Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، عبدالهادی فقهی زاده در نشست مشترک با مدیران موسسات قرآنی مساله بیمه فعالان قرآنی و یکپارچه سازی فعالیت‌های قرآنی را مثبت ارزیابی و اظهار کرد: همه ما به دنبال تقویت بیشتر موسسات قرآنی هستیم و معتقدیم با همدلی و هم افزایی می‌توان مشکلات موسسات قرآنی کشور را کاهش داد.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  افزود: از یکپارچگی و انسجام بیش از پیش موسسات قرآنی مردم نهاد خوشحالیم و تلاش کردیم که در این زمینه نقشی امیدآفرین برای حفظ و تقویت مجموعه‌ فعالیت‌های مردم نهاد قرآنی ایفا کنیم و با برنامه‌ریزی صحیح و شفاف می‌توان به رویکرد مطلوب در حوزه تعامل مثبت با یکدیگر دست پیدا کرد و بر اساس مفاهمه قانونی بر مشکلات فائق آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فقهی زاده با اشاره به شیوع ویروس کرونا و مشکلات پیش آمده برای موسسات قرآنی کشور تصریح کرد: همانطور که شاهد بودیم در گام نخست بحمدالله با پیگیری‌های مستمر معاونت قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال با عنوان تسهیلات به موسسات قرآنی پرداخت شد و در تلاشیم تا با افزایش اعتبارات و تسهیلات، در گام دوم شاهد رونق هرچه بیشتر  فعالیت های اثرگذار موسسات  قرآنی کشور باشیم.

وی ادامه داد: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اولین بار در سال‌های دولت دوازدهم توانستیم ۲۰۰ میلیارد ریال به عنوان تسهیلات قرض‌الحسنه با نرخ ۴ درصد بگیریم و همچنین ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد برای موسسات قرآنی جذب شده است.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با وجود همه اتفاق‌ها به ویژه شیوع ویروس کرونا و بدنبال آن تعطیلی مراکز و موسسات قرآنی، می‌توانیم با استفاده از ظرفیت‌های بالقوه مردمی شاهد راه‌اندازی یک نهضت ملی برای وارد کردن قرآن در شئون زندگی مردم  باشیم.

فقهی‌زاده با بیان اینکه سهمیه فعالان قرآنی بالاترین سهمیه صندوق فرهنگ و هنر بوده است، افزود: سعی ما بر این است که امسال این عدد با وجود افزایش دو برابری هزینه‌ها به ۱۰ هزار نفر افزایش یابد.

کرونا ۵۳ میلیارد تومان به فرهنگ و هنر زنجان خسارت زد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به ظرفیت‌های استان زنجان اظهار کرد: زنجان سرزمین شیخ سهروردی، حکیم هیدجی و شهید شهریاری است.

محمدربیع احمدخانی با اشاره به ویژگی‌های جغرافیایی استان زنجان گفت: استان زنجان دارای هشت شهرستان، ۲۱ شهر، ۱۷ بخش و ۴۸ دهستان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به وجود جاذبه‌های گردشگری و مذهبی در استان زنجان افزود: تأسیسات اقامتی و پذیرایی این نوع از گردشگری مانند مسافرخانه‌ها و زائرسراها با توجه به بافت اجتماعی فرهنگی و عقیدتی گردشگران و جامعه میزبان دارای ویژگی‌های خاص خود است که از جمله آن بقیعه قیدار نبی (ع)، امامزاده یعقوب صائین قلعه (ع)، حسینیه و زینبیه اعظم است.

وی با اشاره به اینکه نرخ باسوادی در استان زنجان ۸۴.۸۳ درصد است و سرانه فرهنگی نیز به ازای هر نفر ۱۵ متر است، اضافه کرد: همچنین زنجان شهر خلاق فرهنگ و هنر در حوزه صنایع دستی است.

احمدخانی همچنین به ویژگی‌های خاص استان در حوزه ایثار و شهادت اشاره کرد و گفت: زنجان درصد قابل قبولی شهدا را دارد، از همین رو امسال کنگره ۳۵۳۵ شهید را خواهیم داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه در استان زنجان ۷۳ عنوان نشریه فعال وجود دارد، بیان کرد: پنج عنوان روزنامه در استان زنجان چاپ می‌شود که در مقایسه با استان‌های بزرگ مجاور زنجان که تنها یک روزنامه دارند آمار بسیار مطلوبی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در استان زنجان ۱۲ هفته نامه، ۶ دو هفته نامه و هفت ماهنامه منتشر می‌شود، اضافه کرد: همچنین در زنجان یک گاهنامه، ۱۹ عنوان فصلنامه و چهار عنوان دو فصلنامه چاپ می‌شود.

احمدخانی با اشاره به فعال بودن 19 پایگاه خبری در زنجان، ادامه داد: 77 نمایندگی نشریه؛ 16 عنوان خبرگزاری و یک خانه مطبوعات در زنجان دایر است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان خاطر نشان کرد: 36 دکه روزنامه، 75 کانون آگهی و 19 چاپخانه دایر است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه هنر در استان زنجان هفت عنوان نگارخانه، پنج سینمای ثابت و سیار و دو مدرسه فیلم‌سازی فعالیت می‌کند، اضافه کرد: ۱۹ گروه نمایشی یک هنرستان، ۴۶ آوزشگاه آزاد و یک خانه هنرمندان در زنجان دایر است.

احمدخانی با بیان اینکه پنج انجمن قرآنی و نهج البلاغه در استان زنجان دایر است، ادامه داد: ۳۲ موسسه قرآنی و ۳۸۴ کانون فرهنگی و هنری مساجد و هفت فضای فرهنگی و هنری در استان زنجان دایر است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه کرونا به موسسات مختلف فرهنگی، هنری و قرآنی خسارت وارد کرده است، عنوان کرد: در حوزه فرهنگ و هنر در زنجان ۵۳ میلیارد تومان خسارت به موسسات وارد شده است و خسارت موسسات قرآن و عترت نیز معادل یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون برآورد شده است.

رئیس کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآنی کشور نیز در این جلسه گفت: بالای 97 درصد موسسات قرآنی در آموزش عمومی فعالیت دارند و بسیار کم هستند.

عزیززاده گفت: انتظار داریم که موسسات در آموزش تخصصی وارد عمل شوند چون زنجان ویژگی‌های خاصی دارد برخلاف اینکه زنجان از، نطر اقتصادی مشکل دارد اما جزو استان‌های شاد کشور است.

وی گفت: در ارتباط با موقوفات نیز ۱۰ درصد مربوط به قرآن است، اما درآمد خوبی ندارند و حدودا ماهی ۲ میلیون تومان است و ما باید به سمت منابع پایدار باشد.

انتهای پیام/73005/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: قرآن فرهنگ زنجان دولت دوازدهم معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جذب بودجه 200 میلیارد تومان عبدالهادی فقهی زاده زنجان دایر استان زنجان موسسات قرآنی موسسات قرآن قرآن و عترت فرهنگ و هنر قرآنی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۱۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۴۴ درصدی مبلغ تسهیلات پرداختی در سال ۱۴۰۲

امتداد - مدیر شعب خراسان رضوی از انعقاد قرارداد ساخت ۱۵ هزار و ۸۶۷ واحد مسکونی نهضت ملی در بانک مسکن استان و رشد ۴۴ درصدی مبلغ کل تسهیلات پرداختی این مدیریت در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، مصطفی تقوی مدیر شعب خراسان رضوی در مصاحبه با خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا ؛ اظهار داشت: مجموع تسهیلات پرداختی این مدیریت در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۱۰۱ هزار و ۸۱۷ میلیارد ریال بود که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ از رشد ۴۴ درصدی برخوردار است.

وی همچنین اظهار داشت: بیشترین سهم تسهیلات پرداختی مربوط به تسهیلات مشارکت مدنی ساخت مسکن است که با مبلغ قریب به ۵۲ هزار میلیارد ریال بیش از ۵۱ درصد از کل تسهیلات پرداختی را تشکیل می‌دهد.

مدیر شعب بانک مسکن خراسان رضوی همچنین گفت: از ابتدای طرح نهضت ملی مسکن تا پایان سال ۱۴۰۲ در این استان، قرارداد ۱۵ هزار و ۸۶۷ واحد مسکونی نهضت ملی در قالب ۲ هزار و ۳۳۶ پروژه با تامین اعتبار بالغ بر ۷۸ هزار و ۱۱۴ میلیارد ریال منعقد شده و تاکنون مبلغ ۳۰ هزار میلیارد ریال به عنوان سهم‌الشرکه به حساب متقاضیان این طرح واریز شده است.

تقوی اضافه کرد: ۲ هزار و ۳۳۶ پروژه نهضت ملی استان خراسان رضوی شامل ۱۳ هزار و ۲۳۳ واحد حمایتی، یک هزار و ۲۷۶ واحد خود مالک و یک هزار و ۳۵۸ واحد روستایی است.

وی در پایان گفت: این مدیریت با همراهی و هم‌افزایی کارکنان پرتلاش استان از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات موجود در جهت تحقق اهداف دولت محترم و خانه‌دار کردن آحاد مختلف جامعه اقدام کرده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • پرداخت بیش از ۲۱ هزار فقره تسهیلات توسط صندوق‌های قرض الحسنه
  • برگزاری نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآنی
  • پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری
  • چرا بانک‌ها از پرداخت تسهیلات مسکن طفره می‌روند؟/ فرار بانک ها از تله وام مسکن
  • رشد ۴۴ درصدی مبلغ تسهیلات پرداختی در سال ۱۴۰۲
  • پست بانک ایران بخشنامه پرداخت تسهیلات مسکن فرزند سوم یا بیشتر را در سال ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد
  • رشد ۱۴ برابری تسهیلات مکانیزاسیون باغبانی در همدان
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • جریمه دیرکرد بابت وام مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • جریمه دیرکرد وام از مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود