Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-29@10:11:09 GMT

قیمت روز ورق سیاه و تیرآهن با آهن استیل یکتا

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۴۷۸۷۱

قیمت روز ورق سیاه و تیرآهن با آهن استیل یکتا

آهن یکتا بزرگترین کارخانه های تولید میلگرد، تیراهن، ورق، لوله، پروفیل و فولاد سازی همکاری میکند. آهن یکتا با داشتن کارخانه ریختگری به نام تجاری ذوب ریزان پرگاس پایه مس و فولاد توان تولید انواع مقاطع فولادی و مس برنج چدن فسفربرنز آلومینیوم استیل طبق مدل و انالیز مورد نظر شما را تولید دارد.

ورق سیاه چیست و بهترین تولید کنندگان ورق سیاه کدامند؟

ورق سیاه که از عمده ترین محصولات کارخانه جات بزرگ فولاد هستند و خوشبختانه حجم قابل ملاحظه ایی از ورق سیاه مورد نیاز صنایع فولادی ایران در داخل تهیه می گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رایج ترین نوع ورق فولادی ورق اس تی ۵۲ و اس تی ۳۷ می باشد. و در خصوص اندازه ها دامنه ی وسیع ضخامتی از ۱ میلیمتر گرفته تا ۱۰ سانتی متر در ورق های سیاه دیده می شود.

ورق سیاه به خودی خود یک محصول نهایی به حساب نمی آید  و ورق سیاه ساختمانی عمدتا برای ساخت محصولاتی ثانویه  از قبیل انواع پروفیل های ساختمانی کاربرد دارند. با توجه به بازار فولاد این روزها ورق سیاه روند صعودی دارد.

تولید کنندگان برتر ورق سیاه در ایران

ورق سیاه فولاد مبارکه اصفهان

از مهمترین تولید کنندگان ورق های سیاه، شرکت فولاد مبارکه ی اصفهان بوده که در ۷۵ کیلومتری شهر اصفهان واقع شده است. این مجتمع، بزرگترین واحد صنعتی در ایران می باشد که ضمن دارا بودن خط تولید شمش فولادی، در حوزه تبدیل شمش به ورق فولادی نیز فعالیت دارد. این واحد صنعتی با بیش از ۳۰ سال سابقه در ساخت انواع ورق فولادی، ظرفیت تولید ۱۱.۳ میلیون تن در سال را به خود اختصاص داده است. کارخانه فولاد مبارکه به طور معمول، ورق سیاه با ضخامت ۲ و ۲.۵ میلمتر را با عرض های ۱ و ۱.۲۵ متر، ضخامت های ۳ و ۴ میلیمتر را با عرض ۱.۲۵ و ۱.۵، صخامت های ۵، ۶، ۸، ۱۰، ۱۲ و ۱۵ میلیمتر را در عرض ۱.۵ متر تولید می‌کند. همچنین این کارخانه به صورت سفارشی ورق‌های ۸ میلیمتر خود را با عرض ۱.۲۵ متر نیز تولید می ‌نماید.

ورق سیاه فولاد کاویان

این شرکت واقع در ۹ کیلومتری جاده ی اهواز – خرمشهر قرار گرفته است. تاریخ تاسیس این شرکت بر می گردد به سال ۱۳۷۲ و در سال ۱۳۷۴ در کارخانه فولاد اهواز ادغام گردید. از تولیدات این شرکت می توان در ساخت بدنه کشتی ها، پل های فلزی، مخزن، واگن و غیره استفاده نمود. همچنین از اسلب های نازک جهت ساخت کوپلینگ، انواع فلنج، زنجیر، چرخ دنده و دیگر قطعات، بهره گرفت. ورق های تولید شده توسط فولاد کاویان عرض ۱.۵ یا ۱.۲۵ متری داشته و عموما از ضخامت ۸ تا ۴۰ میلیمتر را در بر می گیرد.

ورق سیاه فولاد اکسین خوزستان

این شرکت که در کیلومتر ۱۰ جاده بندر امام خمینی (ره) – اهواز در استان خوزستان واقع شده است با استفاده از تجهیزات خود ورق سیاه با سطح کیفیت بالایی را تولید و عرضه می کند. ظرفیت تولید فولاد اکسین به بیش از یک میلیون تن در سال می رسد. کارخانه ی فولاد اکسین خوزستان در تولید ورق های سیاه با ضخامت بالا تر از ۴۰ میلیمتر شهرت دارد. عرض ورق سیاه تولیدی این کارخانه ۲ متری می باشد. در صورتیکه ورق هایی تا عرض ۴ و نیم متر نیاز باشد نیز فولاد اکسین توانایی تولید آن را دارد.

ورق سیاه فولاد گیلان

شرکت فولاد گیلان درشهر رشت، جاده سراوان این استان واقع شده است. فولاد گیلان در سال ۱۳۸۲ تاسیس شده و محصولات تولیدی این شرکت در صنایع متعددی از جمله صنعت خودروسازی، صنایع ساختمانی و لوله سازی کاربرد دارد. این مجتمع به عنوان اولین و بزرگترین کارخانه نورد فولادی در بخش خصوصی، دارای ظرفیت تولید ۲.۵ میلیون تن محصولات نورد گرم و ۵۰۰ هزار تن محصولات نورد سرد در سال می باشد. عرض ورق سیاهی که در کارخانه ی فولاد گیلان تولید می گردد از ۰.۶ تا ۱.۴۲ متر می باشد. ضخامت ورق سیاه این کارخانه نیز از ۲ تا ۱۷ میلیمتر متغییر است.

قیمت روز ورق سیاه

قیمت ورق سیاه با توجه به حجم تقاضا و مصرف آن در صنایع مختلف همیشه از گزینه های مورد توجه متقاضیان آهن آلات در بازار می باشد. و همواره مشتریان به دنبال خرید ورق آهن با مناسب ترین قیمت هستند فرمول کلی قیمت آهن الات تقریبا مشخص است. قیمت مواد اولیه (که قیمت این موارد میتواند بسته به افزایش یا کاهش تقاضا و همچنین افزایس و کاهش عرضه و سرانه مصرف جهانی تغییر کند) قیمت هزینه های سوخت و انرژی (نفت مهمترین آن هاست) هزینه های حمل و نقل و همچنین نرخ تورم جهانی و نرخ برابری ریالی واحد پول کشورمان در مقابل ارز های خارجی از دیگر عوامل تاثیر گذار بر قیمت ورق سیاه در بازار می باشد. با علم و بررسی موارد فوق میتوان پیش بینی قیمت ورق سیاه را تا حدود زیاده نزدیک به واقعیت انجام داد.

با مزایا و معایب تیرآهن آشنا شوید

مهمترین و به نوعی پرکاربردترین پروفیل ساختمانی تولید شده از آهن را می‌ توان تیر آهن دانست که سطح مقطعی به شکل حروف انگلیسی I و H دارد. اصلی ترین جزء ساخت ساختمان های اسکلت فلزی، تیر آهن می باشد و به طور کلی می ‌توان ساختمان سازی اسکلت فلزی را بدون وجود تیرآهن غیرممکن دانست. تیرآهن ها از دو بخش بال و جان تشکیل می شوند که بخش میانی تیرآهن که بخش اصلی آن نیز به شمار می ‌رود جان، و لبه ها و کناره ‌های آن بال نامیده می ‌شوند.

مزایای استفاده از تیرآهن در ساختمان سازی

نکته مهم دیگر در زمینه استفاده از تیرآهن در ساخت ساختمان های اسکلت فلزی این است که پس از اتمام ساخت سازه امکان توسعه در مراحل بعدی مهیا است. همچنین یکی دیگر از مزایای استفاده از تیرآهن در ساختمان سازی و به طور کلی ساخت ساختمان های اسکلت فلزی این است که پروفیل های آهنی نسبت به مقاطع سازه های بتنی فضای کمتری اشغال می‌ کنند و از این نظر نیز دارای صرفه اقتصادی هستند.

 مزایای استفاده از تیر آهن در ساختمان سازی بسیار پرشمار است. اولین مورد این است که قیمت روز تیرآهن قطعاتی پیش ساخته در کارخانه های فولادسازی هستند که به صورت صنعتی تولید شده و احتمال خطاهای تولید در کارگاه را برای آنان نمی توان متصور بود. همچنین به علت آماده بودن آن ها سرعت کار در ساختمان های اسکلت فلزی بسیار بالاتر است و اجرا و نصب تیرآهن ها با سرعت بسیار بالایی انجام می پذیرد. همچنین استفاده از تیرآهن در ساختمان های بلند مرتبه و ارتفاع های زیاد بسیار ساده تر می باشد.

معایب استفاده از تیرآهن چیست؟

پس از پاسخ به این سوال که تیر آهن چیست؟   لازم است که به همه ابعاد استفاده از آن اشاره نماییم و حتی به معایب و ضعف های آن نیز بپردازیم. یکی از اصلی ترین معایب استفاده از تیرآهن عدم مقاومت بالای آن در برابر خوردگی می باشد. زیرا به طور کلی فلزات در معرض محرک ها و شرایط جوی از خود واکنش نشان می دهند و خرید تیرآهن نیز از این قاعده مستثنی نیست و در صورتی که در شرایط خاص قرار گیرد می ‌تواند دچار خوردگی و همچنین کاهش ابعاد شود. از این رو هزینه ‌های محافظت و نگهداری باید پیش بینی شود.

در برخی موارد در کشور ما نیز بدین صورت عمل می شود، اما در اغلب موارد اتصالات از طریق جوش صورت می ‌گیرد و به علت عدم مهارت کافی برخی از جوشکاران و همچنین عدم نظارت و کنترل کافی توسط مهندسین ناظر، این اتصالات بعضا به خوبی و با کیفیت کافی برقرار نمی شوند و بعد ها ساختمان با مشکلاتی در زمینه مقاومت روبرو خواهد بود.

دیگر مورد از ضعف های تیرآهن تمایل به کمانش است که به علت ماهیت فلزی آن صورت می پذیرد. به طور کلی قطعات فلزی به کمانش تمایل دارند و همین موضوع می تواند یک ضعف بزرگ برای تیرآهن ها به حساب آید. از اصلی ترین معایب احتمالی استفاده از تیرآهن در اسکلت های ساختمانی عدم کنترل کافی بر اتصالات قطعات به همدیگر است. در دنیا به طور معمول در اغلب موارد قطعات فلزی از طریق پیچ و پرچ به همدیگر متصل می شوند.

قیمت روز تیرآهن

قیمت تیرآهن کارخانجات مختلف به صورت روزانه در سایت آهن یکتا توسط کارشناسان مجموعه به روز شده و توصیه می شود پیش از خرید با مراجعه به سایت از قیمت محصول مورد نظر خود اطلاع یابید. پس از اطلاع از قیمت تیرآهن کارخانه موردنظر می توانید با کلیک بر روی دکمه خرید سفارش خود را به کارشناس مربوطه ارسال نمایید. کارشناسان پس از بررسی درخواست شما نسبت به پیگیری آن اقدام می نمایند. همچنین چنانچه می خواهید اطلاعات دقیق تری از نحوه خرید داشته باشید می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

شرکت آهن استیل یکتا قابلیت تامین ورق سیاه و انواع هاش و سایر مقاطع فولادی را دارد و انواع برند ها توسط آهن استیل یکتا قابل تامین است. برای استعلام قیمت یا مشاوره با کارشناسان با شماره تلفن ۰۲۱۵۴۰۷۱ تماس بگیرید و یا به سایت ما https://ahanyekta.com مراجعه فرمایید

۲۱۲۱

کد خبر 1536013

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ساختمان های اسکلت فلزی استفاده از تیر آهن در ساختمان ورق سیاه فولاد ساختمان سازی فولاد گیلان فولاد اکسین طور کلی قیمت روز تیر آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۷۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد

آفتاب‌‌نیوز :

 تورم تولیدکننده، شاخصی است که این افزایش هزینه تولید را برای گروه متنوعی از کالا‌ها در مبدا تولید و پیش از رسیدن به دست مصرف کننده نهائی نشان می‌دهد. براساس آمار منتشر شده توسط مرکز آمار ایران، تورم ماهانه تولید محصولات گاوداری‌های صنعتی در بهمن ماه، ۰.۱ واحد درصد کمتر شده است. البته این کاهش به معنای کمتر شدن قیمت آن‌ها نیست. بلکه نشان می‌دهد از سرعت رشد قیمت‌ها کاسته شده است. البته نرخ سالانه و نقطه‌ای این شاخص رو به افزایش رفته و از مرز ۴۹ درصدی عبور کرده است.

شواهد نشان می‌دهد که «گوساله نر زیر چهارماه» و «گاو تلیسه غیرباردار» و «گاو نر داشتی» بیشترین مقدار تورم تولیدکننده اسفند ۱۴۰۲ را از آن خود کرده اند. در مقابل «شیر» کمترین افزایش هزینه تولید را در این بازه زمانی متحمل شده است. در ادامه به بررسی تورم ماهانه، نقطه‌ای و سالانه تولیدکننده محصولات گاوداری‌های صنعتی در اسفندماه ۱۴۰۲ پرداخته شده است.

سیگنال افزایش قیمت گوشت و مواد لبنی در اسفند ۱۴۰۲

گوشت و لبنیات، یکی از محصولات اساسی تامین کننده پروتئین و مواد مغذی بوده و در سبد مصرفی خانوار نقش اساسی ایفا می‌کند. «گاوداری‌ها» یکی از اصلی‌ترین کانال‌های تامین گوشت و لبنیات مورد استفاده کشور هستند. شواهد نشان می‌دهد که افزایش هزینه تمام شده گاوداری‌های صنعتی می‌تواند منجر به افزایش قیمت بازاری این محصولات شود.

به عبارت دیگر اگر گاوداری‌ها مواد اولیه خود را به قیمت بیشتری تهیه کنند، خریدار نیز محصولات و مواد لبنی را به قیمت بالاتری از بازار تهیه خواهد کرد؛ بنابراین بررسی تورم تولید کننده گاوداری‌های صنعتی کشور دارای اهمیت بوده و سیگنالی در راستای قیمت مصرف کننده مواد لبنی و گوشتی محسوب می‌شود.

آخرین گزارش منتشر شده توسط مرکز آمار حاکی از آن است که تورم ماهانه گوشت در اسفند ۱۴۰۲ کاهش یافته است. در مقابل تورم سالانه و نقطه به نقطه این محصولات بیشتر شده و از مرز ۴۹ درصد عبور کرده است. در ادامه به بررسی تورم تولیدکننده محصولات گاوداری‌های صنعتی در اسفند ۱۴۰۲ پرداخته شده است.

کاهش تورم ماهانه محصولات گاوداری‌های صنعتی

«تورم تولیدکننده»، یکی از شاخص‌های مهم اقتصادی است که نشان می‌دهد میزان قیمت یک سبد متنوع از یک محصول در یک بازه زمانی مشخص در مبدا تولید و پیش از رسیدن به دست مصرف کننده نهائی چگونه تغییر کرده است. از این شاخص به عنوان «تورم پیشران» نیز یاد می‌شود. چرا که افزایش هزینه تولید یک محصول می‌تواند منجر به افزایش قیمت عرضه آن به بازار توسط واسطه گران شود.

جدیدترین گزارش منتشر شده توسط مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که در اسفند ۱۴۰۲، تورم ماهانه محصولات گاوداری‌های صنعتی ۰.۱ واحد درصد کمتر شده و به ۱.۲ واحد درصد رسیده است. باید توجه داشت که این کاهش به معنای کمتر شدن قیمت محصولات لبنی و گوشتی وابسته به گاوداری‌ها نبوده است. بلکه نشان می‌دهد سرعت رشد قیمت کمتر شده و هزینه تولید محصولات مذکور در اسفند نسبت به بهمن، ۱.۲ درصد افزایش یافته است.

محصولات گاوداری‌های صنعتی از ۸ گروه تشکیل شده است. این گروه‌ها شامل؛ «گاو تلیسه غیرباردار»، «گاو شیری»، «گاو نر داشتی» گوساله پرواری»، «گاو حذفی شیری وازده»، «گوساله نر زیر ۴ ماه»، «شیر» و «کود» است.

شواهد آماری حاکی از آن است که تورم ماهانه اسفندماه ۱۴۰۲ در «گاو تلیسه غیرباردار» بیشترین میزان خود را به ثبت رسانده است. به بیان دقیق‌تر هزینه تولید گاو تلیسه غیرباردار در اسفندماه ۵.۵ درصد بیشتر از قیمت آن در بهمن ماه بوده است. این رقم در مقایسه با ماه گذشته افزایش ۳.۱ واحد درصدی داشته است.

تولید «شیر» نیز در این ماه کمترین تورم ماهانه پیشران را تجربه کرده و در سطح ۰.۲ درصدی قرار گرفته است. این رقم نسبت به بهمن ماه کاهش ۰.۱ واحد درصدی را به ثبت رسانده است.

افزایش هزینه تولید محصولات گاوی نسبت به اسفند سال قبل

شواهد آماری حاکی از آن است که تورم نقطه به نقطه محصولات گاوداری‌های صنعتی در اسفندماه ۱۴۰۲ نسبت به بازه زمانی مشابه در سال ۱۴۰۱ افزایش یافته و در سطح ۴۹.۴ درصدی قرار گرفته است. این نرخ نشان می‌دهد که در اسفند ۱۴۰۲ هزینه تولید گوشت و مواد لبنی، ۴۹.۴ درصد بیشتر از این نرخ در فصل مشابه در سال ۱۴۰۱ بوده است.

از میان ۸ گروه تشکیل دهنده محصولات گاوداری‌های صنعتی، «گاوتلیسه غیرباردار» و «گوساله نر زیر چهارماه»، تورم نقطه‌ای بالغ بر ۱۲۰ درصدی را تجربه کرده اند. این دو گروه، نهاده اصلی تولید گوشت گاو محسوب می‌شود. بدین ترتیب می‌توان گفت با توجه به افزایش قیمت نهاده‌ها، احتمال افزایش قیمت گوشت گاو در ماه‌های آتی دور از انتظار نخواهد بود.

این نرخ در سایر گروه‌ها کمتر از ۱۰۰ درصد به ثبت رسیده و محصولات «شیری» با ثبت تورم ۲۳.۳ درصدی در اسفند، کمترین مقدار این نرخ را از آن خود کرده است.

تورم سالانه ۶ گروه از محصولات گاوداری‌ها از ۱۰۰ درصد عبور کرد

تورم سالانه تولیدکننده محصولات گاوی نشان می‌دهد، میانگین هزینه تولید ۱۲ ماهه منتهی به اسفند ۱۴۰۲ نسبت به همین مقدار در ۱۲ ماه منتهی به اسفند ۱۴۰۱ چگونه تغییر کرده است. شواهد حاکی از آن است تورم سالانه محصولات گاوداری‌های صنعتی در اسفند امسال ۵۱.۵ درصد بوده است.

«گوساله نر زیر ۴ ماه» با ثبت تورم ۱۴۲.۴ درصدی بیشترین مقدار این نرخ را داشته است. «گاو تلیسه غیرباردار»، «گاو شیری»، «گاو حذفی شیری وازده»، «گوساله پرواری» و «گاو نر داشتی»، ۶ دسته از محصولات تشکیل دهنده گاوداری‌های صنعتی هستند که میانگین تورم سالانه آن‌ها در ۱۲ ماه منتهی به اسفند ۱۴۰۲ نسبت به همین رقم در بازه زمانی مشابه در سال ۱۴۰۱، بالغ بر ۱۰۰ درصد بوده است.

افزایش هزینه تولید این محصولات، سیگنالی در راستای افزایش هزینه فروش محصولات لبنی و گوشتی مربوط به گاوداری‌های صنعتی به بازار می‌دهد.

منبع: اکوایران

دیگر خبرها

  • قیمت هر شاخه تیرآهن در سال جدید چقدر است؟
  • تولید نان کامل در ۱۵ واحد نانوایی در استان زنجان
  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد
  • تولید یک میلیون تن چغندرقند در مزارع استان کرمانشاه
  • انواع ورق صنعتی مهم کدام‌اند؟ چه کاربردی دارند؟
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • راه‌اندازی فاز دوم کارخانه فولاد بافت مصداق«جهش تولید با مشارکت مردم» است
  • قیمت گوشت دوباره نجومی می‌شود؟
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان بر نقش کلیدی طبقه کارگر در رونق اقتصادی تاکید کرد