Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@09:10:11 GMT

فعال بودن 295 رشته در زمینه صنایع دستی

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۵۱۶۸۹

خبرگزاری آریا - معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی پازرت میراث فرهنگی و گردشگری از فعالان بودن 295 رشته در زمینه صنایع دستی در کشور خبر داد.
به گزارش خبرنگار شهر، پویا محمودیان، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در آیین گشایش کوشک باغ هنر، مرکز نمایش، معرفی، ترویج و آموزش هنر ایرانی -شنبه 26 تیر 1400- گفت: کوشک باغ هنر یکی از پروژه های فرهنگی و هنری کشور ایران به عنوان مهمترین کشور مرجع در زمینه صنایع دستی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: ایران به عنوان اولین و معتبر ترین کشور جهان در زمینه صنایع دستی دارای 295 رشته فعال در زمینه صنایع دستی و 14 شهر و روستای ثبت شده جهانی در این زمینه است و صدرنشین کشورهای جهان از نظر ثبت روستاها و شهرهای ثبت شده در زمینه صنایع دستی است.
به گفته محمودیان، ایران از استادان و زنان و مردان توانمند، خلاق و ماهری برخوردار است که گنجینه های زنده بشری را به نمایش می گذارد و تمامی داشته ها در 31 استان ایران گنج‌های بی بدیل را از منظر هنر به خود اختصاص داده است.
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی عنوان کرد: امروز چنین مجموعه های تأثیرگذاری در تهران که در عین فاخربودن با نمایش گذاشتن توانایی هنرمندان این مرز و بوم اقتدار ایران در زمینه هنرهای دستی با پیشینه چند هزار ساله را به رخ می کشد و باید با هدف جلوگیری از فراموش شدن رشته های صنایع دستی و هنرهای سنتی آنها را حفظ کنیم.
او افزود: مجموعه هایی که گفتمان سازی، فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی درباره مزیت های این خاک ایجاد می کنند و باید این افتخار به هموطنان ایرانی و گردشگران خارجی ارائه شود. 
محمودیان با بیان اینکه چنین مجموعه ای سهم هموطنان را در فرهنگ و هنر بیشتر می کند، یادآور شد: از تمامی تلاش های شرکت اراضی عباس آباد که بازارچه هنر و صنایع دستی (بازار سابق پروانه) را برای استفاده هنرمندان و صنعتگران در این اراضی برپاکرد و همچنین احداث این عمارت فاخر که می تواند ترویج هنر ، صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور باشد تشکر می کنم. امیدواریم با چنین اقداماتی در ارزش آفرینی و اعتلای هنرهای سنی و صنایع دستی ایران گامهای موثری برداریم.
در این مراسم، پیروز حناچی، شهردار تهران، سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور، سید محمد حسین حجازی، مدیر عامل شرکت نوسازی اراضی عباس آباد، عبدالرضا گلپایگانی، معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران، محمد سالاری، عضو شورای شهر و داریوش ارجمند، بازیگر سینما و تلویزیون حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: صنایع دستی و هنرهای سنتی زمینه صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۱۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت ۷ کشور خارجی

حاتم طهماس‌پور در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: دومین جشنواره بین المللی کوچ عشایر با اهداف و معرفی ظرفیت‌ها و تولیدات جامعه عشایری و حفظ و احیا و معرفی فرهنگ، هنر، آداب و سنن و صنایع دستی و نمایش جایگاه بی بدیل جامعه عشایری در زمینه‌های تاریخی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و همچنین فراهم ساختن آشنایی اقوام و تبادل افکار و تجارب عشایر کشور برگزار می‌شود.

وی گفت: جشنواره با حضور و مشارکت ۷ استان گلستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کهکیلویه و بویراحمد، لرستان، فارس و کرمانشاه اجرا خواهد شد.

مدیرکل امور عشایر استان تصریح کرد: در این جشنواره ۷ کشور شامل افغانستان، مغولستان، ترکمنستان، عراق قزاقستان، ترکیه، پاکستان و نیجریه حضور خواهند داشت.

طهماس پور گفت: در جشنواره دو روزه شهر جعفرآباد صنایع دستی، پخت غذای سنتی، محصولات عشایر، لباس سنتی، آیین‌های موسیقی، رقص و عاشیق و بازی‌های بومی و محلی شامل چلینگ آغاجی، قییش کوتی، اسب سواری، شتر کوچ برتر برای عموم به معرض نمایش گذاشته خواهد شد.

کد خبر 6088139

دیگر خبرها

  • جشنواره صنایع دستی از دستاوردهای هنرمندان کشور
  • برگزاری ۴۳ دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه ایران در جهت فعال شدن بند جریمه در صورت عدم اتصال کامل خط لوله صلح در پاکستان
  • افزایش ۲ برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • افزایش دو برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • رونمایی از لوح ثبتی مهارت سنتی فراوری چای دستی در لاهیجان
  • میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود
  • 43 دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان برگزار شد
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت ۷ کشور خارجی