Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان مدیریت بحران، ضمن تشریح جمع بندی هیأت اعزامی به استان خوزستان، تصریح کرد: پیشنهادات جمع بندی شده فردا در جلسه هیات وزیران مطرح و تصمیم گیری می شود.

به گزارش برنا؛ اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران با اشاره به مشکلات ناشی از خشکسالی در استان خوزستان گفت: روز گذشته هیئتی با اختیارات ویژه بنا به دستور ریاست جمهوری، تأکید معاون اول رئیس جمهور، و دستور وزیر کشور مبنی بر سفر به استان خوزستان و تشکیل جلساتی جهت بررسی مشکلات این استان تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان مدیریت بحران با اشاره به اینکه پیشنهادات جمع بندی شده در جریان سفر هیأت به خوزستان فردا یکشنبه در جلسه هیأت وزیران مطرح و ان شاءا... به تصویب می رسد گفت: ما امسال با حدود ۵۴ درصد بارندگی کمتر در سطح کشور مواجه هستیم که آثار این کاهش بارش در مناطق مختلف، می بایست مدیریت شود.

او افزود برای عبور از این مشکلات در استان خوزستان و تسهیل امور، مقرر شد که ۲۰۰ میلیارد تومان برای تنش کاهش آب شرب در اختیار استان قرار بگیرد.

همچنین به منظور کمک به رفع ریشه ای مشکلات، به دولت پیشنهاد کردیم که هزار و ۳۶۷  میلیارد تومان برای سدهای مارد و چوئبده، به طور عاجل در نظر گرفته شود.

نجار افزود: حدود ۳۰۰ میلیارد تومان برای کنترل روان آب ها در سطح اهواز و همچنین ۱۹۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای خشکسالی در نظر گرفته شد.

او ادامه داد: ۱۰۰ میلیارد تومان برای آب خوزستان و پروژه‌هایی که مشکلات آب کشاورزان را کمتر کند و حدود ۷۰ میلیارد تومان برای آبیاری درختان در کانون های ریزگرد و یک مقدار بحث آفاتی که در جنگلهای آنجا به وجود آمده بود، در نظر گرفته و به دولت پیشنهاد شد.

نجار گفت: همچنین از محل ۶۵۰۰ میلیاردی که از گذشته برای کل کشور تصویب شده، مقرر شد با توجه به کاهش بسیار زیاد بارش در استان خوزستان و مشکلاتی که مطرح هست سهم واقع بینانه تر و مؤثر تری برای خوزستان در نظر گرفته شود و ۵۰ میلیارد هم برای مشکلاتی که برای دام های سنگین ایجاد شده بود هم برای تامین آب برای تالاب ها و کارهایی که باید انجام شود و هم جبران خسارتی که در این بخش به مردم وارد شده در اختیار قرار گیرد.

او ابراز امیدواری کرد که با این اقدام و اقداماتی که همکاران ما در سطح استان‌ها انجام می‌دهند بتوانیم کاهش مشکلات مردم را شاهد باشیم.

او بیان کرد: کاشت شلتوک در غیر از استان‌های شمالی کشور ممنوع است اما، متاسفانه امسال حدود ۹۰ هزار هکتار کشت شده است و احیاناً انتظار این است که در این خصوص، تامین آب شود که با توجه به ممنوعیت و شرایط، امکان تأمین با این خشکسالی دشوار است و امیدواریم مثل همیشه هم کشاورزان و هم مردم عزیز خوزستان که خویشتن داری کردند در این بخش هم همراهی کنند و مشکلات کمتری را در استان شاهد باشیم.

گفتنی است بر اساس جمع بندی های هیأت اعزامی به استان خوزستان، همچنین مقرر شده است، تسویه کامل باقیمانده خسارت های کشاورزان خوزستان از سیل گذشته در دستور کار فوری قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مدیریت بحران مشکلات خشکسالی استان خوزستان معاون اول وزیر کشور دولت تالاب مشکلات مردم سیل مدیریت بحران اهواز خوزستان آب شرب روان آب ها میلیارد تومان استان خوزستان جمع بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۹۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه روزانه ۴۰۰ بیمار چشمی به بیمارستان امام (ره) اهواز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در حال حاضر روزانه حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ بیمار به درمانگاه و اورژانس چشم بیمارستان امام خمینی(ره) مراجعه می‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، محمدحسین سرمست در حاشیه بازدید دادستان مرکز خوزستان از مجموعه چشم پزشکی بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز که امروز با هدف بررسی ظرفیت‌های موجود در اهواز به منظور توسعه و ایجاد یک بیمارستان ویژه چشم پزشکی انجام شد، اظهار کرد: در حال حاضر روزانه حدود 350 تا 400 بیمار به درمانگاه و اورژانس چشم بیمارستان امام خمینی(ره) مراجعه می‌کنند و بیش از 30 عمل جراحی نیز در اتاق‌های عمل چشم این مرکز درمانی انجام می‌شود.

 وی افزود: بار بالای مراجعات و کمبود فضای فیزیکی موجب شده علی‌رغم ارائه خدمات درمانی تخصصی و فوق تخصصی، شاهد نارضایتی و گاه مراجعه به سایر استان‌ها برای درمان باشیم.

سرمست گفت: در همین راستا و با توجه به وجود ظرفیت‌های درمانی در اهواز، از جمله بیمارستان طالقانی قدیم اهواز، در حال پیگیری هستیم که حضور امروز دادستان مرکز خوزستان نیز به همین منظور است.

در این بازدید، گزارشی از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مجموعه چشم‌پزشکی بیمارستان امام خمینی(ره) ارائه شد.

صادق جعفری چگنی دادستان مرکز خوزستان نیز با ابراز خرسندی از ظرفیت‌های موجود در چشم پزشکی اهواز، بر لزوم حمایت از این حوزه تاکید و دستور پیگیری این موضوع را صادر کرد و مقرر شد در جلسه‌ای با حضور نمایندگان دانشگاه، این موضوع به صورت ویژه دنبال شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مراجعه روزانه ۴۰۰ بیمار چشمی به بیمارستان امام (ره) اهواز
  • وضعیت «نارنجی» هوا در دو شهر خوزستان
  • جزئیات آلودگی هوا در استان خوزستان
  • وقتی ستاد مدیریت بحران خود دچار بحران می‌شود
  • کشف انبار کالای قاچاق در اهواز
  • آبشک به‌دنبال اتفاقی شیرین در قلب اهواز
  • پزشک متخلف در اهواز محکوم شد
  • بنی‌تمیم: اکنون زمان حمایت همه‌جانبه از سه تیم لیگ برتری خوزستان است
  • ترمیم آسفالت خیابان بنفشه درخواست شهروندان اهوازی شد
  • دور جدید اجراهای پاپ در استان خوزستان آغاز شد