Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@02:25:04 GMT

زکات گامی ارزشمند برای زدودن چهره فقر از جامعه است

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۵۲۶۶۵

زکات گامی ارزشمند برای زدودن چهره فقر از جامعه است

به گزارش ایرنا، علی محمدیان عصر شنبه در نشست شورای زکات اظهار داشت: باید با اقدام های اساسی، مردم را از اهمیت پرداخت زکات آگاه و برای توزیع سریع زکات جمع آوری شده برای زدودن فقر از چهره جامعه تلاش کرد.

وی اضافه کرد: بخشی از نیازهای ضروری جامعه به ویژه در حوزه درمان نیازمندان را می توان از محل زکات جمع آوری شده پرداخت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدیان با بیان اینکه کمیته امداد، عامل و امانت دار خوبی برای جمع آوری و پرداخت زکات است، از دبیرخانه شورای زکات خواست تا اقدامات انجام شده برای جمع آوری و محل های هزینه کرد زکات را اطلاع رسانی کند.

ماموستا سید حسین حسینی، امام جمعه سقز هم با بیان اینکه برخی از روحانیان از نظر معیشت در وضعیت مناسبی نیستند، اضافه کرد: از محل زکات های جمع آوری شده می توان، روحانیان را یاری داد.

جمع آوری ۴۰ میلیارد ریال زکات در سقز

رییس کمیته امداد امام (ه) سقز نیز در این نشست اظهار داشت: تعهد این شهرستان برای جمع آوری زکات در سال ۱۳۹۹ مبلغ ۶۷ میلیارد ریال بود که حدود ۶۰ میلیارد ریال آن تحقق یافت و شهرستان در کردستان، رتبه دوم به دست آورد.

غفور عبداللهی یادآور شد: تعهد شهرستان سقز برای سال ۱۴۰۰ مبلغ ۶۸ میلیارد ریال است که تاکنون حدود ۴۰ میلیارد ریال آن تحقق یافته است.

وی اضافه کرد: زکات جمع آوری شده در محل ها از جمله، تامین جهیزیه، ساخت و خرید مسکن، معیشت، پرداخت هزینه درمان ساخت خانه عالم، تعمیر مساجد هزینه شده و خواهد شد.

قبولی اعمال انسان در گرو ادای نماز و پرداخت زکات، است

ماموستا صابر خدامرادی، امام جماعت مسجد محله قوخ سقز نیز با اشاره به اینکه اعمال انسان بدون ۲ عمل زکات و نماز مورد قبول درگاه خداوند قرار نمی گیرد، گفت: پرداخت کنندگان و عاملان زکات، جزو دوستان خداوند هستند.

امام جماعت مسجد صالح آباد سقز هم با اشاره به اهمیت تشویق مردم به پرداخت زکات به عنوان یکی از بزرگترین شعائر اسلامی، افزود: پرداخت زکات نشان دهنده بخشندگی است و کسی که ایمان واقعی دارد، بخشنده است.

ماموستا حسن قیصریان با بیان اینکه بیماری بُخل، بیماری خطرناکی است و هرکس زکات واجب را پرداخت نکند، بخیل است، افزود: بیماری بخل را با تمرین و ممارست سخاوت، داشتن حسن ظن به خداوند و نترسیدن از فقر، می توان از بین برد.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

برچسب‌ها کردستان کمیته امداد امام خمینی سقز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان کمیته امداد امام خمینی سقز کردستان کمیته امداد امام خمینی سقز میلیارد ریال جمع آوری شده پرداخت زکات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۲۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۳۸ میلیارد ریالی قاچاقچی هیزم

مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد از ضبط سه هزار کیلوگرم هیزم قاچاق و جریمه ۳۸ میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریالی متهمان در یاسوج خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، حمزه لقمانی، مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: پرونده قاچاق سه هزار کیلوگرم هیزم به ارزش ۹ میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال در شعبه سوم بدوی ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز یاسوج رسیدگی شد.

لقمانی افزود: شعبه پس از بررسی مدارک موجود در پرونده و به دلیل ارائه نشدن مدارک قانونی، تخلف انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط هیزم کشف شده، متهم را به پرداخت ۹ میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم و برای خودرو حامل هیزم قاچاق نیز، حکم به پرداخت ۹ میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال معادل ارزش هیزم قاچاق صادر کرد و در مجموع متهم به پرداخت ۱۹ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد. محکوم شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: شعبه همچنین مالک هیزم‌های قاچاق را به پرداخت ۱۹ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد. 

لقمانی افزود: ماموران منابع طبیعی و آبخیزداری با کشف هیزم قاچاق از یک کامیون، پرونده این تخلف را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

دیگر خبرها

  • پرداخت بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات کادر درمان فارس
  • افزایش ۵۰ درصدی زکات در مهران
  • افزایش کمک‌های مالی برای کمپین انتخاباتی ترامپ
  • پرداخت یک هزار میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل
  • ‌۱۷۰ میلیارد ریال، هزینه کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد بر دوش شهرداری گرگان
  • جمع‌آوری بیش از ۳۱ میلیارد ریال کمک مردمی در فعالیت‌های داوطلبانه هلال احمر کردستان
  • جریمه ۳۸ میلیارد ریالی قاچاقچی هیزم
  • جمع آوری بیش از ۳۱ میلیارد ریال کمک در فعالیت‌های داوطلبانه هلال احمر کردستان
  • احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • برخورداری ۶۲۵ زوج نابارور استان مرکزی از خدمات بیمه سلامت