Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@11:53:05 GMT

75 درصد از شبکه توزیع آب شرب آزادشهر فرسوده است

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۵۰۴۷۵

75 درصد از شبکه توزیع آب شرب آزادشهر فرسوده است

مدیر امور آب و فاضلاب آزادشهر از فرسوده بودن ۷۵ درصد از ۱۶۰ کیلومتر شبکه توزیع آب شرب این شهر خبر داد و گفت که با پیگیری‌های انجام شده، اصلاح و بازسازی ۲ هزار و ۵۰ متر از این شبکه با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال از منابع ملی آغاز شده است.

به گزارش جماران، ابوالقاسم صابری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا فرسودگی شبکه توزیع و هدر رفت آب، افزایش تعداد شکستگی‌ لوله‌ها به‌ویژه در نقاط غیر قابل رویت و کاهش دبی آب چاه‌های شرب را از مهمترین دلایل کمبود آب در آزادشهر برشمرد و خواستار تخصیص اعتبارات ویژه برای اصلاح شبکه آب این شهر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، مصرف آب شرب شهروندان آزادشهر را ۲۰۰ تا ۲۲۰ لیتر بر ثانیه اعلام کرد و افزود: هم اکنون ۶۰ تا ۷۰ لیتر برثانیه کمبود آب شُرب برای مشترکان این شهر وجود دارد که برای حل آن مجوز حفر سه حلقه چاه با دبی ۴۵ لیتر برثانیه اخذ شده است.

صابری اضافه کرد: تاکنون ۲ حلقه از چاه‌های مجوز گرفته شده با دبی تقریبی ۳۰ لیتر برثانیه حفر شدند که بعد از تجهیز تا ۲ ماه آینده راه‌اندازی و وارد مدار می‌شوند.

مدیر امور آب و فاضلاب آزادشهر بابیان اینکه هم اکنون تامین آب شرب ۱۶ هزار و ۵۰۰ مشترک این شهر توسط ۱۳ حلقه چاه با دبی ۱۵۰ لیتر برثانیه انجام می‌شود، ادامه داد که آب ۶ حلقه چاه مستقیم وارد شبکه آب و بقیه نیز در ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب مخزن ذخیره سازی و سپس وارد شبکه می‌شود.

وی همچنین گفت که آب شرب مورد نیاز مردم شهرهای "نگین شهر" با ۲ هزار و ۵۰۰ مشترک و نوده "خاندوز" با هزار و ۵۰۰ مشترک از شهرهای تابعه شهرستان آزادشهر توسط تعدادی چاه و یک چشمه تامین می‌شود که به سبب خشک شدن یکی از چاه‌ها، باید حفر چاه‌ جدید در دستورکار قرار گیرد.

صابری با اشاره به وجود ۱۰ هزار مشترک در ۴۱ روستای آزادشهر نیز افزود: هیچ کدام از مناطق روستایی این شهرستان نیاز به آبرسانی سیار ندارند. 

وی، گرمای هوا، کاهش بارندگی و برداشت بی‌رویه از چاه‌های مجاز و غیرمجاز با آغاز فصل کشاورزی و ایجاد انشعابات غیرمجاز در مناطق روستایی برای تامین آب مورد نیاز دام‌ و درختان را از عوامل کاهش سطح دبی چاه‌های شرب و خشک شدن رودخانه‌های شهرستان آزادشهر اعلام کرد.

صابری اضافه کرد: دامداران به ویژه در روستاهای "قورچای و پشمک طوق تمیش" در تابستان با خشک شدن رودخانه‌ها، از آب شرب لوله کشی برای تامین نیاز آبی دام‌های خود استفاده می‌کنند که نتیجه آن افزایش مصرف و کمبود آب در این فصل است.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 فرسودگی شبکه آب شرب فرسودگی لوله آب شرب شبکه آب فرسوده آبرسانی فرسوده سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 لیتر برثانیه هزار و ۵۰۰ آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۰۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی کاوسی صبح دوشنبه در مراسم کلنگ‌زنی و آغاز عملیات پروژه آبرسانی به ۶ روستای شهرستان درمیان به همت خیرین جمعیت هلال احمر استان تهران اظهار کرد: یکی از اقدامات جمعیت هلال احمر استان تهران در قالب طرح نذر خدمت، آبرسانی به روستاهای محروم شهرستان درمیان بود که این مهم با جذب خیرین از مؤسسه خیریه نیک‌گامان جمشید تهران در سال جاری محقق شده است.

مدیرعامل هلال‌احمر خراسان‌جنوبی افزود: بنابراین جمعیت هلال احمر استان تهران با خرید و انتقال لوله‌های انشعاب آب، برای آبرسانی به ۶ روستای شهرستان درمیان پیش قدم شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان داشت: روستاهای تقندیک، سرش‌آباد، کلاته نظر، دونخی، قیک و مود علیا از جمله روستاهای دارای تنش آبی هستند که در این پروژه از نعمت آب آشامیدنی منتفع می‌شوند.

وی افزود: با اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع و اجرای ۲۹۷ انشعاب لوله آب، ۲۹۷ خانوار از اجرای این پروژه بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: ۳۵ میلیارد ریال از سوی مؤسسه خیریه نیک‌گامان جمشید تهران و ۸٠ میلیارد ریال از سوی شرکت آبفا در این پروژه سرمایه‌گذاری شده است.

کد خبر 6092066

دیگر خبرها

  • ۴۵ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد فرسوده است
  • نصب شیر آلات تنظیم فشار در روستای توتک شهرستان مروست
  • نصب شیر آلات تنظیم فشار آب در روستای توتک مروست
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بنا‌های ناپایدار
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بناهای ناپایدار
  • توقیف ۲۸ تن گندم خارج از شبکه توزیع 
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • ۵۵۵ میلیارد ریال در صنعت برق میامی سرمایه‌گذاری شد
  • سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق تهران