Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهوری سوریه و وزیر خارجه چین به بررسی روابط دوجانبه پرداختند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه که برای هفت سال دیگر ریاست‌جمهوری امروز، شنبه مراسم تحلیف به جا آورده در دیدار با وانگ یی، وزیر خارجه چین توافق کرد تلاش برای مرحله جدید در راستای تقویت روابط و گشودن چشم‌اندازهای گسترده‌تر در خصوص همکاری دو جانبه در کل زمینه‌ها در جهت خدمت به منافع دو کشور و دو ملت آغاز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسد تاکید کرد: چین کشوری قوی است و موقعیت بزرگ و مهمی در صحنه بین‌الملل دارد و سوریه امیدوار است زمینه‌های همکاری با آن با تکیه بر حضور قوی و سیاست‌های اخلاقی این کشور که در جهت خدمت به اکثر کشورها و ملت‌های جهان است، گسترش یابد.

رئیس‌جمهوری سوریه از حمایت چین از ملت سوریه در زمینه‌های مختلف و مواضع مهمی که در محافل بین‌المللی در حمایت از حاکمیت و تمامیت ارضی و تصمیم گیری مستقل این کشور اتخاذ می‌کند، تشکر کرد.

دو طرف به بررسی مشارکت سوریه در ابتکار عمل کمربند و جاده چین پرداختند و وزیر خارجه چین بر توجه کشورش به مشارکت دمشق در این ابتکار عمل با توجه به موقعیت و نقش منطقه‌ای مهم آن تاکید کرد.

وزیر خارجه چین بر ادامه حمایت کشورش از مردم سوریه در جنگشان علیه تروریسم و مقابله با تحریم و مجازات‌های انسانی تحمیل شده و ایستادن در مقابل مداخله در امور داخلی سوریه و هرگونه نقض حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور تاکید کرد.

وانگ یی همچنین از طرف شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین به اسد به دلیل پیروزی در انتخابات تبریک گفت و افزود: این موفقیت دال بر پیروزی ملت و عزم ثابت آنها در مقاومت در برابر تمام چالش‌ها و تلاش‌های سلطه‌جویی است که این کشور در برابر آن قرار دارد.

شایان به ذکر است که فیصل مقداد، وزیر خارجه بثینه شعبان، مشاور ویژه ریاست جمهوری، بشار جعفری، معاون وزیر امور خارجه، رانیه احمد، معاون وزیر اقتصاد و تجارت خارجی، لونه الشبل، مشاور ویژه در ریاست جمهوری، در این دیدار حضور داشتند.

وزیر خارجه چین برای اولین بار در نوع خود وارد دمشق شد و در فرودگاه بین‌المللی دمشق مورد استقبال فیصل مقداد و دکتر سامی سلامه مدیر اداره تشریفات در وزارت خارجه و فنگ بیاو سفیر چین در سوریه قرار گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بشار اسد وانگ یی وزیر خارجه چین رئیس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۲۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در دیدار با عبدالله جوپ، وزیر امور خارجه کشور مالی در خصوص آخرین وضعیت روند توسعه و گسترش روابط بین تهران و باماکو گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش ایسنا، امیرعبداللهیان با ابراز خرسندی از سفرش  به مالی و مذاکرات و توافق‌های صورت گرفته تاکید کرد ما از  پیشرفت روابط مثبت بین دو کشور خرسندیم.

وی با اشاره به نگاه ویژه مقامات عالی کشورمان‌ به توسعه همکاری با آفریقا و کمک به خودکفایی کشورهای آفریقایی در برخی عرصه‌ها بر آمادگی کشورمان برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک همکاری‌ها و توسعه روابط دو کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه مالی نیز با اشاره به موضع کشورش در ابراز همبستگی با کشورمان در پی حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق  تاکید کرد: این اقدام تروریستی علیه کشور برادر و دوست ایران را محکوم و واکنش خوب و به جا و روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم.

وی بر تعهد، جدیت و اقدامات عملی مالی برای توسعه و تقویت روابط دو کشور تاکید کرد.

عبدالله جوپ برگزاری موفقیت آمیز نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران و دومین نشست ایران و آفریقا را تبریک گفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • ترکیه: مسئله فلسطین نباید قربانی رقابت‌های منطقه‌ای شود
  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری
  • نگاه ویژه ایران به توسعه همکاری با آفریقا
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد/ دیدار گسترده وزیر خارجه با مقامات ارشد کشورهای اسلامی
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان: دو طرف در راستای تلاش برای عادی‌سازی روابط بین ۲ کشور توافق کردند
  • توافق مهم ایران و عربستان انجام شد | جلسه مشترک عبداللهیان و بن فرحان
  • تاکید عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق