Web Analytics Made Easy - Statcounter

فصلنامه فرهنگی، سیاسی، اجتماعی حضور از سال ۱۳۷۰ از سوی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) تولید و در اختیار علاقه مندان به اندیشه های حضرت امام خمینی (س) قرار گرفته است، این فصلنامه هم چنین به مناسبت های خاص، ویژه نامه هایی را به چاپ می رساند.

جدیدترین ویژه نامه حضور به مناسبت چهلمین روز درگذشت حجت الاسلام و المسلمین سید علی اکبر محتشمی پور در 144 صفحه به مضامینی پیرامون این عالم پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی ارتحال حجت الاسلام و المسلمین محتشمی پور به این شرح «درگذشت روحانی مجاهد جناب حجت الاسلام آقای سید علی اکبر محتشمی رحمة الله علیه را به خاندان مکرّم ایشان تسلیت عرض می‌کنم. فعالیت های مبارزاتی آن مرحوم که به خدمات انقلابی ایشان در دوران جمهوری اسلامی و مسئولیت های مهم و آنگاه به جانبازی بر اثر اقدام تروریستی دشمنان منتهی شد، سابقه ارزشمند و افتخارآمیزی است که مشمول تفضّ الت الهی و ذخیره اُخروی برای ایشان خواهد بود. از خداوند متعال رحمت و مغفرت برای آن مرحوم و صبر و سکینه برای بازماندگان محترم مسألت می کنم.» از جمله مضامین این ویژه نامه است.

همچنین از دیگر مطالب این ویژه نامه پیام تسلیت اختصاصی سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در اربعین رحلت حجت الاسلام و المسلمین سید علی اکبر محتشمی پور است که در این پیام آورده است: «به راستی که تلاش های جناب سید و تعدادی از علمای مجاهد لبنان و در راس آ نها رهبر شهید جناب سیدعباس موسوی و تعدادی از شخصیتهای سیاسی و جهادی به نتیجه رسیده بود و به پایه ریزی مقاومت اسلامی پیشرو، جهادگر، جدی و مستمر در مقابل اشغالگران اسرائیلی منجر شد و در کنار دیگر جریانهای مقاومت لبنان موفق شدند پایتخت لبنان را آزاد کنند و بخش های وسیعی از لبنان را از لوث اشغال برهانند تا اینکه سرانجام در ۲۵ می سال ۲۰۰۰ به آزادی همه سرزمین های اشغالی دست پیدا کردند.
در آن هنگام یک نیرویی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به سوریه و لبنان اعزام شد و عملیات پشتیبانی از مقاومت لبنان را آغاز کرد، از آموزش و انتقال تجربه و کمک تا برنامه ریزی و تامین امکانات مادی مورد نیاز تامین گردید و همکاری نزدیک با جناب سید با جایگاهی که داشت و از احترامی که میان سپاه ازآن برخوردار بود این همیاری برقرار گردید و این همکاری نزدیک و صادقانه و مخلصانه آثار و برکات زیادی بر فرآیند جنبش مقاومت و دستاور دها و پیروزی های آن گذاشت.»

پیام های تسلیت مقامات و نهادهای فرهنگی مذهبی، گفتگوی رییس دولت اصلاحات و حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری، علی کمساری سرپرست موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی (ره)، 

صلاح زواوی سفیر فلسطین در جمهوری اسلامی ایران، علی اکبر ولایتی مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب، آیت الله سید محمد موسوی خوئینی دبیر کل مجمع روحانیون مبارز، حجت الاسلام سیدمحمود دعایی مدیر مسئول روزنامه اطلاعات، آیت الله ابراهیم فاضل فردوسی، مجید انصاری عضو مجمع روحانیون مبارز، روایت غلامرضا ظریفیان از مشی و شخصیت مرحوم محتشمی پور، آیت الله عباسعلی اختری سفیر سابق ایران در سوریه و دیگر بزرگان در ادامه این ویژه نامه آمده است.
گفت و گویی کمتر دیده شده از حجت الاسلام و المسلمین سید علی اکبر محتشمی پور بخشی از این ویژه نامه است. در بخشی از این گفتگو آمده است: «به نظر می رسد حضرت امام در برخورد با مخالفان از روش حکومتی حضرت علی (ع) الهام گرفته بودند. همان طور که می دانید حتی خوارج تا آخرین روزها در سایۀ حکومت حضرت زندگی می کردند و ایشان اجازه نمی دادند کسی به آنها تعرض کند. حتی حقوق و مزایایی هم که از بیت المال به همه داده می شد، به آنها نیز داده می شد. اما زمانی که دست به شمشیر بردند و خون ریختند، حسابشان از دیگران جدا شد و به عنوان محارب با آنها برخورد شد. کسانی که رسماً علیه حکومت حضرت علی علیه السلام موضع می گرفتند و حتی ایشان را تکفیر می کردند، قبل از آن که دست به شمشیر ببرند، حضرت با آنها برخورد حذفی نکردند. در دوران حیات حضرت امام هم مخالفان دو دسته بودند. دسته ای از آنها دست به اسلحه بردند و اقدام به ترور و انفجار و... کردند؛ از قبیل منافقین، که تکلیفشان مشخص شد و دقیقا همان گونه که حضرت علی علیه السلام پس از آن که خوارج دست به اسلحه بردند با آنها عمل کردند، با آنها عمل شد، و دستۀ دیگر، جریانها و گروهایی بودند که به حد محاربه و دست به سلاح بردن نم یرسیدند. حضرت امام به هیچ وجه اجازۀ برخورد حذفی با این دسته را نمی دادند...»

همچنین در مطلبی با عنوان «روایت منتشر نشده از محتشمی پور از تشکیل حزب الله و توصیه هایش به مسئولان ایرانی» می خوانیم: حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی اکبر محتشمی پور از موثرترین مردان سیاست ایران در دوران انقلاب اسلامی و از بنیانگذاران جبهه مقاومت در منطقه، چهارسال پیش از رحلت، در مصاحبه با ایرنا به سوالاتی در باره برخی مسائل دوره حیات سیاسی اش بویژه مسائل منطقه پاسخ داد که اینک منتشر می شود. مرحوم محتشمی پور در مصاحبه ای اختصاصی با خبرنگار اعزامی ایرنا به نجف در آذرماه ۹۶ ، دیدگاه های خود را در خصوص مسائل مختلف منطقه تشریح کرد اما به درخواست خودش، انتشار آن به آینده موکول شد و در آستانه بیستمین روز درگذشت این روحانی و سیاستمدار برجسته عضو مجمع روحانیون مبارز در قالب «پروژه تاریخ شفاهی ایران ایرنا »، متن کامل آن منتشر شد...».

برچسب‌ها صلاح زواوی سید حسن نصرالله سید علی اکبر محتشمی پور مجمع روحانیون مبارز رهبر معظم انقلاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صلاح زواوی سید حسن نصرالله سید علی اکبر محتشمی پور صلاح زواوی سید حسن نصرالله سید علی اکبر محتشمی پور مجمع روحانیون مبارز رهبر معظم انقلاب حجت الاسلام و المسلمین سید سید علی اکبر محتشمی پور مجمع روحانیون مبارز ویژه نامه حضرت امام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۹۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) اراک

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری اراک از اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) خبر داد.

محمدحسین ساده‌وند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی، اظهار کرد: اجرای خط ویژه مسیر اتوبوس یک گام اساسی در کاهش آلودگی هوای شهر اراک مبتنی بر توسعه حمل‌ونقل همگانی و کاهش تردد خودروهای شخصی خواهد بود.

وی افزود: در حال حاضر کاهش آلودگی هوای شهر اراک از دغدغه‌های مدیریت شهری، اعضای شورای شهر و شورای ترافیک است؛ بنابراین اقداماتی همچون برقی‌سازی ناوگان اتوبوس و ویژه‌سازی معابر به طور جدی در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری اراک خاطرنشان کرد: با مصوبه شورای ترافیک استان، فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی (ره)، حد فاصل چهارراه دکتر حسابی تا ابتدای خیابان محسنی اجرایی و تکمیل شده است و امتداد آن ظرف دو روز آینده تا چهارراه ولی عصر (عج) اجرا می‌شود.

ساده‌وند اضافه کرد: خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی (ره) بر اساس مصوبه شورای ترافیک استان، پس از جمع‌آوری خط ویژه خیابان شهید رجایی و یک‌طرفه شدن این خیابان تا ابتدای ۱۲ متری، جایگزین خط ویژه خیابان شهید رجایی شد.

وی ادامه داد: خط ویژه خیابان حضرت امام خمینی (ره) حدفاصل چهار راه ولی عصر (عج) تا ابتدای محسنی، به خطوطی که از شمال شرقی و شرق شهر به هسته مرکزی تردد می‌کنند، از جمله کوی صنعتی، فاز یک و دو شهید بهشتی، هپکو، الهیه، امیریه، مسکن، شهرک حضرت ولی عصر (عج) خدمات خواهد داد.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری اراک تاکید کرد: در حال حاضر، ۳۰ دستگاه اتوبوس با وضعیت فعلی از مسیر خط ویژه خیابان حضرت امام خمینی (ره) استفاده می‌کنند که به ازای هر سفر درون شهری، در زمان پیک ترافیک، بین هفت تا ۱۰ دقیقه کاهش زمان سفر را به دنبال خواهد داشت.

ساده‌وند اضافه کرد: خط ویژه مسیر اتوبوس حدفاصل چهار راه ولی عصر (عج) تا گردش به راست خیابان محسنی، فاز نخست خط ویژه خیابان حضرت امام خمینی (ره) است که بر اساس مصوبه شورای ترافیک استان اجرایی و عملیاتی شده است و در صورتی که با موفقیت همراه باشد، سایر معابری که خط ویژه مصوب دارند همچون خیابان شهید بهشتی، خیابان حضرت امام (ره) از مسجد سیدها تا میدان شورا نیز با نصب جداکننده‌های ترافیکی، احیا و اجرا خواهد شد تا اتوبوس در سریع‌ترین زمان ممکن در شهر تردد داشته باشد.

وی گفت: ایجاد مسیر ویژه خطوط اتوبوس و فراهم شدن زمینه تسریع آمد و شد اتوبوس‌ها بدون گرفتار شدن در ترافیک، موجب پیشگیری از اتلاف وقت مسافران و اقبال آن‌ها به استفاده از اتوبوس به جای خودروی شخصی می‌شود.

کد خبر 749064

دیگر خبرها

  • ۹۰۰ برنامه ویژه برای بزرگداشت دهه کرامت در نظر گرفته شده است
  • تفاهم‌نامه همکاری حوزه علمیه خواهران و اوقاف یزد
  • ۲۳۳ پایان‌نامه مرتبط با کنگره اندیشه‌های قرآنی آیت الله خامنه‌ای در حال تدوین است
  • 900 برنامه ویژه برای بزرگداشت دهه کرامت/ جشن روز دختر در هزار شهر کشور
  • 9۰۰ برنامه ویژه برای بزرگداشت دهه کرامت/ جشن روز دختر در هزار شهر کشور
  • یادنامه ای برای «استاد»
  • کمال نامه ی مستان حیدری / امیرالمؤمنین در شعر خواجوی کرمانی
  • ضرورت توجه ویژه به کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای در کردستان
  • اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) اراک
  • مراسم نکوداشت اکبر زنجان‌پور با حضور استادش