Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@18:30:14 GMT

نباید به مرزبندی زن با حجاب و بی‌حجاب دامن زد

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۴۷۷۸۵

نباید به مرزبندی زن با حجاب و بی‌حجاب دامن زد

فاطمه بردبار در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: قرارگاه فرهنگی فاطمه‌الزهرا (س) در حوزه‌های مختلف و با هدف توانمندی گروه‌های مختلف جامعه با محوریت محلات اقدامات مناسبی را انجام داده و در این راستا از ظرفیت رسانه‌ها، هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های مردم نهاد استفاده می‌کند.

وی رویکرد قرارگاه را به صحنه کشیدن مردم و ظهور تمدن اسلامی بیان کرد و گفت: ما بر این باوریم که بدون همراهی مردم و گروه‌های تأثیرگذار در جامعه به ویژه محلات نمی‌توان در رسیدن به اهداف موفق عمل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول خواهران قرارگاه فاطمه‌الزهرا (س) استان اردبیل شناسایی تیم‌های مختلف عملیاتی و اجرایی را در محلات مختلف با هدف حل مشکلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و تربیتی مردم یادآور شد و تصریح کرد: در کنار تسهیل‌گری در این حوزه سعی و تلاشمان بر این است تا به صورت معقول و منطقی با مشکلات روبه‌رو شده و نسبت به حل آنها هدف‌گذاری درستی را داشته باشیم.

بردبار افزود: هر چند بی‌حجابی و بد حجابی بنیان خانواده را متزلزل می‌کند اما سعی ما بر این نیست که یک مرزبندی بین زن باحجاب و یا بی‌حجاب به وجود آوریم بلکه تلاشمان بر این است تا با نگاه حفظ کرامت و ارتقا هویت زن مسلمان به سمتی برویم تا با ایجاد رابطه مهربانانه و صمیمی‌تر دختران و زنان آینده را به سمت حجاب هدایت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با رویکرد گفت‌و گو محور و ایجاد تعامل با زنان در محلات مختلف، پارک‌ها، بوستان‌ها و فضاهای اداری و اجتماعی تلاش می‌کنیم تا با تبیین و تشریح هویت، اصالت و کرامت زن مسلمان موضوع عفاف و حجاب را به صورت عقلانی و منطقی درک کرده و بانوان را ترغیب و تشویق به حفظ حجاب کنیم.

بردبار با گرامیداشت هفته حجاب و عفاف اضافه کرد: در این ایام در چهار محور در ادارات، دانشگاه‌ها، فضای مجازی و رسانه‌ها برنامه‌های مختلفی در حال اجراست و در کنار آن به صورت محله‌محور در محلات مختلف شهرهای استان سعی و تلاشمان بر این است تا اهمیت و جایگاه حجاب را برای گروه‌های مختلف جامعه تبیین کرده و زمینه اقنایی در این موضوع را به وجود آوریم.

مسئول خواهران قرارگاه فاطمه‌الزهرا (س) استان اردبیل بیان کرد: در کنار طرح موضوع حجاب و عفاف، با طرح مسائل و موضوعات سبک زندگی، مهارت‌ها و توانمندی‌های گروه‌های مختلف جامعه به ویژه زوجین و ایجاد گفتمان مهدویت سعی بر این است تا سلامت روحی و روانی افراد جامعه نیز تضمین شود.

کد خبر 5259256

منبع: مهر

کلیدواژه: اردبیل قرارگاه خاتم الانبیاء بدحجابی حجاب و عفاف عفاف و حجاب ویروس کرونا کرمانشاه بوشهر آمار کرونا واکسن کرونا ایلام حجاب و عفاف خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا عکس استانها گرگان اردبیل قوه قضاییه غلامحسین محسنی اژه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۷۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایگاه شورا به درستی در جامعه نهادینه نشده است

مجید ناصحی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به مناسبت روز شوراها اظهار کرد: قانون شوراها با ۲۰ سال تأخیر اجرا شده و به همین دلیل جایگاه شورا به درستی در جامعه نهادینه نشده است.

وی با بیان اینکه شوراها سهل‌الوصول‌ترین راه ارتباطی با لایه‌های مختلف مردم است، ابراز کرد: شورا زبان گفت‌وگو و انتقال پیام‌های مردم در گروه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، اقشار و صنوف مختلف است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان تصریح کرد: اگر بخواهیم اتصال مردم با حاکمیت را داشته باشیم باید جایگاه شورا را جدی بگیریم و ارتباط سازمانی با اجزای مختلف جامعه و حاکمیت برقرار شود.

وی با اشاره به اینکه شورا جزو هیچیک از قوای مجریه، مقننه یا قضائیه نیست، عنوان کرد: مردم امور مختلفی را در حوزه قضائی، ضعف‌های قوه مجریه یا مسائل حقوقی را مطرح می‌کنند که این ارتباط و جایگاه را باید به شورا بدهیم که پیام مردم را به قوای مختلف برساند و پیگیری کند.

ناصحی‌مقدم در مورد شورای شهر ششم یادآور شد: یک وجه قالب تفاوت این شورا با دوره‌های قبلی این است که اعضا به شکل تیمی وارد شورا شدند و تاکنون هماهنگ و منسجم عمل کردند و در سه سال گذشته تعامل در شورا به حداکثر رسید تا به مشکلات غلبه کنند.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات دوره‌های قبل که دستیابی به برنامه عملی منسجم را دشوار می‌کرد، اختلافات داخلی بود اما اکنون سعی بر این است تا با پیش‌بینی اهداف کارشناسی شده و تعامل باشهرداری، مسائل شهری تبدیل به گفتمان پایدار شود.

رئیس شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه شورای ششم توانسته در این مسیر موفق عمل کند، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت ساختارها به نحوه بهینه استفاده کنیم و با توجه به اینکه ۹ فکر مختلف در شورا هست، ابتدا باید به نحوه تصمیم‌سازی با تعامل و همفکری توجه کرد و اگر هر فرد بخواهد حرف خود را به کرسی بنشاند موفقیت حاصل نمی‌شود.

وی افزود: شورا دارای کمیسیون‌های تخصصی است و موضوعات در این کمسیون‌ها بررسی می‌شود تا در صحن شورا طرح و یا شهرداری مورد تبادل نظر قرار گیرد.

کد خبر 6090994

دیگر خبرها

  • ۱۴ محله اردبیل میزبان رویداد «یک صدا ایران» خواهد بود
  • نوری قزلجه: با زور گشت ارشاد دین حفظ نمی‌شود /موضوع لایحه حجاب هنوز در رفت و برگشت است
  • سقوط طلا دامن‌گیر نقره شد/ معامله‌گران در لاک احتیاطی!
  • لزوم همراهی علم و عمل در رشته‌های روانشناسی و مشاوره
  • جایگاه شورا به درستی در جامعه نهادینه نشده است
  • اجرای طرح عفاف و حجاب دغدغه پلیس و مطالبه بر حق مردم است
  • برگزاری دوی نمادین با بزرگسالان اتیسم به میزبانی ۳ شهر
  • پایتخت گل در انتظار فناوری نوین/مکان‌یابی غلط به مشکلات دامن زد
  • گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب حذف می‌شود؟
  • گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب حذف شده است؟