Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمد کریمی روز شنبه در نشست شورای هماهنگی پیشگیری و مبارزه با موارد مخدر دهلران اظهار داشت: به ازای هر ۲۰ نفر معتاد یک مرکز درمانی در کشور فعال است اما این تعداد در استان ایلام به ازای هر ۲۰۰ نفر یک مرکز است و در این خصوص نسبت به میانگین کشوری از وضعیت مطلوب ۳۰ درصدی برخوردار هستیم.

وی از در دست احداث بودن مرکز جامع درمانی اعتیاد استان خبر داد و افزود: این مرکز با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی توسط بخش خصوصی با سه میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض در حال احداث است که تا پایان سال جاری بهره برداری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ایلام یادآور شد:  بر اساس ماده ۱۶ ایجاد مرکز اقامتی اجباری در استان بمنظور نگهداری معتادن متجاهر نیز در حال پیگیری است.

کریمی تاکید کرد: ۶۵ مرکز درمانی، اقامتی، دارویی و کاهش آسیب در استان ایلام فعالیت دارند.

فرماندار دهلران نیز از افزایش ۲۲ درصدی کشفیات مواد مخدر در شهرستان خبر داد و گفت: اقدامات موثری در خصوص مبارزه با خرده فروشان و عمده فروشان در شهرستان انجام شده است.

مجید عسگری اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر را از رویکردهای دولت برشمرد و اضافه کرد: همه در این زمینه مسوولیت دارند و باید با احساس تکلیف به وظایف خود عمل کنند.

وی از توسعه کمی و کیفی سازمان های مردم نهاد در حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر شهرستان خبر داد و گفت: در این خصوص نسبت به دوره قبل از رشد ۲ برابری در شهرستان برخوردار هستیم و سازمان های مردم نهاد عملکردهای خوبی داشته اند.

فرماندار دهلران از تهیه اطلس اجتماعی شهرستان در راستای مبارزه با مواد مخدر خبر داد و افزود: در این اطلس بخوبی چالش های اجتماعی شهرستان دیده شده است.

عسگری کاهش سن اعتیاد، تغییر جنسیت در مصرف، تغییر مصرف از مواد سنتی به صنعتی، انگاره های غلط در خصوص مصرف مواد مخدر را زنگ خطر دانست و افزود: کمبود کار تحقیقاتی و آموزشی و اقدامات آگاهی بخش باید به جد مدنظر قرار گیرند و در این زمینه ها اقدامات عاجل انجام شود.

برچسب‌ها ایلام دهلران ستاد مبارزه با مواد مخدر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام دهلران ستاد مبارزه با مواد مخدر ایلام دهلران ستاد مبارزه با مواد مخدر مبارزه با مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۷۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری 10 خرده فروش مواد مخدر در شهرستان فردوس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  سرهنگ جواد بلوکيان گفت:  پليس با هدف ارتقاء آرامش خاطر شهروندان و به منظور پيشگيري از جرايم، طرح پاکسازي نقاط آلوده و جرم خيز را در قالب طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در شهرستان فردوس را به اجرا گذاشته است. 


وي با بیان اینکه  ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات گسترده ميداني مناطق آلوده و جرم خيز را شناسايي و با هماهنگي مقام قضائي محل هاي شناسايي شده را مورد بازرسي قرار دادند. افزود: مأموران در بازرسي از پاتوق هاي شناسايي شده مقدار 11 کيلو و 700 گرم مواد مخدر کشف و 10 نفر خرده فروش مواد را دستگير کردند.


جانشين فرماندهي انتظامي شهرستان فردوس با اشاره به اين که متهمان دستگير شده با تشکيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضائي معرفي شدند؛ از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مشكوک، به ويژه در زمينه توزيع انواع موادمخدر، مراتب را به مركز فوريت هاي پليسي 110 اعلام كنند. 

دیگر خبرها

  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر
  • زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد
  • ظرفیت‌های مردمی در مبارزه با مواد مخدر استفاده شود
  • درمان بیش از ۵ هزار معتاد متجاهر در کمپ‌های ماده ۱۶ کرمان
  • انهدام ۸ باند قاچاق مواد مخدر در کردستان
  • سازمان‌های مردم نهاد مشارکت بیشتری برای مبارزه با مواد مخدر داشته باشند
  • دستگاه‌های حاکمیتی سهم خود را برای مقابله با مواد مخدر مشخص کنند
  • مجتمع فرشته جنوبی تبریز امسال به بهره برداری می‌رسد
  • دستگیری 10 خرده فروش مواد مخدر در شهرستان فردوس
  • دستبند پلیس بر دستان فروشندگان مواد مخدر در آبادان