Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، طی دهه‌های گذشته با ظهور اینترنت استفاده سیستم بانکی از فناوری ارتباط بین این سیستم و مشتریان و همچنین فعالیت‌های و ارتباطات درون بانکی بسیار آسان‌تر از گذشته شده است و در همین راستا این روزها اصطلاح بانکداری دیجیتال یا الکترونیک را بسیار می‌شنویم.

بانکداری الکترونیک به معنای الکترونیکی کردن کامل بانک‌‌ها و تمام فعالیت‌‌ها، برنامه‌‌ها و کارکردهای آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله مزایای بانکداری الکترونیک می‌توان به افزایش سرعت، صرفه‌جویی در زمان، کاهش هزینه‌ خدمات، افزایش درآمد، بالا رفتن دقت کار و امکان بیشتر انطباق با قانون جدید را نام برد.

یکی از مهم‌ترین ارکان دستیابی به اقتصاد دیجیتال همین الکترونیکی کردن نظام بانکی است که نه تنها برای مشتریان بانک‌ها مزایای بسیاری دارد بلکه در درون نظام بانکی و ارتباط بانک‌ها با یکدیگر هم موثر است و همچنین امکان نظارت بر بانک‎ها را برای بانک‌مرکزی به عنوان نهاد ناظر تسهیل می‌کند.

بانکداری الکترونیک از استفاده از رایانه در شعب بانک‌ها آغاز شد و پس از استفاده از ATM و یا پوزهای بانکی به اینترنت بانک و امروزه موبایل بانک رسید که دیگر افراد بدون نیاز به حضور در شعبه می‌توانند از منزل خود یا از شهر و یا کشور دیگری، کارهای بانکی خود از جمله استعلام موجودی حساب و تراکنش‌ها و یا انتقال وجه را انجام دهند.

از ابتدای سال جاری با اجرایی شدن قانون جدید چک که ضمن سهولت و کاهش زمان، تخلف‌هایی همچون پولشویی و یا تعداد بالای چک‌های برگشتی را هم کاهش داد خواهیم دید که بستری برای استفاده از چک الکترونیک هم فراهم شده است تا روزی شاهد این باشیم که افراد برای استفاده از چک دیگر نیازی به مراجعه به شعبه نداشته باشند و تمام مراحل به صورت الکترونیک و غیرحضوری انجام شود.

بانکداری الکترونیک و کرونا

بنا به اعلام عمومی بانک ایران زمین؛ با شیوع کرونا از اواخر سال 98، نیاز به الکترونیکی بودن نظام بانکداری کشور به شدت احساس شد. با ممنوعیت حضور مردم در اماکن عمومی و شروع قرنطینه بانک‌هایی که بستر الکترونیکی شدن را فراهم کرده بودند به آسانی توانستند خدمات خود را به قوت قبل به مشتریانشان ارائه دهند. 

همچنین بسیاری از بانک‌های دیگر نیز فورا اقدام به آماده‌سازی بسترهای لازم کردند تا بتوانند در شرایط بی‌سابقه پیش آمده به حیات خودشان ادامه دهند و شاهد بودیم که این امکان وجود داشت که حتی برای افتتاح حساب هم نیازی به مراجعه به بانک وجود نداشته باشد و همه خدماتی که یک بانک ارائه می‌دهد از طریق گوشی موبایل هم قابل دسترسی باشد.

بانکداری مجازی بانک ایران زمین حافظ سلامت افراد

با توجه به نگرانی ها در ارتباط با موج پنجم کرونا و رشد آمارهای روزانه در کشور، شعب بانک یکی از مراکز تجمعی مردم است که در صورت رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی می تواند بستری برای شیوع کرونا باشد.

بانک ایران زمین یکی از بانک‌هایی است که پیش از این اقدامات گسترده و ارزنده‌ای در زمینه بانکداری الکترونیک انجام داده و این امکان را برای مشتریان خود فراهم کرده است که با آماده کردن زیرساخت‌های لازم و ارائه خدمات الکترونیکی سریع و آسان مشتریان را از مراجعه حضوری به شعب بی‌نیاز کند.

با استفاده از اینترنت بانک ایران زمین خدماتی از جمله خدمات سپرده، انتقال وجه داخلی، انتقال وجه بین‌بانکی، خدمات کارت و مدیریت چک و بسیاری از خدمات شعبه به صورت غیرحضوری و بدون محدودیت زمانی در کنار مشتریان خواهد بود.

همچنین دستگاه های خودگردان، اپلیکیشن همراه بانک و دستگاه های VTM از دیگر خدمات بانک ایران زمین برای بی نیازی مشتریان جهت مراجعه به شعب و دریافت خدمات غیرحضوری بانکداری هستند.

به گفته فرهاد اینالویی معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین در بانکداری دیجیتال ایجاد امنیت پیچیده است، چون فین‌تک‌ها واسطه بین مشتری و بانک هستند، امنیت وقتی در این فضا افزایش پیدا می‌کند که ابزارهای مانیتورینگ تقویت شود تا تراکنش‌ها به‌ویژه تراکنش‌های مالی تقویت شود.

همچنین داده‌محور بودن بانکداری دیجیتال کمک می‌کند که کلان داده‌ای از مشتری به سیستم بانکی داده شود و این کلان‌داده‌ها هستند که تشخیص می‌دهند چه تسهیلاتی می‌تواند در اختیار مشتری قرار گیرد.

بنابراین مشتریان بانک ایران زمین می‌توانند بدون مراجعه حضوری به شعب این بانک تمامی خدمات مورد نظر خود را با سرعت و کیفیتی بهتر دریافت کنند. امید است همه ما بتوانیم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کاهش ترددهای غیر ضروری در سطح شهر در جهت سلامت خود و هموطنان و قطع زنجیره کرونا تلاش کنیم.

پربیننده ترین خبر خوش برای سهامداران وتجارت زوج‌ های دانشجو تسهیلات ۳۰میلیونی دریافت می‌ کنند افزایش سن دریافت تسهیلات بازنشستگان الزامات جدید برای دریافت درگاه پرداخت کاهش چک‌ های برگشتی رکورد زد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بانکداری دیجیتال بانک ایران زمین بانکداری الکترونیک بانکداری دیجیتال بانک ایران زمین بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۸۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدهی کلان استقلال به بانک پرسپولیسی!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ روز گذشته باشگاه پرسپولیس و استقلال به صورت رسمی به بخش خصوصی واگذار شدند و یک اتفاق بزرگ در تاریخ فوتبال ایران رقم خورد. سید محمد مهدی احمدی مدیر کنسرسیوم بانک‌های خریدار باشگاه پرسپولیس شب گذشته در گفتگوی تلویزیونی درباره بدهی‌های گذشته این دو باشگاه به بانک شهر، بانکی که سهام‌دار ۳۰ درصد از سهام پرسپولیس است صحبت کرد.

به نقل از ورزش سه او در ابتدا درباره این بدهی گفت: مانده بدهی باشگاه پرسپولیس به بانک شهر حدود ۱۸۰ میلیارد تومان است و باشگاه استقلال هم ۱۹۰ میلیارد تومان بدهی دارد که این جدای وجه التزام است که من از آن صرف نظر می‌کنم و عدد حدودی را در اینجا ابراز می‌کنم. هر دو باشگاه ۲.۵ میلیون یورو بابت بحث تسویه مطالبات با بازیکنان و کادری قبلی بدهی دارند. از زمان خصوصی سازی، چون سازمان مکلف کرد که فقط با یک بانک کار شود، بانک شهر این کار را کرد. من بدهی به نظام بانکی را عرض کردم.

او همچنین خاطرنشان کرد: ما آن موقع برای اینکه می‌دانستیم باشگاه‌ها درآمد ارزی ندارند، شخص وزیر ورزش و اقتصاد با تضمین این دو عزیز این وام را پرداخت کردیم و این مطالبه باید از دولت پیگیری شود و در سال بعد این را پیگیری می‌کنیم تا از طریق ذی حساب وزارت بتوانیم این مصوبه را دنبال می‌کنیم.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899490

دیگر خبرها

  • جذب منابع پایدار با رویکرد حفظ و جذب مشتریان محقق می‌شود
  • آغاز نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل
  • سقف تراکنش‌ خرید از کارت‌های بانکی افزایش یافت
  • سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی
  • جزئیات دانلود و بارگذاری فیش حقوقی بازنشستگان
  • اهمیت عضویت ایران در کمیسیون بین‌المللی الکتروتکنیک
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • تقویت همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • بدهی کلان استقلال به بانک پرسپولیسی!
  • توسعه همکاری های بانکی ایران و افغانستان