Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایگاه خبری اکسیوس از واکنش و خشم شبکه های اجتماعی در پی طرح اتهامات دولت جو بایدن مبنی بر ارائه اطلاعات نادرست در مورد واکسن کووید-۱۹ و در نتیجه افزایش مرگ و میر خبر داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از این پایگاه خبری آمریکایی، شامگاه جمعه پس از آنکه «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا شبکه های اجتماعی را به دلیل ارائه اطلاعات نادرست در مورد واکسن کووید-۱۹ مسئول جانباختن مردم دانست، شبکه های اجتماعی به تندی به این سخنان واکنش نشان دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان سخنگوی "فیس بوک" به عنوان یکی از غول های شبکه های اجتماعی که در ردیف اول حملات بایدن قرار داشت، در بیانیه ای اعلام کرد: ما با ارائه این اتهامات بی پایه و اساس تمرکز خود را از دست نمی دهیم.

روز جمعه بایدن در پاسخ به سوال خبرنگاران در کاخ سفید که چه پیامی برای انتشار اطلاعات نادرست درباره ویروس کرونا در رسانه های اجتماعی دارد، گفت: «آنها مردم را به کشتن می دهند. تنها همه گیری که ما اکنون داریم میان کسانی است که واکسن نزده اند.»

در پی این سخنان، «دنی لیور» سخنگوی فیس بوک اعلام کرد: «واقعیت این است که بیش از دو میلیارد نفر در فیس بوک اطلاعات معتبری در مورد کووید-۱۹ و واکسن های مرتبط با آن دریافت کرده اند، این میزان بیش از هر مکان دیگری در اینترنت است».

وی افزود: «بیش از ۳.۳ میلیون آمریکایی هم از ابزار واکسن یاب ما استفاده کرده اند تا بفهمند از کجا و چگونه واکسن بگیرند. لذا حقایق نشان می دهد که فیس بوک به نجات جان افراد کمک می کند».

دولت بایدن به تازگی حملات خود را به فیس بوک افزایش داده و این شرکت ماه ها به دلیل اطلاعات نادرست مربوط به کووید-۱۹ مورد انتقاد قرار دارد.

«جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید اوایل روز جمعه با خطاب قرار دادن فیس بوک گفت: «ما در اینجا با مساله مرگ و زندگی روبرو هستیم، بنابراین همه باید در اطمینان از وجود اطلاعات دقیق نقش داشته باشند. آنها [فیس بوک] یک شرکت بخش خصوصی هستند. آنها می توانند در مورد اقدامات اضافی تصمیم گیری کنند. روشن است که گام های بسیاری در این خصوص می تواند برداشت».

پیشتر هم «ژنرال ویوک مورتی» جراح کل ایالات متحده (رییس خدمات بهداشت عمومی آمریکا و سخنگوی ارشد مسائل بهداشت عمومی دولت فدرال) روز پنجشنبه از شبکه های اجتماعی خواست تا با ارائه اطلاعات نادرست مربوط به کووید-۱۹ و واکسن ها مبارزه کنند.

مورتی گفت: «اطلاعات نادرست در خصوص واکسن عامل اصلی کاهش سرعت واکسیناسیون در کشور است».

گفته می شود تاکنون بیش از ۴۰ درصد بزرگسالان آمریکایی علیه ویروس کرونا واکسینه نشده اند و موارد جدید کووید-۱۹ به دلیل گسترش سویه دلتا ناشی از واکسن نزدن بخشی از جامعه آمریکا است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: اطلاعات نادرست شبکه های اجتماعی کووید ۱۹ فیس بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۷۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰روستای بالای بیست خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

به گزارش خبرنگار مهر، محمود رادمنش ظهر یکشنبه در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: بخش زیادی از این روستاها برای اولین بار از نعمت اینترنت پرسرعت بهره مند شدند و بخشی از آنها دارای پوشش جامع و بهینه‌تر شدند.

وی بیان داشت: پروژه فیبر نوری روستایی در استان اجرا و در این مدت بیش از ۴۰۰ کیلومتر مسیر روستایی تحت پوشش فیبر نوری قرارگرفته است.

رادمنش اظهار داشت: در فاز دوم این پروژه، ۱۵۰۰ کیلومتر فیبر نوری طراحی و برنامه ریزی شده است.

وی افزود: اجرای فیبر نوری منازل و کسب و کارها در شهرهای استان از دیگر پروژه‌های راهبردی و زیرساختی استان است که این پروژه در سه شهر دهدشت، چرام و گچساران در حال اتمام است و بزودی در دیگر شهرهای استان نیز اجرا خواهد شد.

رادمنش با بیان اینکه استفاده از شبکه ثابت مبتنی بر فیبر نوری نیازمند فرهنگ سازی است، گفت: سرعت اینترنت ثابت بر بستر فیبر نوری افزایش ۱۰۰ برابری داشته و با اجرای این پروژه مردم استان طعم شیرین فناوری را با کیفیت و سرعت بالا خواهند چشید.

وی افزود: توسعه و بهبود خدمات ارتباطی و اینترنتی در شهرهای و روستاهای مختلف استان بر روی بستر شبکه فیبر نوری ضروری است و رسانه‌ها در راستای فرهنگ سازی و آگاهی بخشی مردم نسبت به استفاده از این فناوری ایمن، پیشرفته و قابل اتکا همکاری کنند.

رادمنش تصریح کرد: باید ذائقه و نگرش مردم را نسبت به این مهم تغییر داد و نقش رسانه‌ها در این راستا بسیار تعیین کننده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با بیان اینکه در ۳۰ ماه عمر دولت سیزدهم، ما شاهد رشد کم نظیر زیرساخت‌های ارتباطی در سطح استان کهگیلویه وبویراحمد بودیم، گفت: دولت سیزدهم همواره با نگاه ویژه به مناطق کمتر توسعه یافته تلاش کرده است که در راستای برقراری عدالت ارتباطی قدم بردارد.

کد خبر 6091162

دیگر خبرها

  • بانک دی استخدام می کند (+جزئیات)
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • واکنش کاربران شبکه های اجتماعی به ابراز ندامت اشکان خطیبی | کاش شرایطی فراهم شود تا ...
  • ۲۰۰روستای بالای بیست خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند
  • عاقبت رؤیافروشی؛ واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به ابراز ندامت اشکان خطیبی
  • روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار
  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟