Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-08@22:40:51 GMT

افزایش تعداد قربانیان سیل بلژیک به 24 نفر

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۵۱۴۲۰

افزایش تعداد قربانیان سیل بلژیک به 24 نفر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز،‌ بر اساس آماری که صبح شنبه توسط مرکز ملی کنترل بحران بلژیک منتشر شده،‌ شمار قربانیان سیل اخیر این کشور به 24 نفر رسیده است.

در بیانیه این مرکز آمده است: «تعداد تایید شده کشته شدگان به 24 نفر افزایش یافت. متاسفانه با این واقعیت مواجه هستیم که این آمار طی ساعت‌ها و روزهای آتی افزایش خواهد یافت».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع رسانه‌ای غربی گزارش دادند، دولت بلژیک در واکنش به سیل مرگبار و ویرانگر در این کشور، ۲۰ جولای (۲۹ تیر ماه) را به عنوان روز عزای عمومی اعلام کرد.

به گزارش رویترز، طغیان رودخانه‌ها و وقوع سیل در جنوب و شرق بلژیک تا پایان روز جمعه (دیروز) دولت را بر آن داشت که سه شنبه هفته جاری را روز عزای عمومی اعلام کند.

«الکساندر دو کرو» نخست‌وزیر بلژیک در یک نشست خبری درباره وضعیت کشور در نتیجه سیل اخیر گفت: «آنچه که قرار بود برای شهروندانمان روزهای قشنگ تابستانی باشد، ناگهان به روزهای تاریک و به شدت ناراحت کننده تبدیل شدند. اکنون شرایطی استثنایی در کشور ما وجود دارد که قبلا سابقه نداشته است».

دولت بلژیک علاوه بر اعلام عزای عمومی، تصمیم گرفت تعداد جشن‌های روز چهارشنبه هفته جاری به مناسبت «روز ملی بلژیک» را کاهش دهد.

مرکز کنترل بحران بلژیک که مسئولیت هماهنگی تلاش‌های امدادی و نجات افراد گرفتار سیل در این کشور را برعهده دارد، از ساکنان مناطق سیل‌زده بلژیک خواست  از هرگونه تردد و عبور مرور خودداری کنند.

بنا بر گزارش رویترز، برق بیش از ۲۰ هزار نفر از ساکنان منطقه جنوبی «والونیا» قطع شده، برخی از مناطق سیل زده به آب شرب سالم دسترسی ندارند و بخش عظیمی از خطوط ریلی مناطق جنوبی بلژیک به دلیل سیل، غیرقابل استفاده شده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1103449 برچسب‌ها اخبار روز

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اخبار روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۱۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تعداد دستگاه‌های تصویربرداری «ام.آر.آی» در کرمانشاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تعداد دستگاه‌های MRI استان کرمانشاه برای ارائه خدمات به بیماران به پنج دستگاه رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه ، قباد محمدی امروز _ دوشنبه هفدهم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: دستگاه MRI نسل جدید در مرکز درمانی امام رضا(ع) کرمانشاه، راه‌اندازی و اولین MRI (به صورت آزمایشی) انجام شد.

وی افزود: از وجوه تمایز این دستگاه نسبت به سایر دستگاه‌های مشابه موجود، نیاز نداشتن به تزریق متناوب هلیوم و این امر از جنبه‌های اقتصادی و عملکردی بسیار حائز اهمیت است و ارزش تقریبی روز این دستگاه نزدیک به ۷۰ میلیارد تومان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: یک دستگاه MRI یک و نیم تسلا در بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان اسلام آبادغرب راه‌اندازی شده و ارزش تقریبی روز این دستگاه نیز ۵۰ میلیارد تومان است.

محمدی اضافه کرد: با راه‌اندازی این دو دستگاه، تعداد دستگاه‌های MRI استان کرمانشاه جهت ارائه خدمات به بیماران به پنج دستگاه رسید.

کد خبر 751100

دیگر خبرها

  • قطع ارتباط موسسات آموزش عالی بلژیک با دانشگاه‌های اسرائیل
  • چرا تعداد خانه‌های خالی در ژاپن رو به افزایش است
  • افزایش تعداد گورهای دسته جمعی کشف شده در غزه/ کشف ۴۹ جسد دیگر
  • افزایش تعداد کشته‌های سیل و طوفان در برزیل
  • نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم
  • جهان در سراشیبی سقوط نرخ تولد
  • افزایش تعداد دستگاه‌های تصویربرداری «ام.آر.آی» در کرمانشاه
  • افزایش جابناختگان در سیل برزیل/ ۱۰۵ تن ناپدید شدند
  • شمار قربانیان سیل در کنیا از مرز ۲۲۵ نفر گذشت
  • شمار قربانیان سیل مهیب در کنیا از مرز ۲۲۵ نفر گذشت