Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ضمن بازدید از پروژه های در حال ساخت شهرستان سرخس، گفت: در طول چهار سال اخیر اعتباری بالغ بر شش هزار میلیارد تومان در پروژه های مدرسه سازی مشارکت با خیرین هزینه شده است.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، مهراله رخشانی مهر، در بازدید از پروژه های آموزشی در حال ساخت شرکت نفت و گاز شمال شرق در شهرستان سرخس، گفت: شرکت نفت مسئولیت های اجتماعی متفاوتی دارد و جای تقدیر دارد که بخشی از اعتبارات این حوزه را به سمت مدرسه سازی، هدایت کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور آماده است، هر اقدامی را در راستای بهره برداری هر چه سریعتر از این پروژه ها که از منظر معماری نیز پروژه های فاخری هستند، انجام دهد.

وی با اشاره به کاهش میانگین اجرای پروژه های مدرسه سازی از 9 سال به 3 سال، گفت: سهم اعتبارات سازمان نوسازی مدارس در سال 1396، یک و شش دهم درصد بودجه عمرانی کشور بود که در سال 1400 به بیش از 7 درصد رسیده است. 

رخشانی مهر تصریح کرد: در سال 1395 سهم دولت در تکمیل پروژه های مدرسه سازی مشارکتی 170 میلیارد تومان بود که از آن اعتبار هم، فقط 15 درصد تخصیص یافت. در سال 1398 این عدد را به 870 میلیارد تومان رساندیم و در سال 1399 این ردیف به 2 هزار و 350 میلیارد تومان رسید و تخصیص کامل را گرفتیم و برای سال 1400، همین ردیف تکرار شد و در سه ماه اول سال آن را به صورت کامل دریافت کردیم.

رخشانی مهر دیوارکشی و محوطه سازی مدارس را از مسائل مزمن در آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: به دنبال جذب اعتبار خوب در این زمینه هستیم.

قاضی زاده هاشمی؛ نماینده مردم سرخس، فریمان، رضویه و احمدآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: طی پنج سال گذشته 118 میلیارد تومان از وزارت نفت در قالب پیوست اجتماعی اعتبار گرفتیم و تا امروز بالغ بر 73 میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خیرین مدرسه ساز مدرسه سازی میلیارد تومان مدرسه سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۷۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۲۳ میلیارد ریالی مدرسه غیرانتفاعی متخلف

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اردبیل علی رحیمی‌آذر گفت: به دنبال شکایت شهروندان بابت پرداخت اضافی پیش ثبت‌نام یکی از مدارس غیرانتفاعی در اردبیل، این واحد آموزشی به دلیل تکرار تخلفات به ۲۳ میلیارد ریال جریمه محکوم شد.
وی تصریح کرد: هم استانی‌ها باید موارد گرانفروشی را در پیش ثبت‌نام مدارس به تعزیرات حکومتی گزارش دهند تا از طریق سامانه اینترنتی ۱۳۵ تعزیرات حکومتی شکایت‌ها را پیگیری کرده و نسبت به تشکیل پرونده و برخورد تعزیراتی اقدام قانونی انجام شود.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: هرگونه دریافت مبلغ وجه اضافی در پیش ثبت‌نام مدارس غیرقانونی است و هیچ یک از واحد‌های آموزشی حق ندارند مبالغ مازادی را دریافت کنند.
رحیمی‌آذر افزود: دریافت هر مبلغی بالاتر از میزان قانونی در پیش ثبت‌نام مدارس طبق مصوبه آموزش و پرورش تخلف بوده و متخلفان تحت عنوان گران‌فروشی محکوم خواهند شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در کنار رصد دقیق فعالیت‌های آموزشی، همکاران ما در شهرستان‌های مختلف در صورت تخلف رخ داده از سوی واحد‌های آموزشی نسبت به تشکیل پرونده اقدامات قانونی در برخورد با متخلفان در دستور کار خواهد بود.

دیگر خبرها

  • ۱۱۲ آموزگار مدارس شاهداستان در کارگاه توانمند سازی شرکت کردند
  • هدفگذاری نوسازی مدارس برای احداث ۲ هزار کلاس درس در اردبیل
  • وجود یکهزار و 700 کلاس درس نیمه تمام در آذربایجان‌غربی
  • شهریه مدارس غیردولتی، شفاف می‌شود؟!
  • جریمه ۲۳ میلیارد ریالی مدرسه غیرانتفاعی متخلف در اردبیل
  • جریمه ۲۳ میلیارد ریالی مدرسه غیرانتفاعی متخلف
  • احداث چهار مدرسه خیری در یزد
  • هزینه ۴۳ میلیارد تومانی پروژه ایمن سازی کندرو شرقی آزادگان
  • اجرای ۳۱ پروژه با مشارکت سرمایه‌گذاران/ پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه مشارکتی میخک
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود