Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@12:06:45 GMT

قیمت نان در مازندران تا ۳۰ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۴۸۰۱۰

قیمت نان در مازندران تا ۳۰ درصد افزایش یافت

حسینعلی قوانلو در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود که افزایش قیمت نان برای نانوایی های یارانه یک یا دولتی و یارانه دو یا نیمه آزادپز در کارگروه آرد و نان استان مصوب و به نانوایی ها ابلاغ شده است.

 وی گفت : طبق این مصوبه قیمت هر قرص نان بربری با وزن چانه ۴۲۰ گرم در نانوایی های یارانه یک ۱۰ هزار ریال ، لواش با وزن چانه‌ ۱۴۰ گرم چهار هزار ریال ، تافتون با وزن چانه ۴۵۰ گرم هفت هزار و ۵۰۰ ریال و قیمت هر یک عدد نان سنگگ با وزن چانه ۴۵۰ گرم ۱۵ هزار ریال تعیین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قوانلو افزود : همچنین در این مصوبه قیمت هر یک عدد نان بربری در واحدهای خبازی نیمه آزادپز با وزن چانه ۵۲۰ گرم ۱۵ هزار ریال ، لواش با وزن چانه ۱۵۰ گرم چهار هزار و ۵۰۰ ریال ، تافتون با وزن چانه ۲۵۰ گرم هشت هزار ریال و قیمت هر یک عدد نان سنگگ با وزن چانه ۴۸۰ گرم نیز ۲۰ هزار ریال تعیین شده است.

رییس سازمان صنعت مازندران از جمله دلایل اصلی افزایش قیمت نان را بالا بودن هزینه‌های تولید از جمله خمیرمایه و دستمزد کارگر عنوان کرد و گفت : برای جبران این هزینه‌ها، قیمت واقعی انواع نان باید ۶۰ تا ۶۵ درصد افزایش می یافت ولی برای جلوگیری از وارد شدن فشار به مصرف کنندگان ، افزایش تعدیل شده در نظر گرفته شده است.

وی افزود : به عوان نمونه قیمت هر یک کیلوگرم خمیرمایه پنج برابر و هزینه کارگر نیز تا ۴۴ درصد افزایش یافت و با در نظر گرفتن سایر هزینه‌ها  و با توجه به شرایط سخت اقتصادی و برای اینکه مردم فشار کمتری را متحمل شوند، کارگروه آرد و نان مازندران تصمیم گرفت که قیمت انواع نان به طور میانگین بین ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش یابد.

مازندران دارای پنج هزار و ٥٠٠ واحد خبازی فعال است که بنابر گزارش های رسمی تنها ١٠ درصد آنها دارای درجه کیفی یک بوده و حدود پنجاه درصد نیز حائز پایین ترین رتبه یعنی درجه چهار هستند.

برابر آمار ماهیانه ۳۰ هزار تن آرد در بین نانوایی‌های مازندران در دو قالب یارانه اول و یارانه دوم توزیع می‌شود.

طی چند هفته اخیر بسیاری از نانوایی ها در مازندران ساعات پخت نان را کاهش داده و علت آن را تحویل نشدن آرد اعلام کرده بودند ولی شهروندان پیش بینی کرده بودند که احتمالا این کار که سبب ایجاد صف های طولانی مقابل نانوایی ها شده بود ، مقدمه ای برای افزایش قیمت نان خواهد بود.

برچسب‌ها آرد ساری کارگر صنعت و معدن و تجارت ایرنا مازندران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آرد ساری کارگر آرد ساری کارگر صنعت و معدن و تجارت ایرنا مازندران درصد افزایش وزن چانه نانوایی ها قیمت هر یک هزار ریال قیمت نان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۸۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد

متوسط قیمت کالا‌های خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور– فروردین ۱۴۰۳ از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.

 در گروه نان و غلات، اقلام " شیرینی خشک " با ۳.۳ درصد و" برنج ایرانی درجه یک " با ۲.۶ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

در فروردین ماه ۱۴۰۳ تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالا‌های خوراکی در مناطق شهری کشور بشرح زیر است:

نان و غلات:

در این گروه، اقلام " شیرینی خشک " با ۳.۳ درصد و" برنج ایرانی درجه یک " با ۲.۶ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آنها:

در این گروه، اقلام " گوشت گوسفند" با ۵.۶ درصد، " گوشت گاو و گوساله" با ۱.۸ درصد و "کنسرو تن ماهی" با ۱.۲ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "شیر خشک" با ۴.۳ درصد و " کره پاستوریزه" با ۱.۲ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به " تخم مرغ ماشینی " با ۲.۰- درصد و "روغن نباتی جامد " با ۰.۱- درصد می‌باشد.

میوه و خشکبار:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "پرتقال" با ۱۵.۲ درصد، "لیمو ترش" با ۱۳.۹ درصد و" انار " با ۱۰.۵ درصد می­باشد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به " هندوانه " با ۱۴.۷- درصد است.

سبزیجات و حبوبات:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به"" پیاز" با ۲۹.۵ درصد، " هویج فرنگی" با ۱۳.۶ درصد و فلفل دلمه ای" با ۱۰.۷ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به " خیار " با ۳.۰- درصد است.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به" شکر " با ۲.۹ درصد، " سس گوجه فرنگی " و" قند " با ۱.۸ درصد است.

منبع: روابط عمومی مرکز آمار ایران 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • ۶۳.۵ درصد افزایش قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفند در یک سال
  • راحت می‌گویند از افزایش نرخ ارز سود نمی‌بریم و نقشی در آن نداریم!
  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد
  • مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری آرد و نان
  • ضرورت افزایش سهمیه آرد در فصل گردشگری سراب
  • بازار رمزارز‌ها / بیت‌کوین آماده شد
  • مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان
  • هشت هزار و ۴۱۳ تن برنج و شکر به نرخ دولتی در لرستان توزیع شد
  • قیمت درهم امارات امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳