Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، عیسی راستین نسب مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان ۴ هزار تن محصول چغند رقند در۴۵ هکتار از مزارع منطقه امامزاده جعفر تولید و برداشت شده است.

راستین نسب با بیان اینکه در هر هکتار چغندر قند این شهرستان به طور میانگین ۶۰ تا ۸۰ تن چغندر با عیار ۱۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
۵ تا ۱۵ درصد تولید شده است افزود: محصولات تولید شده بهره برداران با انعقاد قرار داد با کارخانه قند مرودشت به صورت تضمینی خریداری شده است.   او ادامه داد: زمین های آبی مناطق گرمسیری استان به ویژه در شهرستان های گچساران و باشت شرایط کشت چغندر قند را دارد  و رسانه های ارتباط جمعی باید برای ترویج افزایش کشت این محصول تلاش کنند.   راستین نسب تاکید کرد: با توجه به عملکرد بالای چغندر قند، میزان درآمد خالص آن برای کشاورزان مقرون به صرفه است.

او افزایش عملکرد محصولی که بعد از چغندر قند کشت می‌شود، کاهش میزان علف‌های هرز به ویژه نازک برگ‌ها و برخی آفات و بیماری‌ ها را از مزایای کشت این محصول برشمرد و گفت: کشاورزان کشت چغندر قند را در برنامه کشت خود قرار دهند.   امسال۴۳ هزار تن انواع محصولات کشاورزی شامل گندم، کلزا، صیفی جات و چغندر قند در گچساران تولید و روانه بازار مصرف شد.   شهرستان گچساران با ۱۲۶ هزار تن جمعیت در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد و در همسایگی استان خوزستان قرار دارد. انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد جهاد کشاورزی چغندر قند چغندر قند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۷۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار

جلسه بررسی مسائل شهرک صنعتی و ساماندهی و توسعه  با حضور میجانی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان و مسئولین شهرستان انار در فرمانداری شهرستان برگزار شد .

در این نشست محسن صالحی فرماندار انار گفت: دویست هکتار زمین جهت نصب پنل خورشیدی در شهرک صنعتی اناراختصاص داده شده است و هزینه زمین جهت نصب پنل در اقساط ده ساله گرفته خواهد شد .

وی همچنین در خصوص اجرای این طرح در روستا‌ها گفت: زمین‌های اطراف روستا اگر ملی باشند واگذار می‌شوند و اگر ملی نباشند بوسیله جهاد کشاورزی در اسرع وقت جهت اجرای طرح پنل خورشیدی تغییر کاربری خواهد شد.

در شهرستان انار ۹۶۵کیلو وات پنل خورشیدی نصب گردیده و ۱۲۰۰کیلو وات در مرحله عقد قرارداد است.

در این جلسه مسائل مربوط به شهرک صنعتی شهرستان، ساماندهی و توسعه شهرک صنعتی شهرستان در حوزه پنل‌های خورشیدی بررسی و تصمیمات لازم صورت گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار
  • حال مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس ایرانی در ارمنستان مساعد است
  • زمین لرزه ای به بزرگی ۳.۴ ریشتر شهرستان نقده را لرزاند
  • آمار اورژانس از مصدومان حوادث ترافیکی سالانه در ایران
  • حوادث ترافیکی در ایران سالانه منجر به ۷۰۰ هزار زخمی می‌شود
  • برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • کمبود آمبولانس بزرگترین چالش اورژانس کشور است
  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • پردیس تحقیقات ملی دیم گچساران ۵۰ رقم بذر جدید معرفی کرد
  • گچساران ایستگاه اصلی تولید بذر در منطقه گرمسیری و نیمه گرمسیری