Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@18:28:45 GMT

ساخت باغ هنر با الهام از باغات ایرانی

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۵۱۵۹۰

خبرگزاری آریا - مدیرعامل شرکت نوسازی اراضی عباس آباد گفت: عمارت کوشک باغ هنر به وسعت هفت هزار متر و با الهام از باغات ایرانی ساخته شده است.
به گزارش خبرنگار شهر، سید محمدحسین حجازی، مدیرعامل شرکت نوسازی اراضی عباس آباد در آیین بهره برداری از کوشک باغ هنر ضمن خیر مقدم به مهمانان تاکید کرد: اینجا کوشک مرکزی به شکلی عملی چهار راهی است که خانه ادبی و هنری را بهم پیوند می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
او افزود: قرار است کوشک باغ هنر جلوه گاه هنر اصیل ایران است که علاوه بر هنر ارائه دهنده آموزش هنر خواهد بود. 
مدیرعامل شرکت نوسازی اراضی عباس آباد گفت: کوشک باغ هنر در سازه ای 5 هزار متر مربع در محوطه ای به وسعت 7 هزار متری با الهام از باغات ایرانی ساخته شده است.
حجازی تاکید کرد: از انتهای دهه 80 فکر ساخت این کوشک در ذهن متولیان اراضی عباس آباد شکل گرفت و در سال 93 چیزی بالغ بر 35 درصد آن به مرحله اجرا درآمد. اما پس از 7 سال رها شدگی با اهتمام پیروز حناچی، شهردار تهران از اسفند 98 ساخت آن با تحرک جهادی دوباره جان گرفت و امروز به بهره برداری رسید. 
او افزود: این عمارت سحرآمیز در 4 طبقه با نمای گندمک و آجر چنان شکل گرفت که در طبقه همکف خود به رسم بناهای مشابه در آن آبنمایی جای دارد و گنبدی به عاریت از آسمان به رنگ لاجوردی مزین شده است و با نقش دلبربا از صفویه نگار شکل گرفته است.
حجازی گفت: در نخستین طبقه زیرین برای تالار موسیقی و تجسمی، تئاتر پیش بینی شده است و علاوه بر سالن سینمای 300 نفره، گالری 450 متری تعبیه شده که به جرات بدیلی برای آن در هنرهای مفهومی وجود ندارد.
او ادامه داد: در طبقه نخست اما متاثر از محافل ادبی چای خانه، گالری و رستوران تعبیه شده است که با معماری و پنجره های ارسی چشم نواز است. ضمن آنکه استقرار بام باغ فراهم شده است.
مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد گفت: کوشک باغ هنر امانتی است که شرکت اراضی عباس آباد به نمایندگی از شهرداری کوشیده تا آن را با صرف حداقل هزینه و با سلامت و متانت مهیا سازد و آن را برای آیندگان این سرزمین اهورایی در عصر پرشکوه انقلاب اسلامی به میراث و یادگار بگذارد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مدیرعامل شرکت نوسازی اراضی عباس آباد کوشک باغ هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۱۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، علی معتمدی پور با بیان اینکه حفاظت از اراضی کشاورزی به جد در این استان پیگیری می‌شود افزود: حفاظت از عوامل تولید در بخش کشاورزی به ویژه عامل زمین کشاورزی نه فقط برای حمایت از اقتصاد کشاورزی بلکه برای حمایت از کل اقتصاد کشور امری ضروری است. وی از بهره‌برداران بخش کشاورزی استان خواست تا بدون استعلام از مدیریت جهادکشاورزی شهرستان‌ها اقدام به ساخت و ساز در اراضی کشاورزی نکنند تا متحمل هزینه و خسارت نشوند. معتمدی پور افزود: عوامل گشت یگان حفاظت از اراضی کشاورزی و باغی به طور مستمر در حال گشت بوده و تغییر کاربری‌های غیر مجاز را شناسایی و اقدام لازم انجام می‌شود. رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ضمن قدردانی از فرمانده نیروی انتظامی استان به خاطر امنیت و ثبات موجود در این استان گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های امن کشور است و این امر به خاطر تلاش‌های شبانه‌روزی نیرو‌های خدوم ناجا محقق شده است. مدیر جهاد کشاورزی بویراحمد هم گفت: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ اراضی کشاورزی و باغی در پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ حدود ۱۳ مورد از ساخت و ساز‌های غیرمجاز در محدوده روستای موردراز شهرستان بویراحمد با حضور، نماینده دادستان، یگان حفاظت امور اراضی جهاد کشاورزی شهرستان و با همکاری نیروی انتظامی، قلع و قمع شد.  جهرم شاکریان ادامه داد: قلع و قمع انجام شده در مساحت۳هزار و ۵۰۰ متر مربع در اراضی کشاورزی بوده که شامل ۹ مورد دیوارکشی غیر مجاز در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ بوده است.

دیگر خبرها

  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد
  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • ساخت فیلم «عشق آباد» با محوریت امام رضا (ع) و فرهنگ رضوی
  • اراضی نهضت ملی مسکن برای ۴۰ هزار متقاضی در شهر پرند هنوز تامین نشده است
  • ۲ مدرسه خیر ساز در جوادآباد ورامین افتتاح می‌شود
  • بهترین تلویزیون های ساخت داخل و با گارانتی
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • کنسرسیوم ساخت کشتی تمام ایرانی تشکیل می‌شود
  • آذرخش جان یک نفر را در مردهک عنبرآباد گرفت