Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، محمدرضا داورزنی درمورد شرایط تیم ملی والیبال ایران در آستانه اعزام به رقابت‌های المپیک توکیو ۲۰۲۰ اظهار داشت: در لیگ ملت‌ها به ۱۰۰درصد خواسته‌های خود رسیدیم، غیر از شکست مقابل استرالیا که برای هیچکس قابل درک نبود. ما می‌خواستیم آلکنو از ظرفیت و توانایی والیبال کشورمان استفاده کند و به جمع‌بندی نهایی برای انتخاب ۱۲ بازیکن برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۰ شکست در لیگ ملت‌ها فشار زیادی به بازیکنان و کادر فنی وارد می‌کند.

وی با بیان اینکه بعد از انتخابی المپیک، تیم ملی ما هیچ مسابقه رسمی نداشت، ادامه داد: ۱۵ بازی ایران در لیگ ملت‌ها موجب شد تا آلکنو وضعیت بازیکنان را به صورت دقیق مورد بررسی قرار دهد. بعد از لیگ ملت‌ها ۱۷ بازیکن را به اردو دعوت کرد.  بحث‌هایی درمورد دریافت کننده‌های تیم ملی مطرح بود. همه دنبال بهترین گزینه برای حل مشکل دریافت تیم ملی بودیم. با نظر برخی از کارشناسان گفته شد که قائمی هم می‌تواند به تیم ملی کمک کند. تیم ملی و منافع ملی نسبت به هر چیزی ارجحیت دارد.

رئیس فدراسیون والیبال تصریح کرد: من به قائمی پیام دادم و خواستم که اگر شرایطش خوب است به تمرینات اضافه شود. به توتولو هم گفتم شرایط وی را بررسی کنند. منافع ملی ارحج نسبت به هر چیزی است. آلکنو اختیار تام داشت و لیستی که اعلام کرد ۱۷+۲ بود. فدراسیون اقداماتی انجام داد و میرزاجانپور و قائمی واکسن هم زدند تا شرایط برای آنها فراهم باشد. سعی آلکنو این بود که بهترین گزینه را انتخاب کند.

داورزنی عنوان کرد: ما با ۱۲ بازیکن می‌توانیم به المپیک برویم، اما شرایط به گونه‌ای شد که رفتاری اتفاق افتاد که در شان والیبال کشور نبود. قائمی با اظهاراتش در حق خودش و والیبال ایران جفا کرد. بعداً درمورد این موضوع صحبت می‌کنیم. آلکنو با قدرت و با اختیار تام کارش را دنبال می‌کند. مطرح کردن برخی صحبت‌ها جفا در حق آلکنو و والیبال ایران است. نمی‌خواستیم وارد حاشیه‌ای شویم که به تیم ملی خدشه‌ای‌ وارد شود. اگر حالا سکوت کرده‌ایم هم به دلیل برخی مباحث اخلاقی است که بعداً درمورد آنها صحبت خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: آلکنو از بهترین‌های جهان است و تلاش می‌کند که به آرمانی که فدراسیون برایش ترسیم کرده است برسد. تمام بازیکنان از جان مایه گذاشتند و امیدوارم همه کمک کنند و اجازه ندهند برخی از حواشی که نشانه رفته برای تیم ملی پیش برود. یک نفر نباید به خودش اجازه دهد منافع ملی را نادیده بگیرد و شرایطی را فراهم کند که اصحاب رسانه، برخی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های ایتالیایی و روسی و … به این مسئله پبردازند و چهره والیبال ایران را خدشه‌دار کنند.

رئیس فدراسیون والیبال گفت: فرهاد قائمی هرچه دارد از والیبال و تیم ملی دارد، اما حالا اتفاقی افتاده که از او درخواست شده تا اگر آمادگی دارد به تمرینات برگردد. ۳۰ بازیکن داریم که در سال‌های گذشته برای تیم ملی زحمت کشیدند و حالا به هر دلیلی نفرات جوان‌تر جایگزین آنها شده‌اند. دنبال این هستیم که نفرات برتر به المپیک بروند. فیاضی مصدومیت داشت و میرزاجانپور چند ماه مصدوم بود و تلاشش را کرد تا به تیم ملی کمک کند. فرصتی به بازیکنان داده می‌شود که به تیم ملی کمک کنند وگرنه نظر نهایی، نظر سرمربی و کادر فنی است.

داورزنی که مهمان برنامه نبض ورزش بود، خاطرنشان کرد: آلکنو وضعیت قائمی را بررسی کرد و دید آمادگی کامل ندارد و ۸ روز هم بیشتر زمان نداشت تا به اوج آمادگی برسد. من وظیفه دارم آنچه در ظرفیت والیبال کشور است را معرفی کنم. آلکنو به عنوان سرمربی وظیفه خود را انجام داد و احساس کرد که قائمی از شرایط آمادگی فاصله دارد و تصمیم‌ گرفت او را کنار بگذارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نبود دعوت قائمی به تیم ملی رسانه‌ای نمی‌شد، تصریح کرد: کاری که فدراسیون کرد در جهت منافع ملی بود یا خیر؟ ما چند بازیکن دیگر را هم خط زدیم، چون نفرات بهتر از آنها در اردو بودند. از هر کارشناسی سوال شود، متوجه می‌شوید که ۱۲ نفر نهایی، بهترین‌های والیبال ایران هستند. در حال حاضر تلاش ما این است که تیم ملی دور از حاشیه به المپیک برود و دل مردم را شاد کند. 

انتهای پیام/

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: والیبال ایران لیگ ملت ها تیم ملی منافع ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۸۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکوت معنادار قالیباف بعد از پایان ضرب الاجل برای دولت رئیسی

با وجود اینکه قالیباف در دومین جلسه مشترک دولت و مجلس، تاکید کرده بود جلسه دیگری با دولت برگزار نخواهد شد، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، از برگزاری مجدد جلسات مشترک دولت و مجلس خبر داده است.

به گزارش خبرآنلاین، درحالی که ضرب الاجل قالیباف برای دولت رئیسی برای ارائه برنامه و راهکار‌های مدیریت بازار‌های اقتصادی، روز یکشنبه به پایان رسید نه تنها خبری از ارائه برنامه نشد، بلکه معاون رئیسی با انتشار نامه‌ای به مجلس ضمن بی توجهی آشکار به این ضرب الاجل، بر عملکرد اقتصادی دولت رئیسی با ارائه آمار‌هایی مُهر تایید زد.

قالیباف در نشست روز چهارشنبه هفته گذشته با دولتی‌ها تاکید کرده بود که جلسه سومی درکار نیست و اگر دولت در این بازه زمانی برنامه‌ای ارائه نکند، خود مجلس دست به کار خواهد شد، با این وجود، اما روز گذشته حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، در گفتگویی که با ایسنا داشت، با اشاره به برگزاری دو جلسه با حضور مقامات دولتی در مجلس شورای اسلامی برای بررسی مسائل ارزی در کشور مدعی شد حتما جلسات مشترک دولت و مجلس مجددا برگزار خواهد شد.

حاجی بابایی البته این را هم گفت که «تاکنون طی دو جلسه مهم با مقامات دولتی درباره ارز بحث و گفتگو کردیم و نظرات خود را گفتیم و نظرات دولت را نیز شنیدیم و در نهایت نیز قرار شد تا دولت راهکار‌هایی را که مورد توافق دولت و مجلس است و می‌توانند مشکلات را حل کنند، اتخاذ نماید.»

سکوت معنادار قالیباف

از سوی دیگر با اینکه تصور می‌شد با پایان ضرب الاجل تعیین شده برای دولت و نامه معاون رئیسی به مجلسی ها، قالیباف وارد فاز پاسخگویی شود، اما او در هیچ کدام از جلسات علنی این هفته مجلس اشاره‌ای به این واکنش دولت و پایان مهلت تعیین شده برای دولتمردان نداشت.

موضوعی که این احتمال را به ذهن متبادر کرده است که یا توافقی دیگر به مثابه توافق گذشته بین دولت و مجلس در پشت پرده صورت گرفته است یا قالیباف در فضایی که تحت فشار زیاد از سوی تندرو‌های نزدیک به دولت قرار دارد نمی‌خواهد این فضا را علیه خود تشدید کند.

گفتنی است که دومین نشست بررسی مسائل ارزی شامگاه چهارشنبه، ۵ اردیبهشت ماه، با حضور وزیر اقتصاد، رئیس کل بانک مرکزی و معاون پارلمانی دولت و محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی، سیدشمس الدین حسینی رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید، عزت الله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن، محمدحسین حسین زاده بحرینی و محسن زنگنه از نمایندگان اقتصاددی مجلس و تعدادی از کارشناسان مرکز پژوهش‌ها در مجلس برگزار شده بود.

محمد باقر قالیباف، در این جلسه با اشاره به تورم کالا‌های اساسی که با ارز ترجیحی وارد می‌شوند و تاکید بر ضرورت اصلاح رویکرد‌های اقتصادی در این زمینه، گفته بود؛ «به طور روشن و مشخص امروزه در سیاست‌های ارزی از نگاه اقتصادی دچار مشکل هستیم و طرح جامعی برای رویکرد اقتصادی در ارز وجود ندارد. ما رویکرد اقتصادی مان در حوزه مدیریتی را اعلام کردیم و تا روز یکشنبه (۹ اردیبهشت) برای دریافت برنامه دولت منتظر می‌مانیم، اما اگر برنامه و سیاست ارزی دولت ارائه نشود، مجلس جلسه خواهد گذاشت و طرح خود را ارائه می‌کند.»

دیگر خبرها

  • ویدئو/ واکنش رئیس فدراسیون والیبال به غیبت موسوی و غفور در تیم ملی
  • سکوت معنادار قالیباف بعد از پایان ضرب الاجل برای دولت رئیسی
  • رئیس فدراسیون والیبال: موفقیت با ایران برای پائز مهم است/ منافع ملی بالاتر از منافع شخصی است
  • پدیده والیبال ایران سوژه پست جدید فدراسیون جهانی
  • جدیدترین پیام رئیس برای انصرافی‌های تیم ملی
  • یزد میزبان والیبال باشگاه‌های مردان آسیا شد
  • میزبانی یزدی‌ها برای باشگاه‌های آسیا قطعی شد
  •  میزبانی یزدی‌ها برای باشگاه‌های مردان آسیا قطعی شد
  • رسمی: میزبانی جام باشگاه‌های آسیا به ایران رسید
  • رئیس اینجاست: در شهر مدعی اول میزبانی بزرگ