Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@10:41:14 GMT

شیوع گسترده کرونای دلتا در کاشان و آران و بیدگل

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۵۱۸۲۷

شیوع گسترده کرونای دلتا در کاشان و آران و بیدگل

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، سید جواد ساداتی‌نژاد عصر امروز در جلسه اضطراری ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی کاشان، با ابراز نگرانی از موج جدید شیوع ویروس کووید ۱۹ اظهار کرد: با توجه به تغییر شرایط و جو روانی جامعه و کاهش ترس مردم، بایستی برای مقابله با این سویه جدید راهکارهای متفاوتی نسبت به قبل اتخاذ کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی به اهمیت واکسیناسیون جامعه اشاره کرد و گفت: با آگاه سازی مادران در خانواده می‌توان در پیشگیری از این ویروس منحوس موثر بود و باید از همه توان و ظرفیت‌های خود در پیشگیری و مقابله با این ویروس بهره بگیریم، علاوه بر آن برای جلوگیری از گرفتار شدن در موج‌های کرونا لازم است تزریق واکسن را جدی‌تر بگیریم.

مردم واکسیناسیون را جدی‌تر بگیرند

مهدی دلاوری نیز در این نشست اظهار داشت: افرادی که در اولویت‌های سنی اعلام شده هستند لازم است در اسرع وقت با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir نسبت به ثبت نام اقدام نمایند تا براساس نوبت تعیین شده تزریق واکسن انجام شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان بر لزوم توجه و اهتمام گروه های هدف برای تزریق واکسن کووید ۱۹ تاکید کرد و‌ گفت:  شیوع گسترده کرونای هندی (دلتا) در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل اشاره کرد و افزود: موج جدید قدرت سرایت بسیار بیشتری دارد و فرد مبتلا در ابتداعلائمی شبیه سرماخوردگی دارد. 

وی تصریح کرد: اگرچه توانمندی‌های ما در مقابله با این ویروس منحوس افزایش یافته است و کادر حوزه سلامت تمام قد ایستاده‌اند ولی نیازمند همراهی مردم و مسؤولان در این راستا هستیم.

بیماران کرونایی به موقع به پزشک مراجعه کنند

دلاوری افزایش بستری بیماران غیرکرونایی با حال وخیم را از دیگر دغدغه‌های حوزه سلامت عنوان کرد و ادامه داد: بیماران غیر کرونایی به خاطر ترس از ابتلا به کرونا، درمان را رها کرده و زمانی که حالشان وخیم می‌شود و در شرایط نامناسب جسمی قرار می‌گیرند به بیمارستان مراجعه کرده و بستری می‌شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی از شهروندان خواست جهت حفظ سلامتی خود و اطرافیان از حضور در اماکن شلوغ و دورهمی‌ها خودداری کنند.

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی  نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت حفظ جان اظهار کرد: بایستی با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای به ویژه صدا و سیما خطر این بیماری منحوس را برای مردم جدی‌تر بیان کرد.

امام‌جمعه کاشان با اشاره به برخی باورهای غلط نسبت به کرونا افزود: باید با تبلیغات صحیح و اطلاع‌رسانی  بیشتر، مردم را به رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی ترغیب کرد تا این باورهای غلط از جامعه زدوده شود.

از تجارب گذشته برای ترغیب مردم به واکسیناسیون استفاده شود

وی در ادامه به لزوم ترغیب گروه‌های هدف برای تزریق واکسن کووید ۱۹ اشاره کرد و گفت: از تجارب موفق گذشته حوزه سلامت مثل ایمن‌سازی فلج اطفال در این راستا استفاده کنید و با اغنا و تبلیغ و آگاهی بخشی مردم را به انجام واکسیناسیون کرونا ترغیب کنید.

سلیمانی در ادامه با اشاره به تجربه موفق به کارگیری نیروهای مردمی و بسیحی، تصریح کرد: این عزیزان مثل ابتدای شیوع ویروس منحوس کووید ۱۹ پای کار هستند و لازم است بستر سازی لازم برای مشارکت آنها صورت پذیرد.

به گزارش فارس، جلسه اضطراری ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی کاشان در پی شیوع گسترده موجپنجم کرونای هندی (دلتا) در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل در دفتر امام جمعه برگزار شد.

انتهای پیام/۶۳۱۲۳/ج۲۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: کاشان ویروس سلامت دانشگاه علوم پزشکی کاشان کاشان و آران و بیدگل تزریق واکسن کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۱۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروش رودخانه فصلی در حاشیه جاده آران و بیدگل بر اثر بارش باران + فیلم

این روز‌ها با ورود سامانه بارشی جدید اقصی نقاط کشور حتی مناطق خشک و کویری با بارش شدید باران همراه شدند. بارش‌هایی که منجر به جاری شدن سیلاب، خروش دوباره رودخانه‌ها و آبشار‌های فصلی شد.

خروش دوباره رودخانه فصلی و سیلابی شدن آن در حاشیه جاده قدیم شهرستان آران و بیدگل بر اثر بارش شدید باران از لنز دوربین شهروند خبرنگار ما دور نماند و آن را به نمایش درآورد.

منبع: حسن حفیظیان  - اصفهان

بیشتر بخوانید:

آبگرفتگی در معابر اهر بر اثر بارش باران و تگرگ + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • ابراز خرسندی شهروندان آران و بیدگل از بهسازی معابر شهر + فیلم
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • آمریکا و رژیم صهیونیستی بیش از پیش منزوی شده اند
  • فعالیت ۴۱۶سفیر دانش‌آموز رضوی در آران و بیدگل
  • غبار روبی گلزار شهیدای آران و بیدگل
  • پر شدن سیل بند‌ها بر اثر بارش باران شهروندان آران و بیدگل را شگفت زده کرد + فیلم
  • تجلیل از کارگران شرکتهای فرش آران و بیدگل
  • تخریب برخی از خانه‌ها و اراضی کشاورزی بخش کویرات آران و بیدگل
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • خروش رودخانه فصلی در حاشیه جاده آران و بیدگل بر اثر بارش باران + فیلم