Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فدراسیون بسکتبال از شرایط برخی ملی‌پوشان تیم ملی ایران در آستانه المپیک با خبر نیست و یا اطلاعات درستی در دست ندارد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، گفتن یک جمله 5 کلمه‌ای در شرایط عادی، اصولا نباید مشکلی برای کسی ایجاد کند اما بسته با موقعیت اجتماعی گوینده، شرایط و لزوم بر زبان آوردن آن جمله، ممکن است دردسرهایی ایجاد شده و سوابق گوینده و حتی مجموعه تحت مدیریتش را تحت تاثیر قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم ملی بسکتبال ایران با ترکیب صمد نیکخواه بهرامی، حامد حدادی، محمد حسن‌زاده، بهنام یخچالی، آرون گرامی‌پور، مایک رستم‌پور، محمد جمشیدی، ارسلان کاظمی، محمد سینا واحدی، پویان جلال‌پور، سعید داورپناه و نوید رضایی‌فر راهی المپیک توکیو خواهد شد. در ترکیب تیم ملی ایران، 3 بازیکن حضور دارند که متولد ایران نیستند و «تبعه» به حساب می‌آیند ولی طبق قوانین المپیک، هر تیم در ترکیب 12 نفره خود می‌تواند یک بازیکن با تابعیت ثانویه داشته باشد.

آرون گرامی‌پور، مایک رستم‌پور و پویان جلال‌پور، ملی‌پوشانی هستند که در خارج از خاک ایران متولد شده‌اند. ایمان فرزین، مسئول، روابط بین‌الملل فدراسیون بسکتبال در مورد شرایط این بازیکنان برای حضور در المپیک به خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم گفت: 3 بازیکن ایران در خارج از کشور متولد شده‌اند اما طبق قوانین اگر تا پایان 16 سالگی، گذرنامه ایرانی دریافت کرده باشند، تبعه به حساب نمی‌آیند و ایرانی هستند.

فرزین ادامه داد: گرامی‌پور، متولد لندن است ولی قبل از 16 سالگی، گذرنامه ایرانی گرفته؛ جلال پور نیز در آلمان به دنیا آمده و ما مدارک لازم را برای تایید اینکه او در 3 سالگی گذرنامه ایرانی گرفته به فدراسیون جهانی و مسئولان برگزاری المپیک، ارسال کرده‌ایم. بنابراین، تنها بازیکن تبعه تیم ملی، مایک رستم‌پور است که ما مجاز به استفاده از او در همه بازی‌های المپیک خواهیم بود.

توضیحات کامل مسئول روابط بین‌الملل فدراسیون در حالی است که رامین طباطبایی، رئیس فدراسیون بسکتبال در جریان آن نیست و به یکی از روزنامه‌ها گفته: آرون گرامی پور و پویان جلال پور در ایران متولد شده‌اند.

مشخص نیست چرا رئیس فدراسیون بسکتبال از شرایط ملی‌پوشانش در آستانه المپیک با خبر نیست و یا اطلاعات درستی در دست ندارد.

شاهین‌طبع: برخى‌ها رفتارى داشتند که در شان بسکتبال ایران نبود

انتهای پیام/

  

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بسکتبال بسکتبال رئیس فدراسیون بسکتبال گرامی پور جلال پور تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۹۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قایقران‌ها را با تمرین پشت سد به جنگ المپیک نفرستید

ملی‌پوشان قایقرانی با کمترین امکانات توانستند چهار سهمیه در المپیک پاریس بگیرند و اکنون تمام نگاه‌ها به سمت فدراسیون است که با چه شرایطی این نفرات را راهی پاریس می‌کند.

به گزارش ایسنا، قایقرانی ایران در مسابقات انتخابی المپیک نمایش خوبی داشت و حاصل آن دو سهمیه در آب‌های آرام (کانو و کایاک یک نفره ۱۰۰۰ متر مردان) و دو سهمیه در رویینگ (یک نفره و دونفره زنان) بود.

همچنین کسب سهمیه المپیک با تاریخ‌سازی همراه بود و قایقرانی توانست برای اولین بار در قایق دونفره صاحب سهمیه المپیک شود.

مسلما نمایش خوب قایقرانی نباید تنها صرفا به حضور در المپیک ختم شود بلکه انتظار می رود شاهد عملکرد متفات نسبت به ادوار گذشته باشیم.

گرفتن مدال المپیک در حال حاضر کار بسیار سختی برای قایقرانی ایران محسوب می شود و در پاریس کسی انتظار مدال از این رشته ندارد اما صعود به فینال A و B می‌تواند عملکرد خوبی برای قایقرانی باشد اما این نتیجه چگونه به دست می‌آید؟

قایقرانی سه ماه حساس را پیش رو دارد تا بتواند به بهترین نحو آماده شود اما کمبود برخی امکانات  شرایط سختی را برای ملی‌پوشان رقم زده است.

ملی‌پوشان رویینگ بارها از نداشتن پیست استاندارد (۲ کیلومتر) گلایه کرده‌اند اما  در این سال‌ها هیچ چاره‌ای اندیشیده نشده است. پاروزنان مجبور هستند در دریاچه آزادی که مسافت هزار متر دارد، تمرین کنند و یا پشت سدها بروند. در واقع بدون تمرین در شرایط نرمال به مسابقات رفته‌اند با این وجود توانسته‌اند همپای کشورهای دیگر رقابت کنند.

پس از بازگشت از انتخابی المپیک هم قایقرانان خواستار حمایت بیشتر شدند. آنها عنوان کردند نیاز به اسپانسر دارند چون مکمل‌ را هم از جیب خود تهیه می‌کنند و همچنین به تمرین در پیست استاندارد نیاز دارند و این مسئله با  اردو زدن در کشورهای دیگر که پیست استاندارد دارند، محقق می‌شود.

در واقع با توجه به شرایط موجود موفقیت قایقرانی در المپیک بستگی به فدراسیون دارد که در این سه ماه پیش رو چه شرایطی را فراهم می‌کند. المپیک رویداد بزرگی است و قطعا خیلی از کشورها با برنامه منسجم وارد آن می‌شوند بنابراین فدراسیون ایران نیز باید از فکر اینکه قایقرانان با تمرین در دریاچه آزادی که یک روز آب دارد و روز دیگر درگیر کم شدن عمق آب می‌شود، بیرون بیاید و در فاصله کمتر از سه ماه تا المپیک به فکر اردوی با کیفیت بلند مدت  در یک کشور خارجی برای  پنج پاروزن اعزامی به المپیک باشد.

ورزشکاران رویینگ، کانو و کایاک کار خود را با گرفتن سهمیه المپیک انجام دادند و اکنون دیگر وظیفه فدراسیون است شرایطی فراهم کند تا ورزشکار به جای اینکه دغدغه تمرین یا پرداخت هزینه مکمل از جیب داشته باشد، صفر تا صد تمرکز خود را روی تمرین بگذارد.

اکنون تمام نگاه‌ها به فدراسیون قایقرانی است که چگونه پنج ورزشکار خود را برای المپیک آماده می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ورزشکار نوجوان ایران آسمانی شد | سومین مرگ بعد از حادثه تلخ
  • غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان
  • قایقران‌ها را با تمرین پشت سد به جنگ المپیک نفرستید
  • چهار بازیکن به کمیته‌های انضباطی و فنی فدراسیون بسکتبال دعوت شدند
  • شجاعی: علت پشت کردن بازیکنان به تیم ملی والیبال باید روشن شود/ کسب سهمیه المپیک شرط دارد
  • دلسوزی علیرضا دبیر برای فوتبالیست‌ها: طفلکی‌ها!
  • توضیح وزیر ورزش در مورد معافیت و قانون استخدامی ورزشکاران
  • مراسم خاکسپاری پیشکسوت بسکتبال برگزار شد
  • اين دختر بسكتبال لژيونر مى شود، شك نكنيد
  • والیبال ایران و یک درد قدیمی؛ پشت کردن به تیم ملی برای قراردادهای میلیاردی!