Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا،ابراهیم شیرانی روز شنبه در حاشیه بررسی مراحل برداشت گیاه دارویی اسطوخدوس در شهرستان بن افزود: گونه قالب مورد کشت گیاهان دارویی شامل جمله کلوس، موسیر، آویشن، مرزه بختیاری، اسطوخدوس و گل محمدی است.

به گفته وی،هم‌اکنون ۴۵۰ هکتار از اراضی استان زیرکشت گونه موسیر قرار دارد که این گیاهان در مناطق پر بارش استان مانند کوهرنگ به صورت دیم کشت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیرانی اظهار داشت: سطح زیر کشت گل‌محمدی در استان ۵۷۰ هکتار است که در راستای تغییر الگوی کشت به صورت آبی و دیم کشت می‌شود.

وی افزود: ۳۰۰ هکتار از اراضی استان به خصوص در مناطق کم بارش زیر کشت زعفران قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه پارسال برای نخستین بار به صورت پایلوت کشت سیاه‌دانه و زیره سبز در مناطق گرمسیر استان آغاز شد، گفت: به دلیل درآمدزایی بالا و ایجاد اشتغال این طرح امسال نیز در شهرستان‌های خانمیرزا و لردگان افزایش پیدا کرد و سطح زیر کشت به ۲۵۰ هکتار رسید.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری بر توسعه کشاورزی قراردادی در استان تاکید کرد و گفت: هم‌اکنون گل‌محمدی در قالب طرح قراردادی است و یک واحد کشت بافت در استان فعال شده که پایه‌های گل محمدی را برای بهره‌بردران آماده می‌کند و محصول برداشتی را به صورت تضمینی خریداری می‌شود.

وی اظهار داشت: سال‌های گذشته گل‌های برداشت شده برای اسانس‌گیری به کاشان ویزد ارسال می‌شود که با توسعه کشاورزی قراردادی و راه‌اندازی کارگاه اسانس‌گیری این مشکل نیز بر طرف خواهد شد.

به گفته وی، مزرعه اسطوخودوس  ۲ سال زیرکشت رفته است و هم‌اکنون سه هکتار زیر کشت این گیاه است و محصول این گیاه برای درمان بیماری و همچنین وسایل آرایشی و بهداشتی استفاده می‌شود.

به گزارش ایرنا، در استان سطح زیر کشت گونه‌های مختلف گیاهان دارویی یکهزار ۷۵۰ هکتار است و بیش از ۳۰ گونه گیاهی خوراکی و دارویی د این سطح کشت می‌شود.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی گیاهان دارویی کشاورزی چهارمحال وبختیاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی گیاهان دارویی کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گیاهان دارویی کشاورزی چهارمحال وبختیاری گیاهان دارویی گل محمدی زیر کشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۰۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به سطح زیر کشت زعفران در استان، گفت:سطح زیر کشت زعفران حدود ۸۰۰ هکتار است و سالانه بیش از ۳ تن و ۲۰۰ کیلو زعفران از مزارع استان برداشت می‌شود.

 محمد حسن کیانی فر افزود: بر اساس تقسیمات اقلیمی از ۱۳ اقلیم ۱۱ اقلیم در استان تفکیک شده است که لرستان به دلیل تنوع اقلیمی از لحاظ تنوع گونه‌های دارویی غنی است.

وی گفت:یکی از این گیاهان دارویی زعفران است وتوسعه گیاه دارویی زعفران درآمد زا است و به لحاظ اقتصادی برای کشاورز سودمند است.

کیانی فر افزود: زعفران به دلیل صادرات محور بودن برای کشور و استان ارز آور است،همین امر موجب شده است توسعه کشت زعفران در دستور سازمان جهاد کشاورزی قرار بگیرد‌.

وی متوسط عملکرد زعفران را چهار کیلو در هکتار عنوان کرد و افزود: زعفران لرستان طلای بی نظیری است که با توجه به آزمایشات انجام شده بر روی آن از لحاظ کیفیت در بالاترین رتبه‌ها قرار می‌گیرد.

 

 

دیگر خبرها

  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • ۶۰ هزار هکتار از دیمزارهای چهارمحال و بختیاری زیر کشت رفت
  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری
  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی
  • گیاهان خوراکی خودرو؛ گنجینه‌ای ارزشمند در چهارمحال و بخیاری
  • عملکرد فرمانداران و روسای اداره های جهاد کشاورزی فارس
  • افتتاح طرح انتقال آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی