Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@15:21:14 GMT

5 قربانی در سیل تابستانی جنوب شرق کشور

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۵۰۱۱۹

5 قربانی در سیل تابستانی جنوب شرق کشور

کرونا و شرایط جوی جنوب شرق کشور بحران را در سیستان و بلوچستان و کرمان دوچندان کرده و پدیده مونسون هم که از هفته گذشته در این نواحی فعالیت خود را شروع کرده بود، با طوفان‌ها و بارش‌های سنگین‌ سبب تخریب تأسیسات زیربنایی و آسیب به محصولات کشاورزی دراین استان‌ها شده است.

 بر اثر بارندگی‌های چند روز گذشته و طغیان رودخانه‌های محلی در سیستان و بلوچستان بیش از 40 روستا در این ‏استان درگیر سیلاب و آبگرفتگی شده‌اند و علاوه بر مسدود شدن محورهای ارتباطی، طوفان شدید هم باعث قطع درختان و قطعی چندین ساعته برق در برخی شهرستان‌های این استان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
همچنین بنابر اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، محورهای فنوج- کتیج - رمشک، ایرانشهر- خیرآباد و محور دلگان - ذهکلوت به دلیل طغیان رودخانه‌های محلی بسته شده است. در کرمان هم بنا بر اعلام مدیریت بحران استان شهرستان‌های بافت، بردسیر، شهر راین، زرند و قلعه گنج بیشترین خسارت را دیده‌اند. چندین نفر هم در سیل گرفتار شده‌اند و پیکر 3 نفر از مفقودین تاکنون پیدا شده است.  در حالی تا همین چند هفته قبل سیستان و بلوچستان با گرمای هوا و کاهش شدید بارش‌ها مواجه بود که با ادامه فعالیت مونسون هند در استان و وقوع سیلاب‌های متعدد، زمین در حیرت بارش‌های سنگین در دل تابستان است. براساس گزارش‌های محلی سیلاب‌های ناشی از بارندگی‌های تابستانه در سیستان و بلوچستان حداقل 40 محور مواصلاتی را مسدود کرده و بسیاری از رودخانه‌های محلی را پس از مدت‌ها جان بخشیده است. به گفته مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان، بارش‌ها در 72 ساعت گذشته قدری تشدید شد و در این مدت از بیش از 45 ایستگاه هواشناسی و باران سنجی بارندگی گزارش شده است.  «رضا فلاح»، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز از امدادرسانی به 21 روستای گرفتار سیلاب خبر داد و اظهار داشت: با توجه به آماده‌باش کامل، نیروهای امدادی در دقایق وقوع سیلاب در مناطق سیلزده حاضر شدند. شدت سیلاب مربوط به شهرستان‌های بافت، بردسیر، رابر، راور، سیرجان، زرند، راین و ماهان بوده است. وی با بیان اینکه به علت وقوع سیلاب در شهرستان بافت، اعضای یک خانواده پنج نفری در روستای کیسکان مفقود شدند، گفت: یک تیم 7 نفره به این روستا اعزام شده‌اند. با تلاش امدادگران تاکنون جسد 3 نفر از آنها پیدا شده و تلاش برای پیدا کردن دیگر اعضا ادامه دارد. همچنین با توجه به آبگرفتگی شدید منازل بخش راین، امدادگران مشغول تخلیه آب منازل هستند. مشروح این گزارش را فردا در روزنامه «ایران» بخوانید. 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۰۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونق حمل و نقل جاده ای کالا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان، گفت: این میزان جابجایی کالا توسط ۲۹۶ هزار و ۹۸۶ سفر ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان و در قالب ۸۴ شرکت حمل و نقل زیر نظر این اداره کل انجام شد.
مبارکی افزود: از این میزان جابجایی کالا، سه میلیون و ۶۰ هزار و ۵۴ تن کالا درون استانی و ۲ میلیون و ۲۸۵ هزار و ۲۸۶ تن کالا، برون استانی بوده است.
وی ادامه داد: عمده کالاهای حمل شده در این مدت گندم، کلینکر، فرآورده های نفتی، ذرت و برنج است.

دیگر خبرها

  • رونق حمل و نقل جاده‌ای کالا
  • رونق حمل و نقل جاده ای کالا
  • زمستان به ۹ استان برمی‌گردد؛ بارش سیل‌آسای باران و تگرگ
  • زمستان به ۹ استان برمی‌گردد ؛ بارش‌ سیل‌آسای باران و تگرگ | طوفان گرد و خاک ۵ استان را در می‌نوردد
  • انسداد ۴۲ راه روستایی و راه فرعی قدیمی اسپکه-بمپور درجنوب سیستان وبلوچستان
  • ۴۲ راه روستایی و یک راه فرعی در بلوچستان همچنان بسته است
  • راه‌های مواصلاتی قربانی سیلاب‌های اخیر در خراسان جنوبی/ خسارت‌ها برآورد می‌شود
  • باران چگونه تنش آبی سیستان و بلوچستان را شست؟
  • امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان
  • سیل ۱۰ روزه در ۱۳ شهرستان سیستان و بلوچستان/ نزدیک به ۵۶ هزار نفر امدادرسانی شدند