Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@09:08:19 GMT

۳۷۴ نانوایی در شهرستان ری جریمه شدند

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۴۹۷۰۰

۳۷۴ نانوایی در شهرستان ری جریمه شدند

لطف الله ستاره رئیس اتاق اصناف شهرستان ری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ری، با تأکید بر برخورد جدی بازرسان اتاق اصناف شهرستان ری با گران‌فروشی نان در سطح شهرستان اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون در راستای کنترل قیمت و کیفیت نان در شهرستان ری ۳۷۴ واحد نانوایی به علت گران‌فروشی و کم‌فروشی جریمه شدند.

وی گفت: بازرسان اتاق اصناف در ۵ بخش شهرستان ری به طور مداوم بر کلیه واحد‌های صنفی و به ویژه نانوایی‌ها نظارت می‌کنند و در این راستا برای نانوایان متخلف بیش از ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال برگه تخلف صادر و برای رسیدگی به مراجع ذی‌ربط ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتاق اصناف شهرستان ری در ادامه افزود: طرح تشدید نظارت بر نانوایی‌ها تا برقراری نظم، کنترل قیمت و کیفیت نان و اعلام رسمی افزایش نرخ نان توسط دولت ادامه دارد و با سودجویان برخورد جدی خواهد شد.

ستاره با بیان اینکه هزینه‌های نانوایان در طول دو سال سپری شده از نرخ گذاری دولت افزایش داشته است، تأکید کرد: نانوایان قشر زحمتکش جامعه هستند که با شرایط سخت فعالیت می‌کنند اما اخیراً به دلیل تعلل دولت در نرخ گذاری جدید این قشر زحمتکش، برای جبران هزینه‌های کار و زندگی مجبور به افزایش نرخ خودسرانه شدند و از نظر مردم نانوایان به افرادی سودجو تبدیل شده‌اند که شایسته جایگاه این قشر زحمتکش نیست.

وی با تاکید بر اینکه عملکرد دولت در زمینه تعیین نرخ نان بسیار ضعیف است ابراز داشت: در حال حاضر هزینه‌های اجاره و رهن، دستمزد کارگر، نرخ مواد اولیه، حق بیمه و مالیات نسبت به دو سال گذشته افزایش چشمگیری داشته اما نرخ نان همچنان ثابت است و این به معنای تحمیل هزینه ها به نانواست لذا از دولت آینده درخواست داریم سازوکاری مناسب برای احقاق حق نانوایان در نظر گیرد.
 
رئیس اتاق اصناف شهرستان ری در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند گزارش مشاهده تخلف را از طریق تماس با شماره ۵۵۹۶۴۲۰۳ در ساعات اداری به واحد بازرسی اتاق اصناف شهرستان ری اعلام کنند.

انتهای پیام/۶۷۰۶۰

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس اتاق اصناف شهرستان ری اتاق اصناف شهرستان ری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۹۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۴۴ هزار میلیارد ریالی اصناف متخلف همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، مرضیه یونسی افزود: تعداد پرونده‌های وارده به این اداره کل در سال گذشته را ۱۴ هزار و ۴۵۰ فقره و تعداد آرای صادره در این مدت ۱۴ هزار و ۴۶۰ فقره ثبت شده است.

او تصریح کرد: عدم درج قیمت با سه هزار و ۲۸۲ پرونده، گران فروشی با ۲ هزار و ۳۷۹، تقلب و کم فروشی با هزار و ۸۷۵ فقره پرونده و عدم اجرای تکالیف صنفی با هزار و ۴۳۹ در صدر تخلفات قرار دارند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان گفت: عدم صدور و ارائه فاکتور با هزار و ۳۲۹ فقره، عدم رعایت بهداشت با هزار و ۱۸۸ فقره و قاچاق کالا و ارز با هزار و ۵۳ فقره در ردیف‌های بعدی قرار دارند.

مرضیه یونسی افزود: فعالیت قرارگاه نظارتی تعزیرات حکومتی استان همدان ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان از ۱۵ اسفند ماه سال گذشته آغاز و تا تاریخ ۲۱ فروردین با قوت و منطبق بر مطالبه گری و حضور میدانی موثر در بازار ادامه دارد.

او تصریح کرد: از ابتدای طرح گشت بازرسی از ۱۵ اسفند سال گذشته تا ۱۸ فروردین امسال با تشکیل ۲۲۵ تیم بازرسی مشترک، از هزار و ۹۴۹ واحد صنفی بازدید و ۵۳۴ پرونده تخلف تشکیل شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان گفت: در این مدت واحد‌های صنفی متخلف ۷۴۱ میلیارد و ۳۴۵ میلیون ریال جریمه شدند.

دیگر خبرها

  • رعایت نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد
  • نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد رعایت شود
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • ضرورت افزایش سهمیه آرد در فصل گردشگری سراب
  • اصناف متخلف محلات هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال جریمه شدند
  • جریمه ۴۴ هزار میلیارد ریالی اصناف متخلف همدان
  • تعطیل‌کردن روزهای پنجشنبه «خودتحریمی» است
  • تعطیل کردن روزهای پنجشنبه «خودتحریمی» است
  • اعلام جایزه تحویل گندم راهکاری موثر در رسیدن به خودکفایی