Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-30@17:21:53 GMT

ساخت باغ هنر با الهام از باغ های ایرانی

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۵۲۳۱۵

ساخت باغ هنر با الهام از باغ های ایرانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه خبری شهر، سید محمدحسین حجازی در آیین بهره برداری از کوشک باغ هنر ضمن خیر مقدم به مهمانان تاکید کرد: اینجا کوشک مرکزی به شکلی عملی چهار راهی است که خانه ادبی و هنری را بهم پیوند می دهد.

او افزود: قرار است کوشک باغ هنر جلوه گاه هنر اصیل ایران است که علاوه بر هنر ارائه دهنده آموزش هنر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت نوسازی اراضی عباس آباد گفت: کوشک باغ هنر در سازه ای ۵ هزار متر مربع در محوطه ای به وسعت ۷ هزار متری با الهام از باغات ایرانی ساخته شده است.

حجازی تاکید کرد: از انتهای دهه ۸۰ فکر ساخت این کوشک در ذهن متولیان اراضی عباس آباد شکل گرفت و در سال ۹۳ چیزی بالغ بر ۳۵ درصد آن به مرحله اجرا درآمد. اما پس از ۷ سال رها شدگی با اهتمام پیروز حناچی، شهردار تهران از اسفند ۹۸ ساخت آن با تحرک جهادی دوباره جان گرفت و امروز به بهره برداری رسید.

او افزود: این عمارت سحرآمیز در ۴ طبقه با نمای گندمک و آجر چنان شکل گرفت که در طبقه همکف خود به رسم بناهای مشابه در آن آبنمایی جای دارد و گنبدی به عاریت از آسمان به رنگ لاجوردی مزین شده است و با نقش دلبربا از صفویه نگار شکل گرفته است.

حجازی گفت: در نخستین طبقه زیرین برای تالار موسیقی و تجسمی، تئاتر پیش بینی شده است و علاوه بر سالن سینمای ۳۰۰ نفره، گالری ۴۵۰ متری تعبیه شده که به جرات بدیلی برای آن در هنرهای مفهومی وجود ندارد.

او ادامه داد: در طبقه نخست اما متاثر از محافل ادبی چای خانه، گالری و رستوران تعبیه شده است که با معماری و پنجره های ارسی چشم نواز است. ضمن آنکه استقرار بام باغ فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد گفت: کوشک باغ هنر امانتی است که شرکت اراضی عباس آباد به نمایندگی از شهرداری کوشیده تا آن را با صرف حداقل هزینه و با سلامت و متانت مهیا سازد و آن را برای آیندگان این سرزمین اهورایی در عصر پرشکوه انقلاب اسلامی به میراث و یادگار بگذارد.

کد خبر 615051 برچسب‌ها شهرداری مدیریت شهری مجموعه فرهنگی عباس‌ آباد

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شهرداری مدیریت شهری مجموعه فرهنگی عباس آباد کوشک باغ هنر عباس آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۲۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعظم بروجردی، الهام چرخنده داور یک رویداد تئاتری

 سید مصطفی موتورچی -دبیر پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد- در احکامی جداگانه خانم‌ها اعظم بروجردی، الهام چرخنده و وفا طرفه را به عنوان هیات داوران پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه های مسجد منصوب کرد.

در متن این احکام آمده است:« با سلام و تحیات الهی برگزاری پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد مرهون کوشش و جوشش تلاشگرانی است که از آغاز شکل‌گیری این رویداد، بر مدار آرمان‌های شهدا و امام راحل کوشیده‌اند. هنرمندان متعهد و جوان این عرصه چشم انتظار حضور معنوی و تأثیرگذار شما هستند که با اندیشه مبارک و تجربه گران‌سنگ خود ظرفیت‌های پیدا و پنهان هنر آنان را مورد مهر و ستایش قرار دهید. از این رو سرکار عالی را به عنوان عضو هیئت داوران «پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد» منصوب می‌نمایم.

امید است با همراهی شما بتوانیم گام موثری در برگزاری موفق این جشنواره برداریم.لازم به ذکر است پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار خواهد شد.»

دیگر خبرها

  • اعظم بروجردی، الهام چرخنده داور یک رویداد تئاتری
  • «نوبت لیلی» نامزد جشنواره سریال آلمان شد
  • ستاره یونایتد: بکام منبع الهام من است
  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • ساخت فیلم «عشق آباد» با محوریت امام رضا (ع) و فرهنگ رضوی
  • تداوم ساخت پارکینگ در محلات کم برخوردار و دارای معابر باریک و فشرده
  • برنامه ریزی برای برگزاری یادواره ملی شهدای ترور خراسان رضوی
  • ساخت بیمارستان بهارستان از محل مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب
  • ۲ مدرسه خیر ساز در جوادآباد ورامین افتتاح می‌شود
  • آذرخش جان یک نفر را در مردهک عنبرآباد گرفت