Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@22:01:33 GMT

بررسی چگونگی مدیریت بحران خشکسالی خوزستان

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۵۱۲۱۵

بررسی چگونگی مدیریت بحران خشکسالی خوزستان

به گزارش روز شنبه وزارت جهاد کشاورزی، «سید محمد موسوی» به عنوان نماینده وزیر جهاد کشاورزی و دیگر مسوولان کشوری و استانی در نشست پنج ساعته خشکسالی استان خوزستان، به بررسی چگونگی مدیریت بحران خشکسالی در بخش کشاورزی این استان و ارائه راهکارهای اضطراری پرداختند.

در این نشست، بر تامین آب اضطراری کشاورزی و شرب دام (موتور پمپ‌ها، لوله، لایروبی و پوشش کانال‌های عمومی، تکمیل و راه‌اندازی پمپاژ و آبرسانی) با حداقل اعتبار ۴ هزار میلیارد ریال، اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی شامل سرمایه در گردش جهت احیای واحدهای تولیدی و ایجاد امکان استمرار کشت محصولات کشاورزی خسارت‌دیدگان با حداقل اعتبار ۷ هزار میلیارد ریال و امهال تسهیلات بانکی خسارت‌دیدگان از خشکسالی با حداقل اعتبار ۶ هزار میلیارد ریال تاکید شد که بخشی از اعتبار آنها از محل مصوبه نوزدهم تیرماه ۱۴۰۰ هیات وزیران و بخشی نیز از محل مصوبه پیشنهادی مدیریت بحران خشکسالی استان خوزستان تامین خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمک بلاعوض برای جبران بخشی از خسارت آسیب‌دیدگان کشاورزی بیمه نشده (دام تلف شده، آفت تولیدات زراعی و دامی ناشی از خشکسالی، کشت دیم پاییزه و آفت تولیدات نخیلات) با حداقل اعتبار مورد نیاز ۶ هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال، پرداخت معوض کشت مصوب تابستانه به کشاورزان در سطح ۲۰۰ هزار هکتار با حداقل اعتبار مورد نیاز ۲۰ هزار میلیارد ریال، آبیاری جنگل‌کاری‌ها برای مقابله با بیابان‌زایی و نیز کنترل آفات جنگل‌های زاگرس با اعتباری معادل ۷۰۰ میلیارد ریال، تامین ۲۸۰ هزار تن علوفه و حمایت از شرکت پشتیبانی امور دام کشور جهت تامین آنی علوفه با حداقل اعتبار ۱۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال و کمک بلاعوض پرداخت نشده سیل بهار ۹۸ با اعتباری معادل ۲ هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال را از دیگر راهکارهای مورد تاکید در جلسه مدیریت بحران خشکسالی در حوزه کشاورزی استان خوزستان بود که تامین اعتبار آن از محل مصوبه پیشنهادی مدیریت بحران خشکسالی استان خوزستان خواهد بود.

گفتنی است؛ این نشست با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، معاون سازمان برنامه و بودجه، معاونین وزیر نیرو، دادستان کل کشور، نماینده رئیس مجلس شورای اسلامی و استاندار و دیگر مسوولان استان خوزستان در استان برگزار شد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی ریاست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران کاظم خاوازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کاظم خاوازی وزارت جهاد کشاورزی کاظم خاوازی مدیریت بحران خشکسالی هزار میلیارد ریال حداقل اعتبار استان خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۱۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح تغذیه مصنوعی بندان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان  از تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح تغذیه مصنوعی بندان شهرستان نهبندان خبرداد.
عباس سارانی با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز برای تکمیل طرح تغذیه مصنوعی بندان ۴۰۰ میلیارد ریال است، گفت: این طرح پیشرفت ۵۴ درصدی داشته و تاکنون ۱۰۸ میلیارد ریال اعتبار برای آن هزینه شده است.
وی، با اشاره به در دست اجرا بودن ۵ طرح تغذیه مصنوعی در نواحی مرزی استان شامل بندان و چاهداشی نهبندان، آهنگران زیرکوه، گزیک درمیان و مشوکی سربیشه، افزود: برای تکمیل این طرح‌ها ۴هزار و۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهور تخصیص یافته است.

دیگر خبرها

  • ۷۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ۲ طرح آبرسانی مرکزی هزینه شده است
  • برخی از شالیکاران محمودآبادی در انتظار دریافت سهمیه کود
  • فیلم| حقوق حداقل بگیران بازنشستگان تامین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در البرز
  • نیکبخت: نوسانات بازار را با تولید به حداقل می‌رسانیم
  • تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • کم آبی در کمین لرستان/ بارش‌های پرتکرار هم حریف خشکسالی نشد
  • نقش۳۰۶هزارمیلیاردریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی
  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح تغذیه مصنوعی بندان