون درباره اسامی مبدا و نشانه های جغرافیایی

گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی درباره لایحه موافقت‌نامه ترجیحی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری اندونزی

موارد زیر نیز در دستور کار هفته آینده مجلس قرار دارد:

گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه برنامه هفتم توسعه (اعاده شده از شورای نگهبان)

گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درباره نقض و استنکاف در اجرای قانون خرید تضمینی خرید محصولات کشاورزی با اصلاحات و الحاقات بعدی

گزارش کمیسیون انرژی در مورد اجرای ناقص تکالیف قانونی مربوط به جمع آوری گازهای همراه تولید نفت و مشعل

گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درباره عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به استفاده سوخت مازوت توسط نیروگاه‌ها

بررسی تقاضای عده ای از نمایندگان درباره رسیدگی به  طرح ساماندهی و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی و تعیین تکلیف آن پس از فوت مالک مطابق اصل ۸۵

گزارش رییس دیوان محاسبات در مورد تفریغ بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دو ضربه مهم به بودجه‌نویسی کشور؛ یکی در دولت احمدی‌نژاد و یکی در دولت رئیسی
  • گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از میزان تخصیص بودجه عمومی به رسانه‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۳/ صداوسیما ۲۴ هزار میلیارد تومان
  • جزییات بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • بودجه دوربین‌های پلیس در انتظار تصویب
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • ارائه بیش از ۱۰۰ خدمت رایگان برای بارداری سالم
  • سهم حدود ۱۴ درصدی وزارت بهداشت از بودجه دولت/ بودجه کدام دانشگاهها جهش داشت؟
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان