Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@20:18:23 GMT

توزیع ۱۳۵ فقره کمک هزینه ازدواج در گیلان

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۴۸۸۰۵

توزیع ۱۳۵ فقره کمک هزینه ازدواج در گیلان

ایسنا/گیلان مدیرکل کمیته امداد گیلان گفت: به مناسبت سالروز ازدواج امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا(س)، ۱۳۵ فقره هدیه ازدواج به صورت کالا به افراد تحت پوشش کمیته امداد استان گیلان توزیع شد.

عباس اهرابی در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه کمک به امر ازدواج جوانان تحت حمایت یکی از رسالت های کمیته امداد می باشد، گفت: بدین منظور ستاد طرح کوثر در سطح استان و شهرستان ها تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با برشمردن برخی از برنامه های این نهاد همزمان با روز ملی ازدواج، عنوان کرد: اهدای بسته های جهیزیه و کمک هزینه ازدواج، انجام مشاوره های فردی ازدواج به صورت تلفنی و حضوری، برگزاری مسابقات فرهنگی و اعطای هدایای فرهنگی به مزدوجین تحت حمایت و تقدیر از خیرین فعال در حوزه ازدواج از برنامه های کمیته امداد به مناسبت این ایام بود.

مدیرکل کمیته امداد گیلان، تجلیل از زوج های جوان دارای مهریه پایین و ارزش گذاری بر این امر پسندیده، دیدار و تجلیل از زوجین جوان موفق و نخبه در حوزه های مختلف علوم دینی و قرآنی، علمی و پژوهشی، فرهنگی و هنری، ورزشی و... و پرداخت تسهیلات به زوجین جوان متقاضی دریافت وام قرض الحسنه ازدواج را از دیگر خدمات این نهاد به مناسبت این ایام دانست و افزود: تعامل موثر و بهره مندی از ظرفیت های فکری و امکانات مادی و معنوی سایر نهادهای اجتماعی مرتبط در جهت شناسایی راهکارهای ترویج ازدواج های آسان، آگاهانه و پایدار و همچنین ارتقای سطح کیفی و اصلاح سبک زندگی زوجین براساس آموزه های دینی، ارائه خدمات فرهنگی و آموزشی درخصوص کسب مهارت های زندگی و همسرداری بر پایه سبک زندگی اسلامی و نیز تشویق و ترغیب زوج های جوان به فرزندآوری از دیگر فعالیت های این نهاد در حوزه گسترش سنت حسنه ازدواج می باشد.

اهرابی، با اشاره به ارائه خدمات اشتغال به زوجین جوان مستعد طرح های اشتغال، اضافه کرد: ارائه مشاوره شغلی، استعدادسنجی، حرفه آموزی، کاریابی و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اشتغال در دستور کار کمیته امداد قرار دارد.

وی همچنین به نقش مهم حامیان، خیران و دستگاه‌های اجرایی در توانمندسازی خانواده های نیازمند اشاره و اظهار کرد: کمک به تامین جهیزیه دختران تحت پوشش و پرداخت کمک هزینه ازدواج فرزندان پسر از جمله حمایت‌های کمیته امداد در راستای ترویج فرهنگ حسنه ازدواج است تا در سایه این امر مهم، زمینه های لازم برای ازدواج موفق و پایدار برای خانواده های تحت حمایت فراهم آید و از بروز آسیب‌های اجتماعی در جامعه پیشگیری شود.

مدیرکل کمیته امداد گیلان، با بیان اینکه به مناسبت روز ملی ازدواج، تعداد ۱۳۵ فقره هدیه ازدواج به صورت کالا به افراد تحت پوشش کمیته امداد استان گیلان توزیع شد، اضافه کرد: در چهار ماهه اول سال جاری، ۴۷۵ فقره هدیه ازدواج به زوجین جوان خانواده های عزتمند کمیته امداد امام استان گیلان به مبلغ بالغ بر ۸۲ میلیارد ریال اهدا شده است.

وی با بیان اینکه کالاهای غیرنقدی شامل یخچال، تلویزیون، ماشین لباسشویی، جاروبرقی، اجاق گاز و برخی از لوازم ضروری منزل بوده است، گفت: این لوازم از محل منابع کمیته امداد و مشارکت نیکوکاران تهیه شده است.

اهرابی عنوان کرد: طی سال گذشته با برگزاری کلاس های آموزشی مشاوره ای توسعه ازدواج مجدد پایدار و حمایت های صورت گرفته، ۲۴۰ ازدواج مجدد موفق و پایدار انجام شده است.

وی با بیان اینکه کمیته امداد علاوه بر پرداخت کمک هزینه ازدواج به دختران و پسران خانواده های تحت حمایت این نهاد، تا سقف ۱۵ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه بدون بهره در قالب وام کارگشایی به این افراد پرداخت می کند، گفت: طی سال گذشته بالغ بر ۱۸ میلیارد ریال و در سال جاری هم بالغ بر سه میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد گیلان، با بیان اینکه بالغ بر ۵۰۰ زوج تحت حمایت در انتظار دریافت خدمت جهت شروع یک زندگی آبرومندانه و شرافتمندانه هستند گفت:  طی سال گذشته ۲۱۸۶ فقره هدیه ازدواج به افراد تحت پوشش کمیته امداد استان گیلان به مبلغ بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان اهدا شده که ارزش هر فقره بین پنج تا ۳۰ میلیون تومان بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کمیته امداد امام خمینی کمک هزینه ازدواج مدیرکل کمیته امداد گیلان فقره هدیه ازدواج هزینه ازدواج استان گیلان زوجین جوان تحت حمایت تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۸۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاهد تحول در خدمت‌رسانی در کمیته امداد امام‌خمینی(ره) بودیم

به گزارش جام جم آنلاین همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد در جشن توانمندسازی ۴ هزار و ۵۹۸ خانوار تحت حمایت کمیته‌امداد حضرت امام‌خمینی(ره) استان، اظهار داشت: در کمیته امداد امام‌خمینی(ره) هر روز شاهد تحول بسیار خوب در عرصه‌ خدمت‌رسانی به مستضعفین بودیم.

استاندار همدان با بیان اینکه کمیته امداد امام‌خمینی(ره) از ابتدای تأسیس منشأ اثر در حمایت از قشر کم‌برخوردار بوده است، افزود: اشتغال‌زایی و توانمندسازی افراد تحت پوشش کمیته امداد با روش‌های علمی و نوین باعث افتخار است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با همت و تلاش‌های کميته امداد امام‌خمینی(ره) افراد بسیاری تحصیلات خود را به سطح عالی رسانده و توانسته‌اند جایگاه اجتماعی و شغلی بسیار خوبی کسب کنند.

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌
  • کمک بیش از ۱۰ میلیارد تومانی حامیان به ایتام و فرزندان محسنین
  • شاهد تحول در خدمت‌رسانی در کمیته امداد امام‌خمینی(ره) بودیم
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از ۱۰۰۰ مددجوی زنجانی
  • ارائه خدمات حقوقی به ۱۰۱۶ مددجوی زنجانی‌
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از هزار مددجوی زنجانی
  • بیش از ۱۰ هزارمددجوی خراسان شمالی از خدمات مشاوره رایگان بهره‌مند شدند  
  • حمایت ۲۲۰ ایرانی خارج از کشور از ایتام مازندرانی
  • فراهم کردن زمینه تحصیل و ازدواج از مهم‌ترین اهداف کمیته است
  • هیچ دولتی بدون مشارکت مردم توسعه پذیر نیست