Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، حبیب اسداله نژاد نایب رییس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی، با اشاره به انتقاد مرغداران از بی کیفیتی نهاده های دامی اظهار کرد: بخشی از کاهش کیفیت مربوط به نهاده پشتیبانی امور دام است که مرغداران نسبت به کپک زدگی آن  گلایه مند هستند و بخش دیگر بی کیفیتی نهاده های وارداتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه کیفیت نهاده های دامی با استاندارد جهانی فاصله دارد، افزود: کاهش کیفیت نهاده به سبب تاثیر گذاری بر جیره غذایی منجر به افت تولید و کاهش وزن می شود.

اسداله نژاد در واکنش به عرضه مرغ بالاتر از نرخ مصوب در بازار بیان کرد: در حال حاضر مرغداران مرغ تولیدی را با نرخ مصوب یا حداکثر ۵۰۰ تومان بالاتر از قیمت مصوب عرضه می کنند که با این وجود عرضه با نرخ های فعلی در بازار منطقی نیست.

نایب رییس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی اشاره به اینکه بازار نهاده های دامی تعریفی ندارد، بیان کرد: بارگیری نهاده های دامی با تاخیر در حال انجام است که این امر چالش های متعددی برای مرغداران ایجاد کرده است چرا که برخی واحدها به رغم خرید ذرت طی ۴۵ روز اخیر، اما هنوز نهاده بدستشان نرسیده که با این وجود ناگریز به تامین از بازار آزاد با نرخ بالا هستند.

وی ادامه داد: با توجه به آنکه گرانی مرغ منجر به کاهش قدرت خرید خانوار می شود، از این رو مرغداران موافق این موضوع نیستند، اما زمانیکه که قیمت مولفه های تولید همچون ذرت، کنجاله، دان آماده و حمل و نقل تغییر می کند، چاره ای جز اصلاح قیمت نیست.

این مقام مسئول درباره آخرین وضعیت جوجه ریزی بیان کرد: بنابر آخرین آمار تا چند روز گذشته ۸۵ میلیون قطعه جوجه ریزی در واحدهای مرغداری صورت گرفته که پیش بینی می شود تا پایان ماه به بیش از ۱۲۰ میلیون قطعه برسد.

نایب رییس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه جوجه یکروزه همچنان بالاتر از نرخ مصوب عرضه می شود، گفت: هم اکنون متوسط قیمت هر قطعه جوجه یکروزه ۶ هزار و ۵۰۰ تا ۷هزار تومان است که تمامی این عوامل در هزینه تمام شده تولید اثر گذار است.

وی درباره تاثیر قطعی برق اخیر بر تلفات بیان کرد: مرغداران مکلف به تامین ژنراتورهای قابل اعتماد برای واحدهای خود هستند که قطعی برق اخیر به سبب عدم کنترل دمای محیط منجر به خسارت وارده به بخشی از واحدهای تولیدی شد.

اسداله نژاد با بیان اینکه آمار دقیقی از وزن گیری مرغ های تولیدی نداریم، گفت: افت وزن گیری ناشی از تنش های گرمایی و تلفات قطعی برق، میزان عرضه مرغ را تحت تاثیر خود قرار داده است.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: علی رغم تمامی مشکلات و چالش های پیش روی تولید، مرغداران مرغ را با نرخ مصوب ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان در اختیار کشتارگاه ها قرار می دهند که با این وجود عرضه مرغ گرم بالاتر از نرخ ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان گرانفروشی است.

پربیننده ترین افزایش قیمت نوشابه تا ۱۳۲درصد قیمت انواع روغن زیتون در بازار (تیر۱۴۰۰) + جدول سیبی وجود ندارد تا در برابر واردات موز صادر شود کاهش نسبی قیمت برخی میوه‌ ها واردات برنج ۶۹درصد کاهش یافت

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: عرضه مرغ نهاده های دامی نرخ مصوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۲۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهاده‌های مورد نیاز مرغداران تامین شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد افزود: در حال حاضر شرکت پشتیبانی امور دام در استان‌ها بدون محدودیت به خرید بیش بود مرغ در استان‌ها مشغول هستند و با همه ظرفیت متعهد به خرید مرغ هستند و با شیبی ۲۷ درصدی طی یک ماه گذشته شرکت به رکورد خرید روزانه ۱۰۰۰ تن خرید مرغ رسیده است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان نیز حدود ۱۷ هزار تن مازاد مرغ از استان‌ها خریداری شد.

وی اظهار داشت: طی سه شب متوالی اخیر متوسط وزن مرغ‌ها در کشتارگاه‌ها بالای ۲ کیلو و ۹۰۰ گرم شده، بنابراین دیر کشتاری اتفاق افتاده چنانچه مرغ را تا ۵۹ روزگی مرغ نگهداری کنند پیامد این تاکتیک از سوی مرغداران افزایش ذخایر گوشت سفید در کشور خواهد بود.

نهاده‌های مورد نیاز صنعت مرغداری کشور فراهم است

شیرزاد، با بیان اینکه امروز بازار نهاده‌ها در آرامش کامل است گفت: شرکت پشتیبانی امور دام با اعطای نهاده مدت دار و عرضه بیش از یک میلیون تن نهاده با ارز ترجیحی و بهره‌گیری از مکانیزم استمهال، شرکت پشتیبانی امور دام کشور خدمت مهمی به صنعت مرغداری کشور کرده است به طوری که عمده انبار‌های مرغداران و زنجیره‌ها پر از نهاده است.

وی افزود: صنعت مرغداری وارد یک کلاس جهانی جدید شده و ما نیازمند یک گفتگوی ملی با مرغداران کشور هستیم؛ زیرا زمان آن رسیده که با بهره‌وری و کارایی بالاتری این محصول را تولید کنیم.

توقف واردات گوشت مرغ از دو ماه قبل

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام، اضافه کرد: شرکت پشتیبانی امور دام امسال واردات گوشت مرغ را از دو ماه قبل در فراخوان و مناقصه‌های بین‌المللی متوقف شد و با افتخار تکمیل و کهنه و نو شدن ذخایر راهبُردی مرغ کشور با تولید داخل صورت می‌گیرد.

وی اظهار داشت: صنعت مرغداری نیاز به منابع مالی جدید، سرمایه در گردش مکفی و بیمه قیمت محصولات خود دارد.

صنعت مرغ نیازمند فعال شدن کریدور‌های صادراتی مرغ

شیرزاد با بیان اینکه صنعت مرغداری کشور نیازمند فعال سازی کریدور‌های صادراتی است، گفت: صادرکنندگان مرغ باید مشوق‌های صادراتی و بسته‌های حمایتی دریافت دارند.

وی بیان کرد: صادرات موفق مرغ وابسته به زیرساخت‌های مناسب صادراتی و ظرفیت‌های کشتارگاهی استاندارد است که در حال حاضر در آن ضعف داریم، نیاز به تقویت کمی تعداد کشتارگاه‌ها و ارتقای کیفیت مدیریت صادرات مرغ در کشور داریم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • متعهد به خرید داخلی مرغ از مرغداران
  • نهاده‌های مورد نیاز مرغداران تامین شد
  • خرید روزانه هزار تن مرغ از مرغداران داخلی
  • روی هر مرغ بالای ۱۰ هزار تومان ضرر می‌کنیم
  • قیمت مرغ زنده چقدر شد؟
  • صادرات ماهانه ۱۵ تا ۲۰ هزار تن مرغ به بازار‌های هدف
  • جوجه ریزی در مرغداری سیستان و بلوچستان ۱۷ درصد افزایش یافت
  • رشد ۱۷ درصدی جوجه ریزی در واحدهای مرغداری سیستان وبلوچستان
  • ثبت رکورد ۱۷ میلیون قطعه جوجه ریزی در مازندران برای اولین بار در کشور
  • صادرات مرغ با هدف تعادل بازار و ایجاد درآمد ارزی