Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در سال‌های اخیر به دلیل نوسانات شدید ارزش پول ملی، عده زیادی از افراد جامعه مجبور شده‌اند که برای حفظ سرمایه و پس اندازهای خود، اقدام به خرید طلا و سکه نمایند و بیشتر آن‌ها از طلا و سکه خود درون خانه نگهداری می‌کنند. همین عامل باعث شده است که بیشتر از قبل نگران امنیت خانه خود باشند و به دنبال راهکارهایی برای جلوگیری از سرقت منزل خود باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه مقاله با قفل دیجیتال یوکا yuccahq.com همراه باشید.

معمولا اولین راه‌حلی که برای جلوگیری از سرقت منزل به ذهن می‌رسد، استفاده از درهای ضدسرقت است؛ اما درهای ضد سرقت دارای ضعف‌هایی هستند و به تنهایی نمی‌توانند از سرقت خانه جلوگیری کنند. قفل دیجیتال و چشمی دیجیتال دو راهکار مدرن و بسیار عالی برای حفاظت از خانه در برابر سرقت هستند. در این مقاله ضمن بیان ضعف درب های ضد سرقت، توضیح می‌دهیم که استفاده از قفل هوشمند الکترونیکی و چشمی دیجیتال چگونه می‌تواند موجب کامل شدن عملکرد درهای ضد سرقت شود و ریسک دزدی از منزل شما را به صفر برساند.

 درب ضد سرقت لازم اما ناکافی

در سال‌های اخیر برای حفاظت از خانه‌ها در برابر سرقت، تمرکز بر روی ساختن درهای محکم و ضد تخریب بوده است که به درب های ضد سرقت معروف هستند. درب های ضد سرقت استحکام بسیار زیادی دارند و از آنجا که از هر طرف درون چارچوب خود قفل می‌شوند، امکان شکستن و تخریب این درها وجود ندارد.

با اینکه درهای ضد سرقت برای حفظ امنیت خانه لازم هستند، اما دارای نقص و نقطه ضعفی هستند که نمی‌توانند امنیت صد در صد خانه شما را تضمین کنند. مهم‌ترین نقص این درها، استفاده از قفل مکانیکی بر روی آن‌هاست. با وجود اینکه طراحی کلید قفل های مکانیکی هر سال ارتقا داده می‌شود و هر سال کلیدهای مدرن تری برای این قفل‌ها طراحی می‌شوند، اما ساختار قفل‌های مکانیکی چندین قرن است که تغییری نکرده است و همه قفل‌های مکانیکی برای باز شدن نیازمند چرخاندن کلید در مغزی قفل هستند.

با اینکه تکنولوژی کلیدها هر سال مدرن‌تر می‌شود، اما سارقان نیز هر سال مهارت خود را برای باز کردن قفل‌ها افزایش می‌دهند و حتی در صورتی که نتوانند قفل مکانیکی را باز کنند، با روش هایی همچون تزریق اسید، سوراخ کردن مغزی قفل با مته و سایر روش ها اقدام به تخریب مغزی قفل می‌کنند. در قفل های مکانیکی، تخریب مغزی قفل به معنای باز شدن قفل است و همین یکی از بزرگترین ضعف های قفل های مکانیکی است.

درست است که درب های ضد سرقت بسیار قوی و غیرقابل تخریب هستند، اما قفل مکانیکی به اندازه درب قوی نیست و امکان شکسته شدن یا باز شدن آن وجود دارد. به همین دلیل برای حفاظت از طلاها و سکه هایتان در خانه، باید از راهکارهای مدرن همچون قفل دیجیتال و چشمی دیجیتال در کنار درب ضد سرقت استفاده کنید که در ادامه به معرفی این تکنولوژی‌های جدید خواهیم پرداخت.

قفل دیجیتال یا قفل هوشمند چیست؟

قفل دیجیتال یا قفل هوشمند، مدرن ترین و جدیدترین نسل قفل ها هستند که برای باز شدن نیاز به کلید ندارند. قفل های دیجیتال با شیوه های مدرنی همچون ورود رمز، اثر انگشت، تشخیص سه بعدی چهره و کارت شناسایی باز می‌شوند. فناوری مدرن قفل دیجیتال باعث می‌شود که سارقان موفق به باز کردن این قفل ها نشوند؛ چرا که سارقان هیچ ایده ای برای باز کردن قفل هوشمند ندارند.

قفل های دیجیتال ضد حریق، ضد اسید و ضد شوک هستند و به هیچ وجه نمی‌توان با تخریب آن‌ها را باز کرد. بنابراین قفل دیجیتال امنیت در ضد سرقت را تکمیل می‌کند و خیال شما را از بابت حفاظت خانه راحت خواهد کرد؛ اما اگر باز هم نگران ترک منزل خود به مدت طولانی هستید و به فکر محکم کاری هستید، پیشنهاد می‌دهیم برای نظارت کامل و همیشگی بر روی خانه خود از چشمی دیجیتال نیز استفاده کنید.

چشمی دیجیتال چیست ؟

چشمی دیجیتال در واقع یک دوربین کوچک و یک صفحه مانیتور کوچک است که به سادگی به جای چشمی های قدیمی در نصب می‌شود. دوربین چشمی دیجیتال در بیرون از در قرار می‌گیرد و شما می‌توانید با مانیتور کوچکی که در داخل نصب می‌شود، پشت در را ببینید. چشمی های دیجیتال زاویه دید 170 درجه دارند و هیچکس نمی‌تواند خود را پشت در پنهان کند. قابلیت چشمی دیجیتال به همین جا محدود نمی‌شود و با استفاده از ویژگی چشمی دیجیتال می‌توانید هنگامی که خارج از خانه هستید، بر خانه خود نظارت داشته باشید.

چشمی دیجیتال قابلیت اتصال به اینترنت را دارد و می‌توانید با گوشی خود از راه دور به چشمی دیجیتال دسترسی داشته باشید. چشمی دیجیتال دارای قابلیت تشخیص خودکار افراد پشت درب است. چنانچه شخصی پشت در شما حاضر شود، به صورت خودکار او را شناسایی می‌کند و تصویر او را همراه با یک هشدار برای گوشی شما ارسال می‌کند. شما می‌توانید از راه دور تصویر شخصی را که پشت در شماست، ببنید و در صورت لزوم حتی می‌توانید با شخص مورد نظر مکالمه دو طرفه داشته باشید. بنابراین چشمی دیجیتال مانند یک چشم نگهبان همواره مراقب درب منزل شما خواهد بود.

بهترین قفل هوشمند و چشمی دیجیتال

اگر تا اینجا با ما همراه بوده باشید، حتما این سوال برای شما پیش آمده است که اگر قصد خرید این وسیله ها را داشته باشید، بهترین برند قفل دیجیتال یا چشمی دیجیتال چیست؟ چنانچه اقدام به جستجو در بازار کنید، در مرحله اول، قفل دیجیتال سامسونگ به شما پیشنهاد خواهد شد. سامسونگ برند معتبری در تولید کالاهای دیجیتال است، اما برای راهنمایی بیشتر شما باید بگوییم که قفل دیجیتال سامسونگ، بهترین قفل هوشمند موجود در بازار نیست و برندی با ارزش خرید بالاتر نیز وجود دارد که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت.

یوکا بهترین برند قفل دیجیتال و چشمی دیجیتال استیوکا یک شرکت کره ای است که به صورت اختصاصی اقدام به تولید قفل دیجیتال و چشمی دیجیتال می‌کند. عملکرد قفل دیجیتال یوکا به مراتب بهتر از قفل دیجیتال سامسونگ است و این در حالی است که قیمت قفل دیجیتال یوکا ارزان‌تر از قفل دیجیتال سامسونگ است. قفل هوشمند یوکا در ویژگی هایی همچون نصب آسان بر روی در، استحکام زبانه و مغزی بهتر از قفل سامسونگ است. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این موضوع مقاله مقایسه دقیق قفل دیجیتال یوکا با قفل دیجیتال سامسونگ را بخوانید.

بنابراین با توجه به کیفیت بالای قفل دیجیتال کره ای یوکا و قیمت ارزان‌تر آن نسبت به قفل هوشمند سامسونگ، متوجه ارزش خرید بالا قفل یوکا خواهید شد. برای مشاهده مدل های مختلف قفل دیجیتال یوکا و اطلاع از قیمت های این قفل هوشمند، می‌توانید به سایت نمایندگی رسمی قفل دیجیتال یوکا در ایران مراجعه کنید.

چشمی دیجیتال یوکا نیز بدون هیچ رقیبی بهترین برند چشمی دیجیتال موجود در بازار است و به جرات می‌توان گفت که هیچ چشمی دیجیتال دیگری، ویژگی های فوق العاده چشمی دیجیتال یوکا را ندارد. برای مشاهده انواع مدل های چشمی دیجیتال یوکا و اطلاع از قیمت چشمی دیجیتال نیز می‌توانید به سایت نمایندگی رسمی چشمی دیجیتال یوکا در ایران مراجعه کنید.

 

پاسخ به سوالات متداول

نصب قفل دیجیتال به چه شکل است؟

سختی یا آسانی نصب قفل دیجیتال بستگی به برند این نوع قفل ها دارد. قفل دیجیتال یوکا به شکلی طراحی شده است که به راحتی و بدون نیاز به هیچگونه برش کاری و مته کاری، بر روی هر در نصب می‌شود و حتی امکان نصب قفل دیجیتال یوکا بر روی درهای قدیمی نیز بدون هیچ دردسری وجود دارد.

آیا قفل های هوشمند گارانتی نیز دارند؟

نکته مهمی که در هنگام خرید قفل دیجیتال باید به آن توجه کنید، گارانتی این قفل ها از سوی یک شرکت معتبر ایرانی است. متاسفانه در سال های اخیر و با وجود تحریم‌ها اکثر گارانتی‌های موجود در بازار واقعی نیستند و نمی‌توان به خدمات پس از فروش آن‌ها اعتماد کرد؛ اما خوشبختانه قفل دیجیتال یوکا در ایران نمایندگی رسمی دارد و با خرید قفل دیجیتال یوکا، خیال شما از بابت گارانتی این محصول راحت خواهد بود.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نبض بازار سرقت طلا و سکه درب های ضد سرقت داشته باشید قفل هوشمند درهای ضد برای باز مغزی قفل باز شدن بر روی قفل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۸۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زهر چشمی که ایران در حمله به «نواتیم» از نتانیاهو گرفت، بی‌سابقه بود

ضربه کاری بی‌سابقه‌ای که ایران با وجود اعلام قبلی به پایگاه نظامی نواتیم وارد کرد، به نتانیاهو فهماند که اگر جنگ واقعی آغاز شود، چیزی از امکانات نظامی اسرائیل نخواهد ماند.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: در این باره روزنامه دنیای اقتصاد در تحلیلی می‌نویسد: پس از گذشت دو هفته از حمله ترکیبی موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل، و با انتشار ابعاد تازه‌ای از این حمله، می‌توان ادعا کرد کیفیت حمله بالستیکی ایران به این پایگاه راهبردی، حتی در تصمیم نتانیاهو در خودداری از حمله تلافی‌جویانه به ایران مؤثر بوده است. پایگاه هوائی نِواتیم متعلق به نیروی هوائی اسرائیل در ۱۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر بئرشبع در صحرای نقب قرار دارد. این پایگاه عظیم با سه باند با طول‌های مختلف پروازی میزبان جت‌های رادارگریز اف ۳۵، هواپیماهای ترابری، هواپیماهای ‌تانکر و هواگردهای شناسایی و تشخیص الکترونیکی است.

پس از آنکه سخنگوی ارتش اسرائیل، حمله ایران به این پایگاه را کم‌اهمیت و جزئی اعلام کرد، این رسانه‌های آمریکایی بودند که از قول منابع آگاه اعلام کردند، ضربات موشکی ایران، «چیزی بیش از ضربات جزئی اعلام‌شده از سوی اسرائیل بوده است». ما اکنون می‌دانیم که یکی از باندها با صدمه جدی مواجه شده، یکی از هواپیماهای پهن‌پیکر اسرائیلی از نوع سی ۱۳۰ (که البته این نوع هواپیماها کاربردهای شناسایی - الکترونیکی هم دارد) آسیب دیده و همچنین یک آشیانه اف ۳۵ و یک انبار قطعات یدکی نیز منهدم شده‌اند. در ابتدا، تعداد موشک‌های برخورد کرده به پایگاه، ۳ فروند، سپس ۵ فروند و بعد ۹ فروند اعلام شد. رسانه‌های غربی احتمالا با توافق مقامات پنتاگون با انتشار قطره‌ای اطلاعات قصد دارند تا یک نکته را به مقامات اسرائیل گوشزد کنند: «اگر آمریکا کمک نمی‌کرد چیزی از پایگاه نواتیم باقی نمی‌ماند».

اما چرا حمله به نواتیم، نتانیاهو را از پاسخ جدی باز داشت؟ از مجموع پرتابه‌های ایران، ۱۲۰ فروند موشک بوده‌اند و رهگیری این نوع موشک‌ها به دلیل شیوه حرکت بسیار سخت است. اگرچه سایر موشک‌ها را هواپیماهای جنگی اسرائیل و متحدانش، سامانه گنبد آهنین یا حتی فلاخن داوود می‌توانند (با درصد زیاد) از بین ببرند، اما این تجهیزات در برابر موشک بالستیک ناتوان از انهدام (و حتی رهگیری) هستند. موشک‌های بالستیک ایران (حتی انواع قدیمی‌تر) از لحظه پرتاب، ظرف دو دقیقه از جو خارج شده، ۹ دقیقه خارج از جو به حرکت خود ادامه می‌دهند و در یک دقیقه آخر با سرعت ۶تا ۸ برابر صوت به سمت هدف حرکت می‌کنند. اسرائیل دربرابر این نوع موشک‌ها با محدودیت مواجه است. تنها سامانه ارو (پیکان) قادر به درگیری با این نوع موشک‌هاست؛ اما این سامانه به دلیل لانچرهای کم‌تعداد، با محدودیت تعداد موشک مواجه است. اطلاعات ارتش آمریکا نشان می‌دهد که اگر حمایت ناوشکن‌های آمریکایی مستقر در مدیترانه از «نواتیم» نبود، احتمالا بیش از ۲۰ موشک به این پایگاه اصابت می‌کرد.

دوباره به شب ۲۵ فروردین بازگردیم. اگر ایران حمله را از قبل اطلاع نمی‌داد، به‌جای موشک‌های قدیمی‌تر، از فتاح ۲ یا خیبرشکن و خرمشهر استفاده می‌کرد و تعداد موشک‌ها را دو برابر می‌کرد، چه رخ می‌داد؟ اسرائیل تعدادی از بهترین دارایی‌های خود نظیر هواپیماهای شناسایی و پیش‌اخطار گلف استریم، سوخت‌رسان‌های ۷۰۷ و از همه مهم‌تر بخشی از اف۳۵‌ها را از دست می‌داد. پس قدرتی برای حمله متقابل به ایران نمی‌یافت. واقعیت این است که نیروی هوائی اسرائیل برای حملات کوتاه و پرتعداد تجهیز شده و برای حمله به کشوری در ۱۲۰۰ کیلومتری، تجهیزات کافی ندارد. اسرائیل تنها از ۳۹ فروند اف ۳۵ برخوردار است و نباید از یاد برد که سایر تجهیزاتش رادارگریز نیستند. این تعداد هواپیما برای یک حمله بزرگ کافی نیستند. اسرائیل مشکل کمبود سوخت‌رسان دارد و اگر ۷۰۷‌های سوخت‌رسانش را که تنها ۷ فروند هستند، از دست دهد، حتی قادر به یک حمله محدود به ایران نیز نیست. (به همین دلیل هم بخشی از آنها را به آلمان فرستاد تا از دسترس ایران دور باشد.)

حمله ایران به نواتیم به نتانیاهو نشان داد که هرگز بدون آمریکا حریف جدی برای ایران نیست. ایران بیش از ۱۷پایگاه هوایی، صدها پایگاه موشکی با هزاران سیلوی پرتاب دارد و حمله به چنین اهدافی نیاز به هزاران بمب‌افکن و صدها ‌تانکر سوخت‌رسان دارد. اگر قرار باشد که ایران، سه پایگاه اصلی اسرائیل را زیر بارانی از موشک بالستیک بگیرد، در کمتر از یک هفته توان هوائی اسرائیل به کمتر از نصف کاهش می‌یابد.

به نظر می‌رسد گزارش فرماندهان ستاد مشترک ارتش اسرائیل (که اتفاقا در کابینه جنگ او نقش اساسی دارند) در ممانعت از حمله اسرائیل تاثیر جدی داشته است. سال‌ها قبل یک افسر ارشد سیا در دولت اوباما گفته بود که اسرائیلی‌ها مایلند تا آخرین سرباز آمریکایی با ایران بجنگند، آنها علاقه‌ای به درگیری طولانی نظامی با ایران ندارند. این عملیات به ایران نیز نشان داد که حمایت آمریکا از اسرائیل بی‌چون و چرا نیست و اگر ایران حتی به اسرائیل حمله‌ قانونی داشته باشد، حتی از نتانیاهو و کابینه جنگ‌طلب او نیز کاری ساخته نیست.

دیگر خبرها

  • با التهاب چشم، ناشی از حساسیت چه کنیم‌؟
  • درآمد ۱۵۰میلیونی مالخری وسوسه‌کننده است
  • دستگیری سارقان اماکن خصوصی و خانه باغ‌ها در مهاباد
  • دستگیری سارق انباری خانه‌ها در تهران
  • کاپیتان استقلال برابر تراکتور بازی می‌کند
  • اعتراف به ۴۰ فقره سرقت از انباری در شرق تهران
  • زهر چشمی که ایران در حمله به «نواتیم» از نتانیاهو گرفت، بی‌سابقه بود
  • حرمون؛ چشمی که کور شد + فیلم
  • کشف ۲۶ فقره سرقت از منازل یکی از شهرک های مشهد
  • کشف ۲۶ فقره سرقت از منازل شهرک سیدی مشهد