Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-01@20:15:38 GMT

راهکارهای انتقال بیماری‌های فصل تابستان!

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۵۰۸۰۱

راهکارهای انتقال بیماری‌های فصل تابستان!

رییس گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: عمده بیماری‌های فصل تابستان موارد بیماری‌های منتقل کننده از آب و غذا بوده است.

به گزارش برنا؛ زهرا نهبندانی، رییس گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه بیشترین مشکل فصل تابستان بیماری‌های منتقل کننده از آب و غذاست گفت: در روزهای گرم سال توصیه می‌شود که نگهداری مواد غذایی پخته خارج از یخچال با زمان بیش از 2 ساعت نباشد، ضمن اینکه در داخل یخچال محدودیت زمانی ندارد، به شرط آنکه پس از جوشاندن در دمای 70 درجه غذا داغ شود و مشکلی مشاهده نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: همچنین استفاده از نوشیدنی‌‌ها، خوردنی‌ها و یخ‌های فله‌ای که باعث ایجاد مسمومیت و اسهال شده توصیه نمی‌گردد، زیرا باعث ایجاد بیماری می‌شود و این موضوع در موارد مختلف به خصوص در شستن میوه و سبزیجات بارها و بارها مشاهده شده است.

نهبندانی با بیان اینکه مصرف آب آشامیدنی‌باید به صورت بسته‌بندی و یا لوله کشی باشد، خاطرنشان کرد: افراد در مواقعی که بیرون هستند در صورت امکان از مواد غیر پخته مانند پنیر استفاده کنند و از خوردن انواع هله‌هوله‌ها باید پرهیز شود، هله هوله‌ها یکی از مواد غذایی هستند که نه تنها ارزش غذایی ندارند، بلکه برای بدن مضر نیز هستند.

او با ذکر این نکته که در فصل تابستان امسال همانند سال گذشته رفتن به سفرهای تابستانی هرگز توصیه نمی‌شود، تأکید کرد: در ایام موج پنجم کرونا که ویروس دلتا در گردش است رفتن به سفرهای غیرضروری هیچگونه توجیهی ندارد، زیرا فرد سفرکننده به سلامت خود، خانواده و جامعه آسیب می‌رساند، ضمن اینکه در زمان انجام سفرهای ضروری هم رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی مورد تأکید است و نباید لحظه‌ای از این مهم غفلت کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی سبزیجات مواد غذایی ویروس سلامت خانواده جامعه فصل تابستان بیمارها فصل تابستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۰۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکارهای بهبود فضای بالکن

استفاده از شیشه بالکن، می‌تواند یکی از راهکارهای موثر برای بهبود فضای بالکن باشد. این شیشه‌ها نه تنها از نور خورشید و باد و انواع آلودگی ها محافظت می‌کنند، بلکه اجازه می‌دهند تا فضای بالکن در فصول سرد سال نیز به کاربردهای مختلفی مانند فضای اضافی داخلی تبدیل شود. چرا بالکن شیشه ای داشته باشیم؟

در طی سالهای اخیر استفاده از بالکن شیشه ای به عنوان یک راهکار مفید و کارآمد برای بهبود فضای بالکن مطرح شده است. یکی از مزایای اصلی استفاده از شیشه های بالکنی، ایجاد یک حفاظ از عوامل جوی مانند باد، باران، و برف و همچنین جلوگیری از ورود آلودگی های صوتی و حشرات مزاحم است. با نصب شیشه سکوریت بالکن، می‌توانید فضای بالکن خود را در برابر این عوامل محافظت کرده و از طریق ایجاد یک محیط آرام و مطمئن، از فضای بالکن خود بهره‌مندی بیشتری ببرید.

علاوه بر این، استفاده از شیشه بالکن می‌تواند امکان توسعه فضای داخلی را نیز فراهم کند. با تبدیل فضای بالکن به یک فضای شیشه‌ای، شما می‌توانید از آن به عنوان یک بخش اضافی از منزل خود برای استفاده در طول سال استفاده کنید. این فضای جدید می‌تواند به عنوان یک اتاق استراحت یا حتی یک فضای کاری جایگزین باشد.

یکی دیگر از مزایای استفاده از شیشه بالکن، افزایش نور محیط است. با نصب شیشه بالکن، امکان افزایش نور طبیعی ورودی به داخل فضای بالکن و حتی داخل اپارتمان وجود دارد.

و در نهایت، افزایش امنیت ساکنین ساختمان یکی از کاربردهای اصلی شیشه های سکوریتی بالکنی است، به طوری که این شیشه ها مقاومت بسیار بالایی دارند و براحتی نمیشکنند یا حتی اگر به هر دلیلی بشکند به قطعات بسیار ریز تبدیل میشود که هیچ خطری برای ساکنین ندارد.

به طور کلی، استفاده از شیشه بالکن می‌تواند باعث بهبود کیفیت و استفاده‌پذیری بیشتر فضای بالکن شما شود.

انواع بالکن شیشه ای

شیشه بالکن فریم‌لس یکی از انواع پرطرفدار شیشه بالکن است که بدون فریم سخت در اطراف آن نصب می‌شود. این نوع شیشه‌ها به عنوان یک گزینه زیبا و مدرن برای بالکن‌ها محسوب می‌شوند. از طریق استفاده از شیشه بالکن فریم‌لس، می‌توانید دید داخلی و خارجی فضای بالکن را بهبود بخشیده و به تأثیرات زیبایی بیشتری بر آن برسید.

شیشه بالکن ریلی نیز یکی دیگر از انواع شیشه بالکن است که از سیستم ریل برای حرکت و باز و بسته کردن استفاده می‌کند. این نوع شیشه‌ها به شما امکان می‌دهند تا فضای بالکن خود را به راحتی تغییر شکل دهید و آن را به یک فضای باز یا بسته تبدیل کنید.

در طراحی شیشه بالکن تاشو، از سیستم تاشو برای باز و بسته کردن استفاده می‌شود. این نوع شیشه‌ها به شما امکان می‌دهند تا برای دسترسی به فضای بالکن خود، شیشه‌ها را به یک طرف ببندید.

شیشه بالکن پنجره‌ای هم یکی از انواع متداول است که از طریق نصب آن به صورت شیشه‌های متحرک در نوارهای روی پنجره، اجازه می‌دهد تا شیشه‌ها به راحتی باز و بسته شوند و از فضای بالکن خود به راحتی استفاده کنید.

نتیجه گیری

استفاده از شیشه بالکن می‌تواند یکی از راهکارهای موثر برای بهبود فضای بالکن باشد. شیشه بالکن‌ها انواع مختلفی دارند که هرکدام مزایا و استفاده‌های خاص خود را دارند. جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به یکی از شرکتهای معتبر و فعال در این حوزه با عنوان شرکت سورین مراجعه نمایید.

برگرفته از: کارینت

دیگر خبرها

  • رئیس قوه قضائیه وارد بندرعباس شد
  • راهکارهای بهبود فضای بالکن
  • اوسمار این دو بازیکن پرسپولیس را نمی‌خواهد | انتقال قطعی در تابستان
  • رییس عدلیه به هرمزگان سفر می‌کند
  • رییس قوه قضاییه به هرمزگان سفر می‌کند
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • تا کنون موردی از بیماری «تب کریمه کنگو» در لرستان مشاهده نشده است
  • موردی از تب کریمه کنگو در لرستان مشاهده نشده است
  • همه کارهایی که باید قبل از پرواز انجام داد
  • دستگاه آزمایش غربالگری بیماری‌های ویروسی در قم به بهره‌برداری رسید