Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اسماعیل اکبری معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس در حاشیه اجرایی شدن طرح توانمندسازی زنان آسیب‌دیده، گفت: در طرح توانمندسازی زنان آسیب دیده از اختلافات خانوادگی یا طلاق، شاهد برخی از مشکلات مانند نداشتن مهارت‌های زندگی و شغلی بوده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام قضایی در استان فارس افزود: بسیاری از زنان و دختران حاصل از خانواده‌های پرتنش و طلاق به دلیل نداشتن مهارت زندگی و شغلی و عدم استقلال مالی، در معرض آسیب‌های ناشی از طلاق هستند و دچار مشکلات زیادی می‌شوند.

او با اشاره به بررسی راهکار‌های مختلف برای چاره‌اندیشی این مشکل، اضافه کرد: با پیگیری‌های انجام شده تفاهمی را با سازمان مردم نهاد «امید فردا»، منعقد شد تا زنانی که در دادگاه خانواده و مراجع قضایی پرونده دارند و براساس راهکار‌های قانونی امکان حمایت آن‌ها از طریق نهاد‌هایی مانند بهزیستی و کمیته امداد وجود ندارد، از طریق این سازمان مردم نهاد مورد حمایت قرار گیرند.

معاون قضایی دادگستری فارس بیان کرد: براساس این توافق، این سازمان با اعتبار ۱۵۰ میلیون تومان برای مدت یکسال، صد زن معرفی شده از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم را ظرف یک ماه آموزش می‌دهد، این آموزش‌های شامل روانشناختی، مهارت‌های زندگی و شغلی براساس استعداد‌های آنان است، گفتنی است که این سازمان مردم نهاد در صورت افزایش تعداد نیز حاضر به همکاری است.

اکبری با بیان اینکه از ساعت ۷ و نیم صبح تا ۵ عصر زنان آسیب‌دیده شناسایی شده در کلاس‌های مهارت‌آموزی، آموزش می‌بینند، گفت: نقطه قوت این طرح طبق تفاهم این بنیاد این است که این زنان و دختران علاوه بر آموزش توسط این موسسه تا حرفه‌ای شدن در آن مهارت و شغل حمایت شده و سپس وارد بازار کسب و کار می‌شوند و طبق ضمانت این سازمان حداقل حقوق اداره کار را در بازار دریافت می‌کنند همچنین از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند خواهند شد.

دبیر شورای پیشگیری از جرم استان فارس با اشاره به اینکه توانمندسازی این زنان تا کسب درآمد پایدار ادامه خواهد داشت، متذکر شد: مشکلاتی مانند طولانی بودن مسیر رفت و آمد زنان با پرداخت هزینه ایاب و ذهاب و همچنین مشکل مراقب از فرزندان کوچک آنان با پرداخت هزینه نگهداری فرزندانشان توسط موسسه امید فردا، حل شد.

این مقام قضایی همچنین گفت: دختران حاصل از طلاق بازمانده از تحصیل، در صورت داشتن تمایل و امکان بازگشت به تحصیل، براساس توافق با آموزش و پرورش و حمایت سازمان مردم نهاد امید فردا، به تحصیل باز خواهند گشت در غیر این صورت در کنار مادران خود به آموزش مهارت‌های زندگی و شغلی خواهند پرداخت و بعد از توانمندی جذب بازار کار خواهند شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس تأکید کرد: دختران در حال تحصیل که با مشکلات مالی روبه رو هستند نیز توسط این موسسه حمایت خواهند شد و در صورت بااستعداد بودن، بورسیه تحصیلی خواهند گرفت تا در رشته‌های شاخصی مانند پزشکی با حمایت مالی به تحصیل بپردازند و آینده خود را تغییر دهند.

اکبری کار‌های مقطعی را مانند مُسکن خواند و افزود: ما به دنبال یک برنامه اصولی و موثر بودیم، با کار‌های مقطعی اصل آسیب باقی می‌ماند بنابراین ما به دنبال توانمندسازی زنان بودیم تا خودشان بتوانند مدیریت زندگی خود را برعهده بگیرند.

این مقام قضایی با بیان اینکه اگر این زنان علاوه بر آسیب‌های روحی از لحاظ مالی مستقل نشوند سبب ایجاد مفسده می‌شود چرا که ناچار به تامین زندگی هستند، گفت: در صورت توانمند نشدن، این زنان حتی اگر جذب بازار کار شوند در محل کار مورد سوءاستفاده قرار خواهند گرفت و حقشان ضایع می‌شود، ما در این آموزش‌ها، آشنایی با حقوق قانونی را نیز درنظر گرفتیم تا بتوانند حقوق خود را بشناسند و از آن دفاع کنند.

اکبری بیان کرد: در این طرح، سازمان مرم نهاد امید فردا علاوه بر آموزش رایگان هزینه تغذیه آنان شامل صبحانه و ناهار را می‌پردازد و در صورتی که دارای شغلی باشند و با حضور در این دوره‌ها شغل خود را از دست بدهند ماهانه بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان جهت تامین حداقل‌های زندگی به آنان پرداخت می‌شود.

او گفت: در بخش حمایت از زنان و کودکان آسیب‌دیده با همکاری کانون وکلا در صورت نیاز به حمایت قانونی آن‌ها به صورت رایگان از خدمات حقوقی برخوردار خواهند شد، بنابراین ما علاوه بر توانمندسازی زنان در صورت نیاز در تمام مراحل از آن‌ها حمایت حقوقی خواهیم کرد.

معاون قضایی دادگستری فارس با بیان اینکه این طرح در حال حاضر در شیراز اجرایی می‌شود، اعلام کرد: در صورت ایجاد امکانات و همکاری نهاد‌های دولتی، سازمان‌های مردم نهاد و خیریه‌ها، این طرح را در شهرستان‌ها نیز اجرایی خواهد شد..

اکبری گفت: این طرح فقط برای زنان و فرزندان دختر آنان است و شامل فرزندان پسر نمی‌شود، اما مذاکراتی را نیز برای حمایت از پسران انجام دادیم و خدماتی در حال برنامه ریزی است، اما مانند این طرح رایگان نیست، در مورد پسران بزهکار نیز سعی می‌شود از مجازات جایگزین یا تکمیلی استفاده شود تا آنان نیز مهارت‌های زندگی بیاموزند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری فارس شیراز توانمندسازی زنان سازمان مردم نهاد مهارت های زندگی زنان آسیب دیده زندگی و شغلی امید فردا خواهند شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۸۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قبور آسیب‌دیده خلدبرین ترمیم می‌شود

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، محمد صلواتی با اشاره به نشست و فرورفتگی برخی قبور خلدبرین یزد در اثر بارندگی، اظهار داشت: معمولا بعد از هر بارندگی شدید قبور واقع در بلوک‌های قدیمی (معراج‌ها) به علت پائین‌تر بودن از سطح معابر و عدم امکان دفع آب‌های سطحی و ساخت و ساز قبور قدیم با مصالح ( خشت و.... ) دچار تخریب و فرورفتگی می‌شوند که معمولاً یک یا دو روز بعد از بارندگی این فرورفتگی‌ها مشخص می‌شود.

وی افزود: با شناسایی تخریب و فرورفتگی قبور و پس از اینکه این محدوده قابل تردد باشد، ظرف یک یا دو روز با ماسه بادی قبور آسیب‌دیده پر می‌شود و سنگ‌های قبور روی ماسه بادی‌های هم سطح شده قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری یزد با بیان اینکه موارد مربوط به بارندگی اخیر ان‌شاءالله تا یکشنبه رفع می‌شود، یادآور شد: در این موارد حق با مردم هست و ما وظیفه داریم در حداقل زمان ممکن این نقص را برطرف کنیم.

 

دیگر خبرها

  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند
  • آب شرب روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • ایستگاه فضایی چین آسیب دیده است
  • قبور آسیب‌دیده خلدبرین ترمیم می‌شود
  • عقب‌نشینی پسران از مبارزه با غول کنکور/ آسیب‌های کاهش مردان تحصیلکرده
  • فیلم/ تلاش برای بازسازی جاده‌های آسیب‌دیده از سیل
  • برگزاری پنج دوره تخصصی توانمندسازی مشاغل گردشگری در گلستان
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستا‌های مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • کمک بیش از ۱۰ میلیارد تومانی حامیان به ایتام و فرزندان محسنین
  • کمیته امداد، نهاد پیشران در حوزه اشتغال کشور است