Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این قسمت به سراغ معرفی فاطمه کرم زاده تیرانداز جوان تیم ملی ایران رفته ایم.

فاطمه کرم‌زاده ۵ آذر ۱۳۷۷ در خرمشهر به دنیا آمد. فاطمه کرم زاده درباره نحوه ورودش به رشته تیراندازی گفته است:

در سن 10 سالگی به منظور گذراندن روزهای تابستان در کلاس تیراندازی ثبت‌ نام کردم و ابتدا به این رشته به‌ عنوان یک سرگرمی نگاه می‌ کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا این‌ که جذابیت این رشته باعث شد تا تصمیم به ادامه آن در سطح حرفه‌ ای بگیرم و درست چند سال بعد از تمرین‌ های مداوم در باشگاه پایم به مسابقات تیراندازی باز شد.

الگوی ورزشی

فاطمه کرم زاده درباره الگوی ورزشی اش می گوید:

الهه احمدی از جمله تیراندازانی است که نه‌ تنها از لحاظ ورزش حرفه‌ ای، بلکه از لحاظ اخلاقی نیز همیشه الگوی من بوده است. از نظر من الهه احمدی نمونه بارزی از توانایی‌های یک بانوی ایرانی است. او در عین حال که یک ورزشکار حرفه‌ای و دارای مقام اول رنکینگ جهانی است، نقش مادر را به خوبی ایفا می‌کند و باعث خوشحالی من است که در کنار این تیرانداز نمونه می‌توانم تمرین کنم و از آن به عنوان الگو چیزهای زیادی بیاموزم.

افتخارات

مدال نقره – جایگاه دوم  دوحه ۲۰۱۹      تفنگ سه وضعیت ۵۰ متر تیمی

مدال برنز – جایگاه سوم دوحه ۲۰۱۹      تفنگ بادی ۱۰ متر تیمی

مدال طلا – جایگاه اول   کویت ۲۰۱۵      تفنگ درازکش ۵۰ متر جوانان

مدال طلا – جایگاه اول   کویت ۲۰۱۵      تفنگ درازکش ۵۰ متر جوانان تیمی

مدال طلا – جایگاه اول   کویت ۲۰۱۵      تفنگ بادی ۱۰ متر جوانان تیمی

مدال نقره – جایگاه دوم  کویت ۲۰۱۵      تفنگ سه وضعیت ۵۰ متر جوانان

کرم زاده در مسابقات تفنگ سه وضعیت ۵۰ متر زنان در فینال انتخابی المپیک تابستانی ۲۰۲۰ در مسابقات تیراندازی قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ پنجم شد. او همچنین در مسابقات تیراندازی قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ یک مدال نقره در تفنگ سه وضعیت ۵۰ متر تیمی زنان (به همراه الهه احمدی و مه‌لقا جام‌بزرگ) و یک مدال برنز در تفنگ بادی ۱۰ متر تیمی زنان (به همراه نجمه خدمتی و حسنا توتونچی) به‌ دست‌ آورد.

سهمیه المپیک

کرم زاده در چهاردهمین دوره مسابقات تیراندازی قهرمانی آسیا و کسب سهمیه المپیک از ۱۴ تا ۲۳ آبان ماه ۱۳۹۸ در دوحه، قطر برگزار شد، توانست چهارمین سهمیه المپیک تابستانی ۲۰۲۰ در رشته تیراندازی (در تفنگ سه وضعیت ۵۰ متر زنان) را برای ایران به دست بیآورد. (سهمیه‌های قبلی را نجمه خدمتی و آرمینا صادقیان و هانیه رستمیان گرفته‌ بودند.)

 

اخبار داغ 

فیلم منشوری سارا و نیکا با پسر فامیل! / باز هم حاشیه + عکس ها خوشحالی بازیکن پرسپولیس از پیروزی استقلال / ادعای خبرگزاری داخلی فرهاد مجیدی پیش از قرعه کشی جام حذفی: خدایا اگر دوستم داری کاری کن به پرسپولیس بخوریم! کامنت فابیو کاناوارو برای فرهاد مجیدی منچستریونایتد آماده ارائه پیشنهاد به رئال مادرید برای جذب رافائل واران رسمی؛ تغییر ترتیب میزبانان فینال لیگ قهرمانان اروپا از 2022 تا 2025

منبع: طرفداری

کلیدواژه: تفنگ سه وضعیت ۵۰ متر مسابقات تیراندازی فاطمه کرم زاده متر جوانان تیمی مدال متر تیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۹۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب مدال طلا ۴۰۰ متر با مانع از سوی فاطمه عیدیان

نازنین فاطمه عیدیان لحظاتی قبل موفق شد در جریان برگزاری مرحله نهایی ماده ۴۰۰متر با مانع مسابقات دو و میدانی جوانان قهرمانی آسیا ضمن شکستن رکورد ملی جوانان و بزرگسالان برای اولین بار یک مدال تاریخی به رنگ طلا  را کسب نماید.

بر همین اساس،این بانوی جوان و خوش آتیه کشورمان موفق شد با ثبت حد نصاب ۵۸.۸۶ثانیه زودتر از سایر رقبای خود از دیگر کشورهای آسیایی از خط پایان عبور کند و مدال  طلا این رقابت‌ها را به دست آورد.

گفتنی است،عیدیان با ثبت این زمان رکورد ملی رده سنی جوانان که با حد نصاب  ۵۹.۴۸ثانیه در اخیار خودش بود بهبود ببخشد.

وی همچنین رکورد ملی رده سنی بزرگسالان کشورمان در این ماده را که با حد نصاب۵۹.۱۶(۱۴۰۲/۶/۱۰-تهران)در اخیار شهلا محمودی بود ارتقاء دهد و عنوان رکورد دار جدید ملی کشورمان در این ماده را به خود اختصاص دهد.

لازم به ذکر است،نازنین فاطمه عیدیان سال گذشته موفق شده بود مدال نقره را در این رقابت‌ها کسب نماید،اما این برای اولین بار است که دو و میدانی ایران توانسته در بخش بانوان مسابقات قهرمانی جوانان آسیا یک مدال طلا آن هم در دوهای با مانع  کسب نماید. 

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی پایه و آبی

دیگر خبرها

  • مدال برنز بر گردن تیرانداز آذربایجان شرقی
  • جام جهانی پاراتیراندازی| ۳ طلا، نقره و برنز برای ایران
  • پیام تبریک کاظمی‌پور درپی تاریخ‌سازی بانوی دوومیدانی‌کار ایران
  • پیام تبریک کاظمی‌پور درپی تاریخ‌سازی بانوی ملی‌پوش تیم دوومیدانی ایران
  • کسب مدال طلا ۴۰۰ متر با مانع از سوی فاطمه عیدیان
  • رهسپار بر سکوی نخست مسابقات آزاد تفنگ پسران جوان
  • تیم تپانچه بادی ایران به مدال نقره رسید
  • ایران مقتدرانه قهرمان شد/ درخشش ووشوکاران ایران با کسب ۲۰ مدال رنگارنگ
  • ایران با کسب ۲۰ مدال قهرمان انتخابی جام جهانی ووشو شد
  • مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ| فتحی قهرمان بزرگسالان شد