Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - مدیرعامل ایمیدرو و معاون وزیر صمت با بیان اینکه بحث برق هم اخیرا به موضوعات صنعت اضافه شده است، گقت: اعلام آمادگی کردیم تا ۱۰ هزار مگاوات شرکت‌های بزرگ معدنی آماده سرمایه‌گذاری هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  شیراز ، وجیه‌الله جعفری امروز در مراسم عملیات لوله‌گذاری پروژه خط انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس با اشاره به اهتمام همه نمایندگان و مسئولان استان فارس در تسریع و انجام این پروژه اظهار داشت: توسعه صنعتی با ایجاد زیرساخت‌ها انجام می‌شود و بدون ایجاد زیرساخت نباید انتظار توسعه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه وزارت صمت در راستای توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال تلاش کرده که به وزارت نیرو کمک کند، گفت: تامین آب یکی از زیرساخت‌های مهم در توسعه صنایع است که امروز از 93 میلیارد مترمکعب مصرف آب در کل کشور سهم صنعت 2.8  و  88 درصد سهم بخش کشاورزی است. 

مدیرعامل ایمیدرو و معاون وزیر صمت با بیان اینکه همواره تلاش بر این بوده که به دیگر بخش‌ها کمک کنیم تا برخورداری بیشتری از تامین زیرساخت و اشتغال داشته باشیم، افزود: بحث برق هم اخیرا به موضوعات صنعت اضافه شده است که در این راستا هزار و 800 مگاوات نیروگاه درست کردیم و اعلام آمادگی کردیم تا 10 هزار مگاوات شرکت‌های بزرگ معدنی آماده سرمایه‌گذاری هستند. 

جعفری با بیان اینکه وزارت صمت در کنار وزارت نیرو به ایجاد زیرساخت‌ها کمک می‌کند، بیان کرد: یکی از راه‌های تامین آب برای صنعت انتقال آب از دریا است، در حال حاضر کل جهان 107 میلیون مترمکعب در روز از آب شیرین کن‌ها استفاده می‌کند که کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نیز در این زمینه بیشترین استفاده را از آب دریا دارند.

آمادگی معدن و صنایع معدنی برای تامین 10 هزار مگاوات ظرفیت جدید برقنماینده مردم بروجن از قطعی برق کارخانه‌های سیمان انتقاد کردبودجه 1400 راهکارها و گره‌گشایی‌های مناسبی برای صنعت آب و برق دارد

وی با اشاره به سهم ایران 2.5 درصدی ایران در استفاده از آب خلیج فارس عنوان کرد: عربستان بیشترین میزان آب شیرین کن را دارد و هم از خلیج فارس و هم دریای سرخ استفاده می‌کند. 

معاون وزیر صمت با بیان اینکه مسیر اصلی در این زمینه تامین آب از خلیج فارس و سواحلی است که به آن دسترسی داریم، تصریح کرد: این کار در حال دنبال شدن و رسیدن به نتیجه است و در استان فارس ظرف 2 سال به سرانجام می‌رسد. 

جعفری ضمن اشاره به کمک وزارت صمت و مجموعه ایمیدرو به این پروژه بیان کرد: شرکت سرمایه‌‌گذار باید تلاش بیشتری کند تا در کمترین زمان ممکن پروژه به سرانجام برسد چراکه بحث انتقال آب به تمام نقاط استان مطرح است و شورای راهبردی می‌تواند از مسیرهایی نزدیکی که به استان رسیده است، نیز انتقال آب را دنبال کند. 

وی با بیان اینکه صنایع می‌توانند کمک کنند تا سرعت انتقال بیشتر شود، گفت:صنایع باید خود نیز درگیر شوند تا استان به این نتیجه برسد و وزارت صمت نیز حداقل در اندازه تضمین خرید کمک می‌دهد. 

مدیرعامل ایمیدرو با بیان اینکه با به سرانجام رسیدن این پروژه سرعت سرمایه‌گذاری‌ها افزایش پیدا می‌کند، افزود: در حال حاضر 10 هزار هکتار در لامرد و 9800 هکتار در پارسیان فرصت سرمایه‌گذاری است که به آب نیاز دارد و با این پروژه و انجام این سرمایه‌گذاری‌ها منطقه و استان فارس توسعه می‌یابد. 

انتهای پیام/424 / ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سرمایه گذاری هزار مگاوات استان فارس وزارت صمت خلیج فارس انتقال آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۹۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از احداث واحد‌های مسکونی در محدوده کارخانجات فارس

استاندار فارس از احداث واحد‌های مسکونی ویژه اسکان مدیران، مهندسان و کارگران در محدوده کارخانجات و واحد‌های تولیدی بزرگ اعلام حمایت کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، محمدهادی ایمانیه در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو 2024) از برخی غرفه‌های تولیدکنندگان صنایع دستی، آلومینیوم و فولاد این استان بازدید کرد و با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های این مجموعه در راستای توسعه زیرساخت‌ها و تکمیل زنجیره ارزش فولاد در استان فارس، اظهارداشت: خوشبختانه در دستیابی به اهداف از پیش تعریف شده در این زمینه تا حدود زیادی پیش رفته است.

وی در همین راستا به عملکرد وهمکاری شرکت فولاد غدیر نی‌ریز در زمینه اجرای طرح انتقال آب از خلیج فارس اشاره و خاطرنشان کرد: عملیاتی شدن طرح انتقال آب علاوه بر تامین آب مورد نیاز شرکت فولاد نی‌ریز، زمینه آزاد شدن بخشی از منابع آبی این شهرستان برای سایر مصارف آشامیدنی و کشاورزی را فراهم می‌کند.

استاندار فارس به مسئولیت‌های اجتماعی فولاد غدیر نی‌ریز نیز اشاره کرد و گفت: احداث پارک برای استفاده عموم مردم شهرستان به همراه فراهم کردن زمینه انتقال و تامین آب آشامیدنی برای روستا‌های اطراف از جمله اقدامات ارزشمند این مجموعه است.

ایمانیه احداث مسکن مورد نیاز مدیران، مهندسان و کارکنان واحد‌های بزرگ صنعتی در نزدیکی و محدوده این واحد‌ها را زمینه‌ساز کاهش ترافیک، کاهش هزینه‌ها و آرامش کارکنان توصیف کرد و ادامه داد: به همین دلیل این اقدام را از کارخانه‌های بزرگ استان مانند فولاد غدیر نی ریز شروع کردیم و اعلام می‌کنیم که مدیریت ارشد استان از احداث واحد‌های مسکونی کارکنان در محدوده واحد‌های تولیدی و صنعتی بزرگ حمایت خواهد کرد.

محمد هادی ایمانیه همچنین از غرفه آلومینیوم جنوب بازدید و با مدیرعامل این شرکت دیدار و گفتگو کرد.

انتهای پیام/424/.

دیگر خبرها

  • افغانستان نقطه اتصال منطقه است
  • جهش تولیدات صنعتی با کمک بخش نخبگانی از طریق تقویت حضور دانش‌بنیان‌ها در صنایع بزرگ
  • وزیر نفت: تولید بنزین از متانول به زودی آغاز می شود
  • سد ورود بخش خصوصی به صنعت نفت و گاز شکسته شد
  • حمایت از احداث واحد‌های مسکونی در محدوده کارخانجات فارس
  • ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد
  • راه‌اندازی سه نیروگاه برق با ظرفیت ۵۸ مگاوات در صنایع بزرگ کرمانشاه
  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳
  • شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند
  • به نتیجه رسیدن حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی در کرمانشاه