Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)؛ این سخنان در جریان دیدار وزیر امورخارجه چین و هیأت همراه با بشار اسد در دمشق صورت گرفته است.

براساس گزارش سانا، در این دیدار بر آغاز مرحله جدید در تقویت روابط میان دو کشور و یافتن افق‌های فراخ‌تر برای همکاری دوجانبه در تمامی زمینه‌ها و در راستای منافع دو کشور توافق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس جمهوری سوریه از چین به خاطر حمایت از ملت سوریه در تمامی زمینه‌ها و اتخاذ مواضع مهم پکن در نهادهای بین‌المللی در حمایت از حق حاکمیت دمشق و یکپارچگی ارضی‌اش قدردانی کرد.

اسد دردیدار با این هیأت چینی که پس از ۱۰ سال راهی دمشق شده است، گفت: چین کشور قدرتمندی بوده و جایگاه بزرگ و مهمی در عرصه بین‌المللی داشته و با توجه به حضور قوی پکن و سیاست اخلاقی این کشور که در راستای منافع بیشتر کشورها و ملل جهان است، سوریه در انتظار توسعه همکاری با چین در تمامی زمینه‌ها است.

وانگ ایی نیز بر ادامه حمایت کشورش از ملت سوریه در برابر تروریسم و مقابله با محاصره و تحریم‌های غیرانسانی علیه دمشق تاکید کرد و افزود که کشورش مخالف هرگونه دخالت در امور داخلی سوریه و هر آن چیزی که حق حاکمیت و وحدت اراضی این کشور را نقض کند.

رییس دستگاه دیپلماسی چین همچنین تبریک شی جینگ پینگ" رییس جمهوری چین را به اسد به خاطر پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سوریه را  ابلاغ کرد.

وزیر امورخارجه چین برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه را نشان دهنده پیروزی ملت و عزم ثابت مردم سوریه در مقابله با تمامی چالش‌ها و تلاش‌های [برخی کشورها] برای سلطه بر آنان دانسته است.

در این دیدار همچنین مشارکت سوریه در طرح «جاده و کمربند» مورد بررسی قرار گرفت و وزیر خارجه چین بر اصرار کشورش برای مشارکت سوریه در این طرح به دلیل موقعیت و جایگاه مهم سوریه تاکید کرد.

وزیر امورخارجه چین امروز ( شنبه ) همزمان با برگزاری مراسم تحلیف اسد وارد فرودگاه بین المللی دمشق شد و از سوی «فیصل مقداد» همتای سوریه خود مورد استقبال قرار گرفت.  

این اولین سفر یک مقام ارشد چین به سوریه از سال ۲۰۱۱ پس از اغاز جنگ تروریست ها علیه مردم این کشور است. 

برچسب‌ها تروریسم سوریه چین انتخابات ریاست جمهوری سوریه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تروریسم سوریه چین تروریسم سوریه چین انتخابات ریاست جمهوری سوریه جمهوری سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۲۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است

ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، پاسخ ایران را مطابق با حق دفاع مشروع ایران دانست.

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر از حمایت و مواضع فدراسیون روسیه در محکومیت اقدام غیرقانونی و ناقض قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی و حمایت از اقدام مشروع ایران در پاسخ به گستاخی این رژیم اظهار داشت: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است.

وزیر دفاع ایران با اشاره به تحرکات ناتو و برخی کشور‌های غربی در توسعه به شرق و حضور در جغرافیای امنیتی شانگهای بر استفاده از ظرفیت‌های سازمان همکاری شانگهای برای رفع تهدیدات مشترک تاکید نمود.

سرتیپ ستاد محمدرضا آشتیانی با اشاره به سوابق طولانی مناسبات دفاعی و نظامی دو کشور بر توسعه مناسبات فی مابین جهت استحکام ثبات و امنیت در منطقه و نفی یک جانبه گرایی در روند‌های جهانی تاکید نمود.

دو طرف در عین حال با توجه به تجربه موفق دو کشور در مقابله با تروریسم در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت مقابله با تهدیدات تروریستی، تجزیه طلبی و افراط گرایی که از اهداف اصلی سازمان همکاری شانگهای نیز می‌باشند تاکید کردند.

وزرای دفاع ایران و روسیه با تاکید بر اینکه تحولات منطقه قفقاز جنوبی برای منافع مشترک دو کشور حائز اهمیت می‌باشد تصریح کردند: حضور بازیگران فرا منطقه‌ای و مداخله گر در این مناطق بر خلاف منافع مشترک دو کشور می‌باشد و فرمت منطقه‌ای ۳+۳ که با حضور کلیه کشور‌های منطقه قفقاز در حال اجرا می‌باشد چارچوبی مناسب برای حل و فصل مشکلات می‌باشد.

منبع: روابط عمومی وزارت دفاع

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • موافقت با درخواست کوبا برای استفاده از کشتی‌های ایرانی
  • بدون حمایت ایران اکنون نامی از فلسطین نبود
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • وزیر دفاع : حمله ایران به اسرائیل یک هشدار محدود بود
  • وزیر دفاع: حمله ایران به اسرائیل یک هشدار محدود بود؛ به دنبال جنگ نیستیم
  • وزیر دفاع : حمله ایران به اسرائیل یک هشدار محدود بود / به دنبال جنگ نیستیم
  • وزیر دفاع: پاسخ ایران به صهیونیست‌ها با هدف ایجاد بازدارندگی بود
  • وزیر دفاع: پاسخ ایران به اسرائیل هشداری محدود بود
  • وزیر دفاع: حمله ایران به اسرائیل یک هشدار محدود بود /به دنبال جنگ نیستیم
  • وزیر دفاع: پاسخ ایران به اسرائیل هشداری محدود و پرهیز از گسترش درگیری بود