Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم اختتامیه هفتاد و چهارمین دوره جشنواره فیلم کن در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مراسم اختتامیه جشنواره فیلم کن از ساعت ۱۹ و ۱۵ دقیقه به وقت محلی شروع شد تا به معرفی بهترین‌های این دوره بپردازد.

این دوره از جشنواره پس از یک سال وقفه به دلیل همه‌گیری بیماری کرونا برگزار شده و در دو سال گذشته، فیلم‌هایی از شرق آسیا جایزه نخل طلایی فستیوال را از آن خود کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پنج زن و سه مرد سینماگر به ریاست اسپایک لی، کارگردان نامدار آمریکایی، فیلم‌های بخش مسابقه هفتاد و چهارمین جشنواره کن را داوری کردند. این گروه ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه به وقت ایران روی فرش قرمز رفتند و به تدریج وارد سالن مراسم شدند.

متی یوپ کارگردان فرانسوی-سنگالی، سونگ‌هانگ هو بازیگر کره‌ای، طاهر رحیم بازیگر فرانسوی، مگی جیلنهال بازیگر آمریکایی، کلبر مندونسا فیلیو کارگردان برزیلی، میلن فارمه خواننده و بازیگر فرانسوی، جسیکا هوسنر فیلمساز اتریشی و ملانی لوران بازیگر فرانسوی اعضای گروه داوری جشنواره کن ۲۰۲۱ را تشکیل می‌دادند.

لیست برندگان جشنواره فیلم کن

نخل طلا: "تیتان" به کارگردانی ژولیا دوکورنو

جایزه بزرگ هیئت داوران: "قهرمان" ساخته اصغر فرهادی و "اتاقک شماره شش" ساخته جوهو کاسمانن

جایزه هیئت داوران: "خاطرات" اثر آپیچات‌پونگ ویراستاکول و "زانوی احد" اثر نداو لاپید

بهترین کارگردان: لئوس کاراکس برای "آنت"

بهترین فیلمنامه: "ماشین من را بران" ساخته ریوسوکه هاماگوچی

بهترین بازیگر زن: رناته رینسو برای فیلم "بدترین آدم روی زمین"

بهترین بازیگر مرد: کلب لندری جونز برای "نیترام"

جوایز بخش فیلم کوتاه

بخش فیلم کوتاه: "همه کلاغ‌های جهان" ساخته تانگ یی

جایزه دوربین طلایی: «مورینا» ساخته آنتونتا آلامات کوزییانوویچ

تقدیر ویژه در بخش فیلم کوتاه: "آسمان آگوست" ساخته یاسمین تنوچی

جوایز فیپرشی

بخش اصلی رقابتی: "ماشین من را بران" ساخته ریوسوکه هاماگوچی

بخش نوعی نگاه:"زمین بازی" ساخته لورا وندل

بخش دو هفته کارگردانان / هفته منتقدان:"پرها" ساخته عمر الزهیری

کد خبر 507916

منبع: ایمنا

کلیدواژه: جشنواره فیلم کن جشنواره فیلم کن 2021 بازار مجازی جشنواره فیلم کن جشنواره بین المللی فیلم کن جشنواره کن اصغر فرهادی فیلم های جشنواره کن 2021 برندگان جشنواره فیلم کن برندگان جشنواره فیلم کن 2021 برندگان جشنواره کن برندگان جشنواره کن 2021 جشنواره فیلم کن قهرمان سایت جشنواره کن برندگان ایرانی جشنواره کن فیلم قهرمان بازیگران فیلم قهرمان فیلم قهرمان اصغر فرهادی امیر جدیدی در قهرمان امیر جدیدی اصغر فرهادی و امیر جدیدی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق جشنواره فیلم کن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۲۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار نخستین تصویر از فیلم جدید «کاپولا»

اولین تصویر از «مگالوپولیس» ساخته «فرانسیس فورد کاپولا» پیش از رونمایی در جشنواره کن ۲۰۲۴ منتشر شد.

به گزارش ایسنا، نخستین تصویر از فیلم سینمایی «مگالوپولیس» ساخته «فرانسیس فورد کاپولا» که با سرمایه شخصی او ساخته شده است با حضور «آدام درایور» و «ناتالی امانوئل» منتشر شد.

این پروژه سینمایی که جشنواره‌های مهم سینمایی در رقابت برای نمایش آن بودند، سرانجام به جشنواره کن رسید و سازنده سه‌گانه «پدرخوانده» فیلم جدید خود را در بخش مسابقه کن رونمایی خواهد کرد. 

 «مگالوپولیس» پروژه‌ای است که کاپولا برای اولین بار در سال ۱۹۸۳ شروع به نوشتن آن کرد و با هزینه بیش از ۱۰۰ میلیون دلاری ساخته شده که بخشی از آن با فروش بخش قابل توجهی از املاک او تامین شده است.

«مگالوپولیس» با دو ساعت و ۱۵ دقیقه مدت زمان داستان یک کلان شهر را پس از ویرانی تصادفی آن دنبال می کند، با دو دیدگاه رقیب؛ یکی از یک معمار ایده آلیست (آدام درایور)، دیگری از طرف شهردار عملگرا (جانکارلو اسپوزیتو).

در فیلم سینمایی «مگالوپولیس» بازیگران دیگری چون «فارست ویتاکر»، «ناتالی امانوئل»، «جان وویت»، «لارنس فیشبرن»، «اوبری پلازا»، «شیا لابوف»، «کلوئه فاینمن»، «کاترین هانتر» و «داستین هافمن»، «دی بی سوینی»، «تالیا شایر»، «جیسون شوارتزمن»، «جیمز رمار» و «جیانکارلو اسپوزیتو» مقابل دوربین رفته‌اند.

«آناهید نظریان»، «بری آزبورن» و «دارن دیمتر» تهیه‌کنندگان اجرایی این فیلم سینمایی هستند.

«فرانسیس فورد کاپولا» از بزرگترین فیلمسازان معاصر سینمای جهان است که از جمله افتخارات و جوایز سینمایی وی طی چهار دهه فیلم‌سازی می‌توان به جایزه‌ اسکار بهترین فیلم‌نامه اقتباسی در سال ‌۱۹۷۱ برای «پاتون»، جایزه‌ی اسکار بهترین فیلم‌نامه اقتباسی در سال ‌۱۹۷۳ برای «پدرخوانده»، جایزه اسکار بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌نامه اقتباسی در سال ‌۱۹۷۵ برای «پدرخوانده‌۲»، جایزه بفتا بهترین کارگردانی در سال ‌۱۹۷۸ برای «اینک آخرالزمان»، جایزه دوربین جشنواره برلین در سال ‌۱۹۹۱، جایزه نخل طلا و جایزه فیپرشی جشنواره کن در سال ‌۱۹۷۹ برای فیلم «اینک آخرالزمان»، جایزه نخل طلا و جایزه بهترین فیلم معنوی جشنواره کن در سال ۱۹۷۴ برای فیلم «مکالمه»، جایزه گلدن گلوب برای بهترین کارگردانی در سال ۱۹۸۰ برای «اینک آخرالزمان»، جایزه گلدن گلوب برای بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌نامه در سال ‌۱۹۷۳ برای «پدرخوانده»، جایزه ویژه پنجاهمین سال تأسیس جشنواره سن‌سباستین در سال ‌۲۰۰۲، شیر طلای افتخاری جشنواره ونیز در سال ‌۱۹۹۲، جایزه صدف طلایی بهترین فیلم و جایزه فیپرشی جشنواره سن‌سباستین و ... اشاره کرد. 

هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم کن از ۱۴ تا ۲۵ می ۲۰۲۴ (۲۵ اردیبهشت‌ماه تا ۵ خردادماه) برگزار می‌شود و امسال «گرتا گرویگ» کارگردان آمریکایی ریاست هیات داوران را بر عهده دارد و «جورج لوکاس» خالق سری فیلم‌های «جنگ ستارگان» و استودیو ژاپنی جیبلی هم با دریافت جایزه نخل طلای افتخاری مورد تقدیر قرار خواهد گرفت. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایساتیس پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه
  • انتشار نخستین تصویر از فیلم جدید «کاپولا»
  • اختتامیه هشتمین جشنواره طنز پهلو در فومن برگزار شد
  • همایش اعطای جوایز شصت و دومین دوره جایزه البرز برگزار می شود
  • اکران «اقیانوس پشت پنجره» به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود
  • جشنواره فیلم پکن برندگانش را شناخت/تجلیل از چن کایگه با حضور ییمو
  • بازداشت ژرار دوپاردیو به اتهام تجاوز جنسی/ حمایت مکرون فایده‌ای نداشت
  • ژرار دوپاردیو سرانجام بازداشت شد/ بازجویی برای اتهامات جنسی
  • مایک لی زنبور طلایی را می‌گیرد/ تجلیل برای یک عمر دستاورد هنری