Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- یک روز پس از اظهارات مداخله‌جویانه و مزورانه جو بایدن علیه کوبا؛ رئیس جمهور این کشور گفت: آمریکا در تلاش‌های خود برای از بین بردن کوبا شکست خورده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «میگل دایاز-کانل» رئیس جمهور کوبا روز جمعه در توئیتی نوشت «آمریکا در تلاش‌های خود برای از بین بردن کوبا شکست خورد، هر چند به این منظور میلیارد‌ها دلار هزینه کرده بود».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا دیروز در اظهارات مداخله‌جویانه و مزورانه ای گفته بود « دولت کوبا دولتی شکست خورده است که به مردم خود ظلم می کند».
پیشتر نیز «برونو رودریگز» وزیر امور خارجه کوبا با هشدار به دخالت نظامی آمریکا در کشورش گفته بود، برخی درخواست‌ها برای «مداخله انسان دوستانه» در این کشور به دنبال اعتراض‌های اخیر در کوبا، به معنای درخواست برای مداخله نظامی آمریکا است.
برونو رودریگز که پیشتر بر اختصاص بودجه دولت آمریکا برای براندازی دولت کوبا تاکید کرده بود، با دیگر به انجام هرگونه اقدام نظامی واشنگتن در هاوانا هشدار داد.
این مقام ارشد کوبایی با اشاره به درخواست‌های برخی چهره‌های شناخته شده در شبکه‌های اجتماعی برای «مداخله انسان‌دوستانه در کوبا» گفت این اقدام باعث هموار کردن مسیر برای مداخله نظامی آمریکا می شود.
طی روز‌های اخیر اعتراض‌های گسترده‌ای در چند شهر کوبا از جمله «هاوانا» پایتخت این کشور علیه سیاست‌های دولت برگزار شد و معترضان به وضعیت معیشتی خود اعتراض کردند. در مقابل حامیان دولت نیز در چند شهر کوبا تجمع کردند.
همزمان با این تحولات، مقام‌های ارشد آمریکایی از قبیل جو بایدن با دخالت در امور داخلی کوبا بر حمایت واشنگتن از «معترضان» تاکید کرده‌اند. این دخالت‌ها در شرایطی انجام شده که واشنگتن به رغم مخالفت‌های شدید جهانی، از چند دهه قبل به انواع تحریم‌ها و محاصره اقتصادی کوبا دست زده است.
مقام‌های کوبا در روز‌های اخیر با رد مواضع مداخله‌جویانه و مزورانه آمریکا درباره اعتراض‌ها در کوبا به وضعیت معیشتی اعلام کردند، واشنگتن با ادامه تحریم‌های همه جانبه علیه کوبا عامل اصلی وضعیت بد اقتصادی کوبا است.
دولت‌های جمهوری‌خواه و دموکرات در آمریکا برای از پای در آوردن کوبا بعد از انقلاب این کشور به رهبری فیدل کاسترو، انواع تحریم‌ها و محاصره کوبا را در پیش گرفتند و این اقدامات هنوز هم ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آمریکا کوبا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۹۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | حرکت جنجالی وزیر خارجه آمریکا با رئیس جمهور چین

261 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900402

دیگر خبرها

  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • تلاش آمریکا برای احیای یک طرح شکست خورده علیه ایران
  • معاون رئیس جمهور از پتروشیمی دهدشت بازدید کرد + تصاویر
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • ببینید | حرکت جنجالی وزیر خارجه آمریکا با رئیس جمهور چین
  • چرا رئیس‌جمهور به بازدید از تهران آمد؟
  • برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی نشاندهنده شکست طرح‌های شیطانی برای منزوی کردن ایران بود
  • قبرس ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه را از سر گرفت