Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@12:44:28 GMT

دولت باید به مراکز درمانی در مناطق محروم یارانه بدهد

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۵۲۴۸۵

دولت باید به مراکز درمانی در مناطق محروم یارانه بدهد

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست مشترک وزیر و معاونین وزارت بهداشت و نمایندگان سیستان و بلوچستان به منظور بررسی مصوبات سفر استانی وزیر بهداشت و معاون درمان وزارت بهداشت به این استان، عصر شنبه در محل ستاد وزارت بهداشت برگزار شد.

سعید نمکی در این نشست اظهار داشت: از سال‌های گذشته اعتقاد دارم که استان سیستان و بلوچستان دچار محرومیت‌های مزمن است که یک همت با رأی بالا و بلند ملی نیاز دارد تا این محرومیت‌ها را با همدلی و وفاق برطرف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همواره معتقدم که اگر بخواهیم رشد فقرزدا داشته باشیم باید از مناطق محروم کشور کار را شروع کنیم. قبل از انقلاب برنامه‌های توسعه در کشور وجود داشت و برای یک نقطه و استان، به شکل ویژه برنامه ریزی می‌کردند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: اعتقاد دارم که پیشانی توسعه در استان‌های محرومی مانند سیستان و بلوچستان، کردستان، خراسان جنوبی و جنوب کرمان بخش دولتی است نه خصوصی و بعد از اینکه رونقی در این مناطق ایجاد شد، بخش خصوصی هم تمایل به مشارکت می‌کند.

نمکی تاکید کرد: همواره باید شاخص‌های حوزه سلامت را در استانی مانند سیستان و بلوچستان با پراکندگی جمعیت، نسبت به سایر مناطق کشور، متفاوت ببینیم و حداقلی از خدمات بهداشتی و درمانی را تعریف کنیم چون ممکن است جمعیت یک منطقه، کمتر از استانداردهای راه اندازی مراکز بهداشتی و درمانی باشد و فاصله بین این نقاط کوچک ممکن است به قدری باشد که از خدمات محروم بمانند.

وی خاطرنشان کرد: باید بدانیم که مراکز درمانی در استان‌های محروم مانند سیستان و بلوچستان، به نقطه سر به سر نمی رسند و همواره ممکن است زیر نقطه تعادل باشند و دولت باید به آنها یارانه بدهد، البته سوبسیدهای دیگری باید پرداخت شود تا نیروهای بهداشتی و درمانی در این مناطق ماندگار شوند.

وزیر بهداشت یادآور شد: باید طرح جامعی برای توسعه خدمات بهداشتی و درمانی تهیه شود که البته این نقشه راه توسعه استان سیستان و بلوچستان گردآوری شده و شاید نیاز باشد که در سایر بخش‌ها از جمله بهداشت، آموزش و پژوهش، مورد بازنگری قرار گیرد.

نمکی گفت: دکتر تبریزی از معاونت بهداشت وزارت بهداشت که طرح جامعی برای تکمیل زیرساخت‌های واحدهای بهداشتی استان سیستان و بلوچستان تهیه کرده، با خیرین و دستگاه‌های مختلف از جمله منطقه آزاد چابهار توافق کنند که ۷۰ درصد از هزینه‌های آن توسط وزارت بهداشت و ۳۰ درصد توسط آنها تأمین شود.

وی افزود: معاونت درمان در توزیع نیروهای متخصص در مردادماه، نیازهای استان سیستان و بلوچستان را در حد کامل، برطرف کند و رفع سایر نیازهای حوزه سلامت این استان در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد.

کد خبر 5260138

منبع: مهر

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان سعید نمکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی واکسن کرونا ویروس کرونا سازمان نظام پزشکی انتخابات نظام پزشکی واکسیناسیون آمار کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی شیوع کرونا سازمان غذا و دارو رژیم غذایی سازمان بیمه سلامت ستاد ملی مقابله با کرونا جامعه پزشکی سعید نمکی استان سیستان و بلوچستان بهداشتی و درمانی وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۲۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«خدمات رایگان درمانی» برای تمام کودکان/ مشوق‌های طرح جوانی جمعیت

احسان حسین زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به ابلاغ جدید وزارت بهداشت بیان کرد: در راستای بهره مندی عادلانه تمام افراد جامعه از نظام سلامت و حمایت مالی و جوانی جمعیت و ترغیب به فرزند آوری از اواخر سال ۱۴۰۲ قانون رایگان شدن همه خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر هفت سال ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه در فاز اول بیمارستان امیر سمنان به عنوان بیمارستان اصلی ویژه اطفال میزبان این طرح بود، تاکید کرد: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان از ابتدای ۱۴۰۳ در تمام بیمارستان های تحت پوشش خود این طرح را اجرایی کرده است.

انواع خدمات

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی سمنان توضیح داد: در مراکز دولتی تمام کودکان زیر هفت سال تحت پوشش بیمه های پایه با حمایت ۱۰۰ درصدی سازمان های بیمه گر و وزارت بهداشت به صورت رایگان خدمات درمانی دریافت می کنند.

حسین زاده با اشاره به اینکه خدمات ارائه شده رایگان به کودکان زیر هفت سال در دو بخش تشخیصی و درمانی است، تاکید کرد: برای مثال اگر بیمار زیر هفت سالی با بیماری گوارشی به مرکز درمانی دولتی مراجعه کند از ابتدای پزشک برای تشخیص تا حتی زمانی که بخواهد جراحی شود تمام خدمات رایگان خواهد بود.

وی افزود: در دستور العمل وزارت بهداشت البته یک استثنا نیز وجود دارد و آن توزیع سرپایی دارو است زیرا در بیمارستان های ما این امر انجام نمی شود و عملاً موضوعیتی هم در دستور العمل وزارت بهداشت ندارد اما غیر از توزیع سرپای دارو تمام خدمات برای بچه های زیر هفت سال رایگان است.

پوشش بیمه ای

معاون علوم پزشکی سمنان ادامه داد: نکته دیگر در ابلاغیه وزارت بهداشت این است که سن کودک در زمان پذیرش باید زیر هفت سال باشد یعنی اگر بچه ای زیر هفت سال پذیرش شود و مراحل درمانی او دو الی سه ماه بگذرد و سپس این کودک از هفت سال عبور کند باز هم از خدمات درمانی رایگان بهره مند می شود زیرا لحظه پذیرش زیر هفت سال داشته است.

حسین زاده درباره بیمه این کودکان هم گفت: تمام کودکانی که زیر هفت سال هستند اگر در زمان بستری فاقد پوشش بیمه ای باشند و در زمان بستری بتوانند از پوشش بیمه بهره مند شوند شامل این بخش رایگان شدن خدمات خواهند شد.

وی در خاتمه افزود: برای کودکان زیر دو سال همچنین شرط خانواده نیز در بیمه شدن حذف شده است یعنی اگر پدر مادر بچه بیمه نباشند، کودک می تواند بیمه شده و از خدمات رایگان در تمام بیمارستان های دولتی بهره مند شود.

کد خبر 6093749

دیگر خبرها

  • ادامه ارسال کمک‌های امدادی سپاه‌ به مناطق سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان
  • «خدمات رایگان درمانی» برای تمام کودکان/ مشوق‌های طرح جوانی جمعیت
  • هواشناسی سیستان و بلوچستان همزمان ۲ هشدار زرد صادر کرد
  • هشدار هواشناسی سطح زرد جوی برای سیستان و بلوچستان
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان
  • احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • تداوم کمک‌رسانی نیروی دریایی ارتش به مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان
  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان