Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- اتحادیه اروپا خودر ا برای تحریم‌های هدفمندی سران سیاسی لبنان که مسئول بن بست در این کشور هستند، آماده می کند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری فرانسه از بروکسل، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز جمعه گفت: اتحادیه اروپا از تصمیم سعد حریری نخست وزیر منتخب لبنان برای صرفنظر کردن از تشکیل دولت و در بن بست نگاه داشتن کشور، به شدت متأسف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بورل در بیانیه‌ای اعلام کرد:«اتحادیه اروپا از بن بست سیاسی که در کشور ادامه دارد و همچنین نبود پیشرفت در اجرای اصلاحات فوری به شدت متأسف است». اتحادیه اروپا آماده می‌شود تا در اواخر ژوئیه، تحریم‌های هدفمندی را برای سران سیاسی لبنان که مسئول بن بست در این کشور هستند اعمال کند تا این کشور از بن بست خارج شود.
در نشستی که روز دوشنبه در بروکسل برای آماده کردن این تحریم‌ها برگزار شد، وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا دراین باره توافق کردند. جوزپ بورل تأکید کرد: «از حدود یک سال پیش تاکنون‏، لبنان یک دولت کاملا توانمند نداشته است و این امر باعث بحران مالی و اقتصادی بی سابقه‌ای در کشور شده است و مردم لبنان همچنان پیامد‌های تأسف بار آن را متحمل می‌شوند». بورل گفت: «این به عهده سران لبنان است تا بحران داخلی کنونی که خود بوجود آورده اند را حل کنند».
وی افزود: «لبنان به دولتی نیاز دارد که بتواند اساسی‌ترین اصلاحات اقتصادی و مدیریتی را به خوبی پیش ببرد و مقدمات انتخابات 2022 میلادی را که باید در مهلت تعیین شده برگزار شود، فراهم کند». مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: «توافق با صندوق بین المللی پول نیز همچنان برای نجات کشور از فروپاشی مالی ضروری است».
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه «شکوفایی و ثبات لبنان برای کل منطقه و اروپا حیاتی است» تصریح کرد: اتحادیه اروپا حمایت قوی خود را از دولت و ملت لبنان و برای ثبات، امنیت، تمامیت ارضی، حاکمیت و استقلال سیاسی مورد تاکید قرار می‌دهد. خبرگزاری ملی لبنان عصر دیروز (پنجشنبه) اعلام کرد «سعد حریری» نخست وزیر تعیین شده برای تشکیل کابینه دولت لبنان از این مسئولیت کناره گیری کرد.
«حریری» وظیفه تشکیل دولت جدید لبنان را در اکتبر گذشته بر عهده گرفت، اما سایه نفوذ و مداخله دولت‌های خارجی بر او و تصمیم گیری هایش و نیز اختلافات در روند سیاسی این کشور، به رغم آنکه لبنان با بحران مالی و در بدترین وضعیت اقتصادی طی دهه‌های گذشته قرار دارد، تاکنون مانع از تشکیل دولت در لبنان شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اروپا اتحادیه اروپا بن بست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۹۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش جماران؛ ​جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه گفت انتظار می‌رود چند کشور اروپایی تا پایان ماه مه میلادی کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

جوزپ بورل این اظهارات را در نشست مجمع جهانی اقتصاد که در ریاض برگزار می‌شود مطرح کرد. 

در حال حاضر از میان 27 کشور عضو اتحادیه اروپا تنها هشت کشور، فلسطین را به عنوان کشور مستقل به رسمیت شناخته‌اند. این کشورها عبارتند از: لهستان، بلغارستان، مجارستان، جمهوری چک، اسلواکی، سوئد و قبرس. 

در ماه‌های گذشته کشورهای ایرلند، اسپانیا، اسلوونی و مالت آمادگی خودشان را برای پیوستن به این 8 کشور اعلام کرده‌اند. 

با وجود این، اتحادیه اروپا به عنوان یک نهاد کشور فلسطین را به رسمیت نشناخته است. برخی از مهم‌ترین کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله آلمان و فرانسه معتقدند که به رسمیت شناختن فلسطین تنها از رهگذر مذاکرات بر سر راهکار دو دولتی قابل حصول خواهد بود.

دیگر خبرها

  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • زلنسکی مجوز نقض حقوق بشر در جنگ اوکراین را از اروپا می‌گیرد
  • چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: اعضای اتحادیه اروپا در ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل : چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند