Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی حیدری روز شنبه در چهارمین نشست شورای آموزش و پرورش دماوند که با حضور اعضا در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار داشت: نقیصه ای در حوزه مدارس غیرانتفاعی مبنی بر اعلام مجوز به معلمان بازنشسته و نبود توان مالی مناسب وجود داشت که این موارد موجب شد به ایده ال نرسیم.

وی ادامه داد: واقعیت این است که کشور در واگذاری مدارس به حوزه غیردولتی موفقیت چندانی به دست نیاورد اما خوشبختانه شهرستان دماوند با وجود کمبودها و مشکلات، در بین سایر شهرستان ها حرفی برای گفتن دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بسیاری از افراد در این شهرستان با حداقل امکانات بهترین خدمات را ارائه کرده و به دنبال سودآوری نیستند، افزود: این موضوع باعث شده با وجود مشکلات، رتبه خوبی برای شهرستان داشته باشیم.

فرماندار دماوند خاطرنشان کرد: البته این کسب رتبه ها نباید تلاش ما را متوقف کند، بلکه باید مدارس غیرانتفاعی به سمت استاندارد جهانی پیش روند که می تواند شامل موضوعات روانی، تربیتی و آموزشهای بین المللی باشد.

حیدری ارائه درس زندگی به دانش آموزان مهم دانست و بیان داشت: نگرانی امروز والدین از موضوعاتی نظیر اعتیاد و موضوعات انحرافی به دلیل عدم آموزش درس زندگی به فرزندان است و اگر این موضوعات دسته بندی و در قالب یک بسته آموزشی ارائه شود، می توان به جامعه آینده امیدوار بود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه مبارزه با اعتیاد، فساد و فحشا اگر پایه های آموزشی قوی‌تر باشد، قطعا این معضلات در سنین بالاتر به صورت چشمگیر کاهش می یابد، افزود: افرادی که در حوزه مدارس غیرانتفاعی فعالیت می کنند، بسته آموزشی جدید و متفاوتی در خصوص ارائه دهند تا در سالهای آینده بتوانیم نتایج آن را در جامعه لمس کنیم. 

وی مدارس غیرانتفاعی را مکمل مدارس دولتی دانست و گفت: این پازلها باید به گونه ای در جای خود قرار گیرند که تصویری از آینده کشور را نشان دهند؛ ما انتظار داریم که همان‌گونه که دماوند در طول تاریخ جمهوری اسلامی با وجود شخصیت های بزرگ دینی، مذهبی و علمی در همه امور مثبت پیش‌قدم بوده، در این خصوص نیز ورود کرده و پایلوتی برای همه شهرستان ها و استانهای کشور باشد.

فرماندار دماوند تصریح کرد: از آغاز بیماری کرونا تاکنون تأثیرات منفی این ویروس را در حوزه آموزشی حس کردیم؛ امیدواریم در ماههای آینده بتوانیم با تزریق واکسن، شاهد بازگشایی مدارس باشیم و فرزندان ما در امنیت کامل در کلاسهای درس حضور پیدا کنند؛ شهرستان دماوند وضعیت خوبی در خصوص کرونا ندارد، از این رو باید همه پروتکل ها را رعایت کرده و کمک کنیم باری که بر دوش حوزه سلامت است، کاهش یابد.

حیدری در ادامه با تاکید بر اهمیت سوادآموزی افزود: یادگیری، خواندن و نوشتن جزو حقوق اولیه شهروندی است و همه افراد باید حداقل خواندن و نوشتن را فرا بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: به دلایل جغرافیایی و فرهنگی از گذشته تا به امروز در برخی از شهرها و روستاها شاهد بحث بی سوادی عمدتا در بین بانوان بودیم که این بحث جغرافیا و جنسیت تأثیر منفی بر موضوع سوادآموزی گذاشته بود.

وی بیان داشت: این موضوع باید در دماوند نیز به جدیت مورد توجه قرار گیرد، چرا که بحث خواندن و نوشتن حداقلی می‌تواند در تربیت فرزندان، سلامت مادر و کودکان و همچنین مدیریت خانواده  موثر باشد

فرماندار دماوند گفت: انتظار داریم مدیران مرتبط، با جدیت بیشتری موضوع سوادآموزی را مدنظر قرار دهند و نقطه ای به عنوان پایان تاریکی بی سوادی در شهرستان دماوند تعیین شود.

شهرستان دماوند از جمله شهرستان های شرق استان تهران است که در ۴۵ کیلومتری پایتخت قرار دارد.

برچسب‌ها شهرستان دماوند مدارس سواد آموزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان دماوند مدارس سواد آموزی شهرستان دماوند مدارس سواد آموزی مدارس غیرانتفاعی شهرستان دماوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۱۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی

️مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی گفت: بیش از ۴۰ درصد ایجاد اشتغال در کشور را کمیته امداد ایجاد می‌کند و سال گذشته در استان در حوزه اشتغال ۱۲ هزار و ۴۸۱ نفر نفر موفق به اخذ وام و تسهیلات اشتغال شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، رضا مهرافروز در نشست هم‌اندیشی با فرماندار شهرستان ارومیه اظهار کرد: در حوزه کمیته امداد امام خمینی (ره) بیشتر به دنبال ایجاد بستر و فضاهایی هستیم تا موانع و مشکلات پیش‌رو را با همکاری و تعامل با سایر دستگاه‌ها حل کنیم.

️وی در ادامه تهدیدها را زمینه‌سازی برای پویایی برشمرد و افزود: هر تهدیدی را می‌توان به فرصت تبدیل کرد و از آن بهره برد، اگر تهدیدی نباشد تحرکی هم نخواهد بود و فضایی ایجاد نخواهد شد که برای آن تصمیم‌گیری، بازخوانی و بازیابی شود.

️مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی با بیان اینکه اقداماتی را که موفق بوده است، ادامه می‌دهیم و در خصوص مابقی اقدامات نیز تجدیدنظر می‌شود، گفت: برجسته‌ترین خدمت، اشتغال‌زایی و توانمندسازی اقتصادی است.

مهرافروز ادامه داد: اساسنامه کمیته امداد امام خمینی (ره) و شعار اصلی آن ایجاد اشتغال پایدار برای خانواده‌ها است تا دغدغه‌هایشان حل شود که در حوزه اشتغال این امر به وقوع پیوسته است.

️وی تصریح کرد: بیش از ۴۰ درصد ایجاد اشتغال در کشور را کمیته امداد ایجاد می‌کند و سال گذشته در استان در حوزه اشتغال ۱۲ هزار و ۴۸۱ نفر نفر موفق به اخذ وام و تسهیلات اشتغال شده‌اند.

مدیرکل امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی ارائه مشاوره به خانواده‌ها، اجرای برنامه‌های فرهنگی و برپایی اردوهای زیارتی و تفریحی و حمایت از دانش‌آموزان و دانشجویان را از دیگر خدمات این نهاد عنوان کرد.

کد خبر 748572

دیگر خبرها

  • تضمین حیات شهری با افزایش درختان
  • ضرورت پاسخگویی به مطالبات و دغدغه مردم خراسان جنوبی
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • گلایه والدین از افزایش سرسام آور شهریه مدارس غیرانتفاعی در رشت
  • شهریه مدارس غیردولتی، شفاف می‌شود؟!
  • جریمه ۲۳ میلیارد ریالی مدرسه غیرانتفاعی متخلف در اردبیل
  • جریمه ۲۳ میلیارد ریالی مدرسه غیرانتفاعی متخلف
  • ارائه خدمات «مشاوره‌ای – آموزشی»، آنلاین و حضوری مرکز روانشناختی «جهت» برای عموم
  • تاکید بر مبارزه با ساخت و ساز‌های غیرمجاز دماوند