Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - مدیرکل بهزیستی گلستان گفت: برای ساخت و تأمین مسکن ویژه خانواده‌های دارای دو معلول در شهرها ۱۴۰ میلیون تومان و در روستاها ۸۵ میلیون تومان به صورت بلاعوض پرداخت می‌کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، سیدمهدی حسینی ظهر امروز در نشست‌خبری به‌مناسبت سالروز تأسیس بهزیستی با اشاره به اقدامات این سازمان اظهار داشت: پیشگیری از بروز معلولیت‌ها یکی از وظایف بهزیستی است و در این زمینه سال گذشته یک‌هزار و 957 مورد مشاوره ژنتیک در استان انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمن اینکه 24 هزار و 782 نفر نیز از خدمات مشاوره حضوری مراکز بهزیستی استان برخوردار شدند.

وی گفت: غربالگری شنوایی در بدو تولد، سه ماهگی و 6 ماهگی برای همه نوزادانی که متولد می‌شوند انجام می‌شود و اگر نیاز به کاشت حلزون باشد، این نوزادان را به مراکز درمانی معرفی می‌کنیم ضمن اینکه بخشی از هزینه‌های آن را بهزیستی، خیران و بخشی هم بیمارستان‌ها تقبل می کنند.

مدیرکل بهزیستی استان افزود: سال گذشته 55 هزار و 118 کودک زیر 7 سال در استان نیز تحت پوشش غربالگری بینایی قرار گرفتند.

وی به ساخت مسکن برای مددجویان تحت پوشش بهزیستی هم اشاره کرد و گفت: ساخت مسکن برای افراد معلول، ایتام و زنان سرپرست خانواده با همکاری بنیاد مسکن و مستضعفان و خیران در دستور کار قرار دارد.

حسینی توضیح داد که برای ساخت و تأمین مسکن ویژه خانواده‌های دارای دو معلول در شهرها 140 میلیون تومان و در روستاها 85 میلیون تومان به صورت بلاعوض پرداخت می‌کنیم. علاوه براین در روستاها مددجویان از  50 میلیون تومان وام قرض الحسنه هم برخوردار می‌شوند.

امام‌جمعه یاسوج: بازار مسکن در کهگیلویه و بویراحمد رها شده استزمین واحدهای طرح ملی مسکن تهران آماده نیستدبیر کمیسیون اجتماعی مجلس: مجلس 360 هزار میلیارد تومان برای وام مسکن جوانان در نظر گرفت

وی با بیان اینکه سهمیه سال گذشته استان برای ساخت مسکن خانوارهای دو معلول و بیشتر 200 واحد بود، گفت: با پیگیری‌هایی که داشتیم تعداد این واحدها به 471 واحد افزایش پیدا کرد و امسال هم با همراهی برخی دستگاه‌های دیگر، افراد را شناسایی کردیم و در صورت ابلاغ سهمیه برای ساخت مسکن آنان اقدام خواهیم کرد.

مدیرکل بهزیستی استان ادامه داد: معضلی که برای ساخت مسکن معلولان وجود دارد نداشتن زمین است، اکنون 600 خانوار دو معلول شهری و روستایی داریم که فاقد زمین هستند و ساخت مسکن برای آنان، منوط به داشتن زمین است و امیدواریم دستگاه‌های دیگر در این زمینه به ما کمک کنند.

وی درخصوص اشتغال مددجویان تحت پوشش گفت: سهمیه اشتغال استان سال گذشته یک‌هزار و 71 نفر بود که با پرداخت 391 میلیارد تومان همه این سهمیه را محقق کردیم.

حسینی اضافه کرد: وام اشتغال هم به کارفرمایانی می‌دهیم که از مددجویان به عنوان نیروی کار استفاده می‌کند، علاوه بر تسهیلات 50 میلیون تومانی، 50 درصد حق بیمه هر معلولی که به کارگیری شده است را هم برای مدت 5 سال پرداخت می‌کنیم.

وی گفت: همچنین به تناسب میزان معلولیت مددجو، جبران کارایی را به کارفرما می‌دهیم. 30 تا 50 درصد حقوق اداره کار برای جبران کارایی به کارفرمایانی که معلولان تحت پوشش بهزیستی را به کارگیری می‌کنند، پرداخت می‌کنیم.

حسینی تأکید کرد: همه تلاش ما این است تا به جای نگاه ترحم آمیز رویکردهای خودمان را اصلاح کرده و زمینه حضور معلولان را در جامعه فراهم کنیم تا آنان هم از حقوق خود برخوردار شوند.

وی با اشاره به واگذاری سرپرستی 17 کودک به زوج‌های متقاضی گفت: در استان 235 کودک بد سرپرست یا بی سرپرست را در مراکز بهزیستی نگهداری می‌کنیم و حدود 350 کودک هم تحت پوشش داریم که در سرپرستی خانواده‌ها هستند. از ابتدای امسال سرپرستی 17 کودک را واگذار کردیم و حدود 70 خانواده نیز در نوبت هستند.

مدیرکل بهزیستی استان افزود: متأسفانه اغلب خانواده‌ها خواهان سرپرستی کودکان زیر 2 سال هستند که در استان تعداد این کودکان کمتر از انگشتان دست است و بیشتر کودکان ما بالای 6 سال هستند.

وی بیان داشت: بهزیستی مسئول فرزنددار کردن زوج های نابارور نیست، کار ما این است که کودکانی که زیرمجموعه ما هستند را به کسانی واگذار کنیم که شرایط لازم را داشته باشند. کسانی که سرپرستی آنها را واگذار می‌کنیم بی سرپرست هستند یا بد سرپرستی هستند که دادگاه از خانواده سلب مسئولیت کرده است.

انتهای پیام/582/ ز

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرکل بهزیستی برای ساخت مسکن پرداخت می کنیم بهزیستی استان میلیون تومان خانواده ها سال گذشته دو معلول تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۷۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران

محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران  با بیان اینکه  نوسازی واحدهای مسکونی فرسوده در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران آغاز شده است گفت: در منطقه جنوب غرب تهران قرار دارد  از جمله ۱۷ و ۱۸ ، ۱۳ هزار پلاک فرسوده قرار دارد که بخش عمده ای از آنها  واحد های مسکونی کوچک و ریز دانه است.

وی افزود: در سال های گذشته  امکان نوسازی و ساخت را نداشتند که خوشبختانه با پیگیری های انجام شده این روند و موانع برطرف شده است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران توضیح داد: با آزادسازی این اراضی ۱۳ هزار پلاک واقع در بافت فرسوده مناطق ۱۷ و ۱۸ در مسیر راه‌آهن در مدار نوسازی قرار می‌گیرد که خود می‌تواند ۳۰ هزار واحد مسکونی را وارد مدار ساخت و ساز کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • جبران خسارت‌های سیل به روستای قطرم بافق
  • تامین زمین برای ساخت بیش از ۹۰ هزار واحد مسکونی در شمال سیستان و بلوچستان
  • احداث ۱۰۵۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در خوی
  • ۵۹ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان تهران ساخته شد
  • ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند آماده تحویل
  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند/ آورده ۷۰۰ میلیونی متقاضیان
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • سمنان پیشرو در نهضت ملی مسکن/ ۱۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است
  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال