Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@23:49:43 GMT

اصغر فرهادی پس از دریافت جایزه کن چه گفت؟

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۵۲۸۰۳

اصغر فرهادی پس از دریافت جایزه بزرگ جشنواره فیلم کن برای ساخت فیلم "قهرمان" سخنان کوتاهی را مطرح کرد.

به گزارش ایسنا، این کارگردان سینمای ایران با تشکر از دست اندرکاران جشنواره کن و هیات داوران در سخنانی کوتاه از گروهش، تهیه کننده فیلمش و خانواده اش تشکر کرد و گفت: از دخترم (سارینا) مخصوصا تشکر می کنم که ترغیب ام کرد که این داستان را بسازم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارگردان برگزیده اسکار همچنین خاطرنشان کرد: الان که اینجا ایستاده ام به یاد 36 سال قبل افتادم که یک بچه 13 ساله بودم و در شهری که به دنیا آمدم، با کمترین امکانات اولین فیلم کوتاهم را ساختم. 36 سال است که جز نوشتن و فیلم ساختن کار دیگری نکردم و باهمه محدودیت ها، مشکلات و فشارها و گرفتارهای که می توانست من را از این مسیر که داشتم منصرف بکند و این فیلم ها را نسازم و شما هم نبینید اما به امید اینکه با هر فیلمی که می سازم ، یک پرسش  از شرایط تلخ اجتماعی که اطرافم هست را با تماشاگر ها به اشتراک بگذارم و با فکر کردن آنها به یک راه حل برسم؛ باز ادامه دادم.

اصغر فرهادی در پایان اظهار امیدواری کرد: با وجود همه مشکلات ادامه بدهم چون ایمان دارم یکی از راه های نجات کشورم، آگاهی بخشی است.  

«قهرمان» جایزه بزرگ هیات داوران را به صورت مشترک با فیلم «کوپه شماره 6» به کارگردانی «یوهو کاسمانن» از فنلاند دریافت کرد. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اصغر فرهادي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۲۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامزدی امباپه و انریکه برای دو جایزه ارزشمند

به گزارش "ورزش سه"، همانطور که انتظار می‌رفت، PSG، قهرمان فعلی لیگ 1، تقریباً در تمام دسته های جوایز برتر فصل نامزد شده است. کیلیان امباپه نامزد دریافت جایزه بهترین بازیکن لیگ یک شده، در حالی که سرمربی او، لوئیز انریکه، در میان نامزدهای دریافت جایزه بهترین مربی در مسابقات قهرمانی فرانسه دیده می شود.

کاپیتان تیم ملی فرانسه با پشت سر گذاشتن رکورد پنج آقای گلی ژان پیر پاپن، ششمین جایزه متوالی بهترین گلزن خود را به دست خواهد آورد، علاوه بر این که احتمالا برای پنجمین بار متوالی به عنوان بهترین فوتبالیست لیگ انتخاب خواهد شد که یک رکورد مطلق است. پیر لیز-ملو از برست، پیر امریک اوبامیانگ از مارسی، عثمان دمبله از پاری سن ژرمن و ادون ژگروا از لیل نامزدی را به اشتراک می گذارند.

در دو فصل گذشته، تیم پاریسی، نتوانست عنوان بهترین مربی سال را کسب کند و نه پوچتینو و نه گالتیه این جایزه را دریافت نکردند. انریکه برای این عنوان با اریک روی (برست)، فرانک هیز (لانس)، پائولو فونسکا (لیل) و لوکا السنر (لو آور) رقابت دارد.

دیگر خبرها

  • نامزدی امباپه و انریکه برای دو جایزه ارزشمند
  • رهبر انقلاب: در مسئله آموزش و پرورش مشکلات مادی، معیشتی، کاری و فضای آموزشی داریم
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر «بچه‌های مسجد»
  • تران آن هونگ رییس داوران جشنواره فیلم شانگهای ۲۰۲۴ شد
  • داور لیگ برتری استعفا داد
  • مایک لی زنبور طلایی را می‌گیرد/ تجلیل برای یک عمر دستاورد هنری
  • داوران جشنواره کن معرفی شدند
  • نویسنده اسیر فلسطینی برنده جایزه ادبی بوکر شد
  • داوران جشنواره کن چه کسانی هستند؟
  • اسیر فلسطینی صهیونیست‌ها برنده بوکر عربی ۲۰۲۴ شد