Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، نرخ بیکاری از سال گذشته همواره کمتر از ۱۰ درصد بود و این روند در بهار ۱۴۰۰ نیز ادامه داشت و براساس اعلام مرکز آمار در این دوره برابر ۸.۸ درصد شد.

طبق آخرین داده‌های آماری نرخ بیکاری در بهار امسال ۲۰ استان کشور تک رقمی بود در حالی که در بهار ۹۹ این رقم برابر ۱۶ بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمترین نرخ بیکاری مربوط به استان‌های همدان (۵.۶ درصد) و تهران (۶.۳ درصد) است. در مقابل استان‌های هرمزگان (با ۱۶.۶ درصد) و کرمانشاه (با ۱۴.۷ درصد) بالاترین نرخ بیکاری را داشتند.

همچنین در بین استان‌ها، چهار محال و بختیاری و لرستان بیشترین کاهش نرخ بیکاری در دو دوره بهار ۱۴۰۰ نسبت به بهار ۹۹ را در میان سایر استان‌ها داشتند.

در استان چهار محال و بختیاری نرخ بیکاری در بهار ۹۹ برابر ۱۹.۱ درصد بود که این رقم در بهار ۱۴۰۰ به ۱۳.۴ درصد رسید. در لرستان نیز میزان بیکاری از ۲۱ درصد در بهار ۹۹ به رقم ۱۱ درصد در سال ۱۴۰۰ رسید.

در بهار امسال ۲۵ میلیون و ۹۶۷ هزار نفر جمعیت فعال داشتیم که از این میزان ۲۳ میلیون و ۶۷۶ هزار نفر شاغل هستند. نرخ بیکاری در بهار ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یک درصدی داشته است.

بررسی نسبت اشتغال جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر در بهار ۱۴۰۰ بیانگر این است که ۳۷.۷ درصد از جمعیت در سن کار (۱۵ ساله و بیشتر) شاغل بوده‌اند. این شاخص در بین مردان بیشتر از زنان و در نقاط روستایی بیشتر از نقاط شهری بوده است.

​ پربیننده ترین تمدید یک ماهه تسلیم اظهارنامه‌ های مالیاتی شرکت های حقوقی در آستانه وقوع یک شرایط تورمی غیرقابل کنترل هستیم / سه چهارم مابه‌ التفاوت ارز ترجیحی به شکل رانت توزیع شده است دست‌ و دلبازی های دولت در روزهای پایانی / بخشش هایی برای خوشنامی که هزینه اش با آیندگان است دود عدالت در چشم بازنشستگان چگونه آلمان بر ابرتورم پیروز شد؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: نرخ بیکاری نرخ بیکاری بهار ۱۴۰۰ بهار ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۹۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۴ درصدی ترانزیت کالا در بنادر غرب هرمزگان

سالاری مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: از ابتدای امسال۳۸ هزار ۲۱۴ تن کالا در بنادر غرب ترانزیت شده که ۲۴ درصد بیشتر از پارسال است.

وی افزود: عمده محموله‌های ترانزیت شده خودرو بوده که ۱۴ درصد افزایش داشته است.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: در این مدت ۱۵ هزار و ۸۳۲ دستگاه خودرو به وسیله ۲۱۰ فروند شناور فلزی جابجا و پس از تخلیه و انجام تشریفات گمرکی به مقاصد کشور‌های عراق، افغانستان و آسیای میانه بارگیری شد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • سال گذشته شاهد روند کاهشی نرخ بیکاری در کرمانشاه بودیم
  • دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین
  • استفاده از تلفن همراه با ۴۶ درصد بالاترین علت بروز تصادف است
  • نرخ بیکاری بزرگترین اقتصاد اروپا چه میزان است؟
  • نرخ بیکاری ژاپن منحرف شد
  • نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری باید تک رقمی شود
  • ادامه رکوردزنی‌های دولت رئیسی؛ بالاترین تورم ۸۰ سال اخیر ایران ثبت شد
  • کاهش ۸ درصدی نرخ بیکاری در استان مرکزی طی سال گذشته
  • افزایش ۲۴ درصدی ترانزیت کالا در بنادر غرب هرمزگان
  • استان مرکزی دارای بیکاری پنهان است