Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در نشستی با مسئولان و کارشناسان حوزه واکسن و واکسیناسیون کرونا ضمن تقدیر از کادر درمان و با گرامیداشت یاد شهدای مدافع سلامت که فداکارانه در میدان مبارزه با بیماری کرونا وارد عمل شده اند، اظهار کرد: ورود متخصصان داخلی به عرصه تولید واکسن کرونا که قابل رقابت با انواع واکسن خارجی باشد، باعث افتخار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام رئیسی خاطرنشان کرد: امروز با همت متخصصان کشورمان، دانش تولید واکسن کرونا بومی شده و باید گسترش یابد و دولت هم خود را موظف می‌داند در این زمینه حمایت‌های لازم و واقعی را انجام دهد.

وی حمایت عملی از شرکت‌ها و تولید کنندگان واکسن کرونا را مورد تاکید قرار داد و گفت: نوع حمایت‌ها نباید در حد حرف باشد و دولت سیزدهم ضمن دقت و تسریع در صدور مجوز‌های لازم، اختصاص اعتبارات و بودجه را در اولویت قرار می‌دهد.

رئیس جمهور منتخب با بیان اینکه اقدامات لازم در زمینه مبارزه با بیماری کرونا باید بدون معطلی و بی وقفه پیگیری شود، گفت: بی تردید آنچه تاکنون در زمینه واکسیناسیون انجام شده لازم بوده، اما قطعا کافی نیست و اعداد و ارقام موجود نباید ما را قانع کند.

حجت الاسلام رئیسی خاطرنشان کرد: ملاک و محور اصلی، تولید داخلی واکسن و حمایت از تلاش متخصصان ایرانی در این زمینه است که باید به دقت و سرعت، مشکلات و موانع موجود در این مسیر برطرف شود. البته درکنار تولید داخل باید خرید واکسن خارجی معتبر هم با سرعت پیگیری شود.

رئیس جمهور منتخب با تاکید بر اهمیت واکسیناسیون عمومی و تاثیر آن بر زندگی روزمره، معیشت و اقتصاد، گفت: آرامش خاطر و مصونیت بخشی مردم برای ورود به فصل پاییز و زمستان اهمیت ویژه‌ای دارد لذا باید با استفاده از تمام ظرفیت‌ها زمان واکسیناسیون عمومی را کاهش دهیم.

رئیس جمهور منتخب با تاکید بر تاثیرات واکسن کرونا از لحاظ روحی و روانی و نیز کاهش تلفات انسانی، اظهارداشت: باید مبنای کار را بر هر چه کمتر شدن تلفات هموطنانمان بر اثر ابتلای به کرونا قرار دهیم و در این راستا حتی جان یک نفر هم اهمیت دارد، زیرا خانواده‌های بسیاری عزادار می‌شوند.

وی با طرح این سوال که آیا آنچه تاکنون انجام شده نهایت استفاده از ظرفیت کشور در راستای واکسیناسیون است، تصریح کرد: به نظر بنده اینطور نیست و ظرفیت‌های زیادی در عرصه تولید و واردات وجود دارد که باید فعال شود و در این زمینه اختصاص بودجه و انجام حمایت لازم از طرف دولت، دارای اولویت است.

رئیس جمهور منتخب با بیان اینکه باید نسبت به واکسن تولید داخل، تشویق و حمایت‌های لازم، ملاک عمل قرار بگیرد، گفت: ضروری است مشوق‌های ویژه‌ای برای تولیدکنندگان داخلی واکسن در نظر گرفته شود و از طرف دیگر باید بتوانیم تا قبل از رسیدن فصل سرما کار جدی و متفاوتی انجام دهیم.

حجت الاسلام رئیسی همچنین استفاده از نیرو‌های مردمی، بسیج و جمعیت هلال احمر را در واکسیناسیون عمومی مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ابراهیم رئیسی ویروس کرونا رئیس جمهور منتخب واکسن کرونا حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۹۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکار رفع ناترازی سوخت، اصلاح زیرساخت‌ها به‌منظور مصرف بهینه است/ لزوم حمایت از احداث صنایع پالایشی کوچک

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت گفت: راهکار رفع ناترازی سوخت در کشور اصلاح زیرساخت‌ها به‌منظور جلوگیری از مصرف بی‌رویه سوخت و حمایت از صنایع پالایشی کوچک و احداث پتروپالایشگاه‌هاست.

به گزارش خبرنگار شانا، ناصر عاشوری در نشست خبری که بعدازظهر امروز (یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت) با حضور نمایندگان رسانه‌های خبری در انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت برگزار شد، تصریح کرد: مصرف بیهوده در همه انرژی‌ها از جمله آب، برق و گاز و ... وجود دارد و لازم است که به سرعت با اصلاح ساختار و رویه‌ها، از مصرف بی‌رویه انرژی و ایجاد بحران در این بخش جلوگیری شود.

وی بیان کرد: در بحث ناترازی بنزین و گازوئیل دو نوع تفکر وجود دارد؛ نخست اینکه همچنان افزایش ظرفیت تولید را داشته باشیم، مورد دیگر اینکه تولید کنونی را مدیریت و رویه‌ها را اصلاح کنیم تا مصرف مدیریت شود.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت تأکید کرد: با افزایش ظرفیت تولید مخالف نیستم، اما افزایش ظرفیت تولید با شرکت‌های موجود امکان‌پذیر نیست، تأسیس شرکت‌های بزرگ مادر نیز زمان‌بر است، بنابراین نیاز است با اصلاح ساختار از مصرف بی‌رویه سوخت در کشور جلوگیری کنیم.

عاشوری افزود: اعتقاد داریم که ریشه ناترازی در مصرف است و باید از دنیا الگو بگیریم که مصرف هدفمند باشد و نه رهاشده؛ هدررفت انرژی کشور بسیار بالاست و همین امروز برخی از خودروها در تهران تردد می‌کنند که پیش از انقلاب اسلامی تولید شده‌اند.

وی گفت: به اذعان کارشناسان، هدررفت بنزین کشور در سال بیش از ۲۵ میلیارد دلار است که عدد بسیار بزرگی است؛ بنابراین پالایشگاه‌ها باید به‌دنبال تولید پایدار و با کیفیت استاندارد باشند، در سال‌های اخیر نیز مجموعه مدیران عامل کشور نشان دادند که توانستند بنزین یورو ۴ و ۵ تولید کنند بنابراینهدف و وظیفه ما در صنعت پالایش، تولید سوخت باکیفیت است.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت با اشاره به لزوم رعایت استانداردهای محیط زیستی و جهانی گفت: خوشبختانه توسعه کیفی در این بخش سبب شد که در اردیبهشت امسال، مدیران محیط زیستی کشور از کیفیت سوخت پالایشگاهی قدردانی کنند، این در حالی است که در سال‌های گذشته اخطار می‌دادند و جرایم اعمال می‌کردند.

لزوم حمایت و تقویت صنایع پالایشی کوچک

عاشوری افزود: چنانچه دولت بخواهد تولید را افزایش دهد، باید قانون مجلس شورای اسلامی مبنی بر حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت و گاز (با تنفس خوراک دو ساله) را اجرایی کند. با توجه به نامگذاری سال برای حضور مردم در جهش تولید، می‌توانیم حمایت و تقویت پتروپالایشگاه‌ها و پالایشگاه‌های کوچک را در دستور کار قرار دهیم.

وی توجیه اقتصادی، سرمایه کمتر، شناسایی بازارهای هدف تازه با ورود بخش خصوصی، اشتغالزایی، ایجاد ارزش افزوده، ورود دانش فنی به داخل کشور، تضمین خوراک، رقابت با محصولات مشابه خارجی را از جمله مزایای پتروپالایشی‌های کوچک اعلام کرد و گفت: از آن جمله پالایشگاه قشم است که ظرف دو سال سرمایه آن بازگشت؛ بنابراین دولت باید برای حمایت از این پتروپالایشی‌ها با ظرفیت‌های تا ۳۰ هزار بشکه حمایت کند.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت تأکید کرد: در شرایطی که ایران تحریم است، به لحاظ پدافند غیرعامل نیز بهتر است که به‌جای یک پالایشگاه بزرگ، چند پالایشگاه کوچک داشته باشیم.

عاشوری همچنین با اشاره به اختصاص ۴۰ درصد از سود سهام پالایشی در صورت‌های مالی پالایشگاه‌ها به‌منظور اجرای قانون بودجه و حمایت از طرح‌های توسعه‌ای ادامه داد: هزینه‌کرد آن نیز بسته به وضع مالی پالایشگاه‌ها در حال ساخت است.

وی مطالبات پالایشگاه‌ها را بیش از ۲۰۰ همت اعلام کرد و گفت: در این باره پیشنهاداتی از جمله کسر مطالبه‌ها از بدهی‌های مالیاتی (۵۰ همت) به دولت ارائه شده است که امیدواریم با آن موافقت شود.

امضای چند قرارداد تازه بین شرکت‌های پالایشی و دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه امسال

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمای صنعت پالایش نفت همچنین درباره برنامه‌های این انجمن برای حضور در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: انجمن پالایش نفت امسال هم با مشارکت ۱۲ عضو زیرمجموعه خود در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت با توان مضاعف حضور پررنگی خواهد داشت.

عاشوری افزود: در طول برگزاری نمایشگاه با مذاکره با شرکت‌های داخلی از جمله سازندگان و دانش‌بنیان‌ها، تعدادی قرارداد به امضای مدیران عامل شرکت‌های پالایشی می‌رسد.

وی تأکید کرد: تفاهم‌نامه‌های تازه‌ای نیز با بانک‌ها و مجموعه‌های اقتصادی به امضا خواهیم رساند. همچنین سه پنل تخصصی کارشناسی با عنوان‌های «برنامه‌ریزی برای تولید با کیفیت و جهش تولید»، «تأثیر کاهش منابع مالی در تکمیل پروژه‌ها و استمرار تولید» و «موضوع تهدید کاهش نیروهای انسانی متخصص و فنی» در این نمایشگاه برگزار خواهد شد.

دبیر کل انجمن صنفی کارفرمائثیی صنعت پالایش نفت، خروج نیروی انسانی قابل توجه در صنایع پالایشی را یکی از چالش‌های این صنعت دانست و یادآور شد: متأسفانه خروج نیرو از متخصصان به تکنسین‌ها و نیروهای فنی سرایت کرده است.

دیگر خبرها

  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • راهکار رفع ناترازی سوخت، اصلاح زیرساخت‌ها به‌منظور مصرف بهینه است/ لزوم حمایت از احداث صنایع پالایشی کوچک
  • برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی در خرم‌دره
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی
  • لزوم مبارزه با بیماری زنگ زرد را در مزارع گندم و جو
  • عملکر درخشان دانشکده علوم پزشکی چابهار در دو سیل اخیر/ برنامه‌های مراقبتی بدون وقفه تداوم دارد
  • پایان مرحله اول واکسیناسیون اتباع خارجی در کردستان
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد