Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@15:29:52 GMT

زیست بوم توسعه فرهنگی در حوزه هنری تدوین می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۵۲۸۲۵

زیست بوم توسعه فرهنگی در حوزه هنری تدوین می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، میثم مرادی بیناباج در جمع کارکنان حوزه هنری زنجان اظهار کرد: حسینیه اعظم زنجان و حضور باشکوه مردم در عزاداری هشتم محرم بیانگر ارادت ویژه مردم استان به مکتب عاشورا و بزرگداشت عزای حسینی است.

معاون راهبری امور استا‌ن‌های حوزه هنری با اشاره به اینکه استبداد رضاخانی با سیاست منع روضه، به دنبال خشکاندن ریشه‌های اعتقادی مردم ایران بود، گفت: انقلاب اسلامی که ریشه در قیام حسینی دارد، زمینه‌ساز بروز و ظهور آیین‌های باشکوه عاشورایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه این ایام مصادف با سالگرد قیام خونین گوهرشاد است، تصریح کرد: هر چند که تلاش استبداد پهلوی اول در حذف ریشه‌ها و نمادهای دینی و مذهبی و پهلوی دوم، هیچگاه نتوانست رسم مردم را برای برپاداشتن عزای حسینی از بین ببرد، اما این انقلاب اسلامی بود که زمینه‌ساز شکل‌گیری آیین‌های باشکوه عزاداری مثل یوم‌العباس در زنجان شد.
مرادی بیناباج افزود: ما اگر معتقدیم انقلاب اسلامی بر مبنای آرمان و ایده اصلی امام خمینی(ره) شکل گرفته باید اصول و نگاه امام را به این انقلاب در مرکز ثقل جریان هنر انقلابی قرار دهیم.
وی ضمن بازخوانی پیام امام خمینی (ره) به هنرمندان تصریح کرد: روح نهفته در این پیام مبارزه با اسلام آمریکایی و صیقل دادن چهره اسلام ناب محمدی(ص) است که باید در همه فعالیت‌ها و تولیدات هنری ما جاری باشد.
مرادی بیناباج در ادامه با اشاره به سند تحول مراکز استانی حوزه هنری و لزوم توجه به زیست بوم فرهنگی و هنری استان افزود: ارتباط بین ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی استان و راهبردهای سند تحولی برای شناسایی محدوده مزیت‌های این استان از ضرورت‌های تحول مراکز استانی حوزه هنری است.
معاون راهبری استانهای حوزه هنری با اشاره به رویکرد تمرکز زدایی از تهران و توجه به زیست‌بوم استان‌ها در دوره مدیریت جدید حوزه هنری افزود: هر مرکز استانی حوزه هنری باید پرچمدار هنر بوم‌گرای انقلاب در استان خویش باشد.
وی با تعریف هنر بوم‌گرا که متوجه فرصت‌ها، مزیت‌ها و چالش‌های زیست بوم فرهنگی تاریخی و اکنون هر استان است، خاطرنشان کرد: راهبرد توسعه گستره کمی، جغرافیایی و موضوعی تاریخ شفاهی یکی از محورهای اصلی طرح تحول مراکز استانی است لذا اگر امروز تاریخ شفاهی شکل‌گیری آیین‌هایی مثل اجتماع عظیم مردم زنجان در روز هشتم محرم ثبت نشود نسبت به آن اجحاف شده و وظیفه مراکز استانی حوزه هنری در این خصوص، پرداختن به تاریخ شفاهی معاصر و سیر حرکت ملت ایران در موقف‌ها و حوادث تاریخی، فرهنگی و سیاسی کشور در تاریخ معاصر انقلاب اسلامی است.
مرادی بیناباج با اشاره به اینکه نقطه پایان کار ما تولید اثر نیست، بلکه ترویج آثار و محصولات هنر انقلاب هدف اصلی ما است، تاکید کرد: در رویکرد ترویجی باید یک سنت یا سوژه که در قالب تولید یا رویدادی تبدیل به محصول و محتوا شده است به مخاطب رسانده شود.
معاون راهبری استان‌های حوزه هنری، با گرامیداشت یاد شهید مجید شهریاری، دانشمند هسته‌ای زاده استان زنجان گفت: امر ترویجی این است که تلاش کنیم کتاب شهریار سرزمین من که تولید حوزه هنری استان است، به عنوان منبع مطالعه غیر درسی دانشجویان رشته‌های علوم پایه از جمله فیزیک در استان زنجان قرار گیرد که نتیجه آن تقویت گفتمان انقلابی است و موجب معرفی الگوی حرکت و اسوه و نمادی مثل شهید شهریاری به جوانان می‌شود.

انتهای پیام/73005/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: زنجان انقلاب اسلامی امام خمینی استانی حوزه هنری مرادی بیناباج انقلاب اسلامی مراکز استانی زیست بوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۲۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اصغر طاهری، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه با بیان اینکه پروژه با هدف به حداقل رساندن اثرات زیست محیطی ناشی از منابع آلاینده اجرا شد، اظهارداشت: این پروژه علاوه بر شناسایی منابع آلاینده زیست محیطی رصد و نظارت منطقه‌ای بر وضعیت منابع آلاینده، ارائه راه کارهای مدیریتی کاهش پیامدهای محیط زیستی، ایجاد بستری مناسب برای تصمیم گیری بهتر و ارتقای آگاهی‌های عمومی در رابطه با مسائل زیست محیطی را در پی خواهد داشت.

وی مراحل انجام پروژه را شامل فاز مطالعات و بررسی کلیات وضعیت محیط زیستی منطقه، شناسایی منابع آلاینده سطح منطقه، تهیه بانک اطلاعاتی، ارائه راهکارهای کاهش آلاینده‌ها، تهیه اطلس زیست محیطی منطقه و ارائه راه کارهای مدیریت محیط زیست در منطقه عنوان کرد.

طاهری بابیان اینکه در این اطلس منابع آلاینده هوا، خاک، نور، انرژی، امواج و.. شناسایی شده است، افزود: در گام دوم براساس داده‌های احصا شده، برنامه ریزی برای به حداقل رساندن آلودگی ناشی از مراکز آلاینده آغاز خواهد شد.

کد خبر 6089935

دیگر خبرها

  • نهضت هنر انقلاب در خوزستان شعله‌ورتر از گذشته‌ شد‌
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • تاثیر هنر در حفاظت از محیط زیست
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان در گرو بصیرت‌افزایی است
  • ظرفیت‌ها و فرصت‌های عظیم موجود در استان فارس معرفی شود
  • دشمن جنگ فرهنگی علیه ایران راه انداخته است
  • مسجد مهمترین پایگاه انقلاب و مردم/ مسلمانان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده‌اند
  • آیین بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی در شاهرود برگزار شد