Web Analytics Made Easy - Statcounter

احسان حدادی، ورزشکار دو و میدانی در رشته پرتاب دیسک، متولد ۳۰ دی ماه ۱۳۶۰ است. حدادی جزو مطرح ترین چهره های کاروان ایران در المپیک توکیو است. همانطور که می دانید، ایران تاکنون در رشته های کشتی، تکواندو و وزنه برداری مدال المپیک گرفته است آن هم به تعداد زیاد از سوی ورزشکاران مختلف. اما یک ورزش دیگر نیز است که ما در آن مدال المپیک داریم و آن دوومیدانی و پرتاب دیسک است که تک مدال ما را احسان حدادی در المپیک ۲۰۱۲ لندن گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احسان حدادی و رکورددار فعلی پرتاب دیسک ایران و آسیا با حد نصاب ۶۹٫۳۲ متر است. عملکرد احسان حدادی در مسابقات گوناگون

احسان حدادی در سال ۲۰۰۳ اولین حضور خود را در مسابقات آسیایی تجربه کرد که در کشور فیلیپین به مقام هشتم رسید. یک سال بعد او در مالزی در مسابقات دو ومیدانی قهرمانی جوانان آسیا شرکت کرد و صاحب مدال طلا شد. حدادی در همان سال ۲۰۰۴ در مسابقات قهرمانی جوانان جهان در کشور ایتالیا به مقام اول و مدال طلا رسید.

در سال ۲۰۰۵ او در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی در عربستان حاضر شد و مدال برنز را کسب کرد. در همان سال در مسابقات قهرمانی دو و میدانی آسیا در کره جنوبی شرکت کرد و طلایی شد. دوباره در همان سال مدال طلای بازی های غرب آسیا در قطر را کسب کرد.

او در سال ۲۰۰۶ در جام جهانی دو و میدانی یونان شرکت کرد و دوم شد. حدادی در سال ۲۰۰۷ در دو و میدانی قهرمانی آسیا در اردن به مدال طلا رسید. در همان سال در ژاپن در مسابقات قهرمانی جهان، عملکرد خوبی نداشت و هفتم شد.

احسان حدادی در سال ۲۰۰۹ در مسابقات قهرمانی آسیا در چین موفق به کسب مدال طلا شد. او یک سال بعد در جام بین قاره ای در کرواسی سوم شد. 

احسان حدادی در سال ۲۰۱۱ در مسابقات قهرمانی آسیا در ژاپن موفق به کسب مدال طلا شد. در همان سال در مسابقات جهانی کره جنوبی، سوم شد. 

احسان حدادی در سال ۲۰۱۳ یک بار دیگر در مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی شرکت کرد و این بار در اندونزی به مدال طلا رسید. 

احسان حدادی در سال ۲۰۱۵ در مسابقات جهانی پکن دستش از مدال کوتاه ماند. احسان حدادی در سال ۲۰۱۷ در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی به مدال نقره رسید. او در همان سال در مسابقات قهرمانی آسیا در هند شرکت کرد و اول شد و سپس در مسابقات جهانی که در لندن برگزار می شد، حضور یافت و به مدال نرسید. احسان حدادی همچنین در سال ۲۰۱۹ در مسابقات قهرمانی دو میدانی آسیا در قطر، اول شد.

احسان حدادی در سال ۲۰۰۸ در استونی موفق شد دیسک را ۶۹ متر و ۳۲ سانتی متر پرتاب کند و رکورددار ایران و آسیا شود.

بازی های آسیایی ۲۰۰۶ – دوحه

این اولین حضور احسان حدادی جوان در مسابقات بازی های آسیایی بوده است. او که تنها ۲۱ سال سن داشت، موفق شد در این بازی ها شاهکار کند و یکی از ۱۱ مدال طلای ایران و تنها مدال طلای دو و میدانی را کسب کند. المپیک ۲۰۰۸ – پکن

احسان حدادی در اولین المپیکی که شرکت کرد، عملکرد موفقی نداشت. او با پرتاب ۶۱/۳۴ سانتی متر، در مقام هفدهم ایستاد و موفق به حضور در فینال نشد. بازی های آسیایی ۲۰۱۰ – گوانژو

این دومین حضور احسان حدادی در بازی های آسیایی بود. سهم ایران در آن مسابقات پربار، ۲۰ طلا بود که دوتا مربوط به دو و میدانی بودند و یکی از آن ها را احسان حدادی گرفت. المپیک ۲۰۱۲ – لندن

این بهترین نتیجه تاریخ دو و میدانی ایران بود. در المپیکی که در ورزش ایران بی سابقه بود، احسان حدادی موفق شد به فینال راه پیدا کند و با یک پرتاب عالی به مدال نقره برسد. این تنها مدال ایران در مسابقاتی غیر از کشتی، تکواندو و وزنه برداری است.

بازی های آسیایی ۲۰۱۴ – اینچئون

احسان حدادی مثل همیشه در بازی های آسیایی عملکرد موفق داشت و در اینچئون نیز موفق شد که اول بشود و مدال طلا را کسب کند. المپیک ۲۰۱۶ – ریو

در این المپیک احسان حدادی و محمود صمیمی پرتابگران ایران در پرتاب دیسک بودند که موفق به صعود به فینال نشدند. حدادی ۶۰/۱۵ متر پرتاب کرد و بیست و چهارم شد و موفق به تکرار نتیجه فوق العاده اش در لندن نشد. بازی های آسیایی ۲۰۱۸ – جاکارتا

باز هم بازی های آسیایی و باز هم احسان حدادی. او برای چهارمین دوره متوالی موفق شد که مدال طلای بازی های آسیایی را کسب کند. حدادی با پرتاب ۶۵.۷۱ متر در این مسابقات نیز اول شد و یکی از ۲۰ مدال طلای ایران را مال خود کرد. حواشی

یکی از خبرهای تکراری ورزش ایران، داستان های احسان حدادی و مربی هایش بوده است. او که با مربی شخصی تمرین می کند، هر بار با مشکلات زیادی از این ناحیه روبرو بوده است. او بار ها به دلیل عدم کمک های فدراسیون دو و میدانی به آن ها انتقاد کرده است. یک بار پس از قهرمانی در مسابقات جهانی، اعلام کرد که این مدال هیچ ربطی به کمیته ملی المپیک یا فدراسیون دو و میدانی ندارد و تنها نتیجه تلاش های شخصی خودش بوده است. همچنین عمل جراحی او در کشور آلمان که به گفته خودش بنا به توصیه رئیس کمیته ملی المپیک بوده است، حاشیه هایی را به همراه داشت.

احسان حدادی یک بار نیز پس از تقدیم مدال به رئیس جمهور حسن روحانی، حواشی زیادی را به وجود آورد.

المپیک ۲۰۲۰ – توکیو

احسان حدادی موفق شد برای چهارمین بار پیاپی سهمیه المپیک را کسب کند. او که با مشکل دیسک کمر روبرو بود، حضورش در این مسابقات در هاله ای از ابهام بود اما بالاخره مسافر توکیو شد. او در روزهای اخیر به دلیل اینکه مربیانش در المپیک به همراه او حضور ندارد، اعتراضات زیادی به کمیته ملی المپیک داشت. همچنین مصدومیت او باعث شده است که شانس زیادی برای این ورزشکار ۳۶ ساله در المپیک قائل نباشیم. خود احسان حدادی در آخرین صحبت هایش گفت قبلا شانس طلا داشتم اما این بار می روم که آبروریزی نشود و بتوانم نتیجه قابل قبولی کسب کنم. ساعت بازی های احسان حدادی در توکیو

دور مقدماتی پرتاب دیسک / جمعه ۳۰ جولای (۸ مرداد) / ساعت ۰۴:۳۰

دور نهایی پرتاب دیسک / شنبه ۳۱ جولای (۹ مرداد) / ساعت ۰۷:۳۰

 

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: مسابقات قهرمانی احسان حدادی در سال مسابقات جهانی بازی های آسیایی قهرمانی آسیا همان سال دو و میدانی پرتاب دیسک مدال طلای مدال طلا موفق شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۹۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست صمیمی دبیر فدراسیون دوومیدانی با ورزشکاران شانس کسب ورودی المپیک ۲۰۲۴ پاریس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ با حمایت آقای دکتر مطیعی سرپرست فدراسیون دوومیدانی، نشست صمیمانه مابین دبیر فدراسیون آقای پژمان معتمدی با آقایان حسین رسولی، مهدی صابری، حسن تفتیان و مهدی پیرجهان، ورزشکاران شانس کسب ورودی المپیک ۲۰۲۴ پاریس در محل فدراسیون برگزار شد. در این جلسه زمان بندی تمرینی ورزشکاران با نظر مربیان هر ورزشکار، برنامه به اوج رسانی عملکرد ورزشی، زمان و محل برگزاری اردوهای تمرینی و الویت مسابقات پیشرو به بحث گذاشته شد.

در این راستا با حضور مدیر روابط بین الملل فدراسیون کلیه مسابقات ثبت شده در لیست فدراسیون جهانی و میزان اهمیت و امتیار کسب شده در هر کدام مورد بررسی قرار گرفت. و در نهایت با توجه به محدودیت زمانی تا کسب سهمیه المپیک که ۱۰ تیرماه سال‌جاری میباشد، مسابقات مد نظر، زمان برگزاری، امکانات مورد نیاز تا کسب سهمیه و هزینه های اردو، ماسور و فیزیوتراپ ورزشی به تصویب طرفین رسید.

لازم به ذکر است این جلسات بصورت مجازی با دو شانس دیگر کسب سهمیه المپیک، خانم فرزانه فصیحی و حمیده اسماعیل نژاد ادامه خواهد داشت.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899772

دیگر خبرها

  • تبعات کاهش تعداد ورزشکاران ایران در المپیک
  • تبعات کاهش تعداد ورزشکاران ایران در المپیک/ کادر سرپرستی کوچک شد!
  • کسب مدال نقره قهرمانی آسیا از سوی پرتابگر جوان ایران
  • مهدی هفت چشمه در پرتاب چکش نقره‌ گرفت
  • مهدی هفت چشمه در پرتاب چکش نقره‌ای شد
  • کسب نقره قهرمانی آسیا از سوی پرتابگر جوان ایران
  • جوانان ایران لایق رتبه‌های بالا در مسابقات بین‌المللی هستند
  • ۲ مدال با ارزش نقره و برنز، رهاورد اسکواش‌بازان کشورمان از مسابقات قطر جونیور
  • نشست صمیمی دبیر فدراسیون دوومیدانی با ورزشکاران شانس کسب ورودی المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • ۲ مدال باارزش نقره و برنز از مسابقات قطرجونیور