Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-28@04:49:08 GMT

جنس خوبی که بنجل شد!

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۵۲۹۰۳

جنس خوبی که بنجل شد!

در پایان لیگ نوزدهم شیخ دیاباته مهاجم اهل مالی استقلال با 15 گل زده آقای گل شد تا باز هم تأثیر حضور یک بازیکن خارجی خوب را در فوتبال ایران نشان دهد.

 این در حالی است که در لیگ هجدهم هم، کی روش استنلی و لوسیانو پریرا مهاجمان برزیلی سپاهان و فولاد با 16 گل زده به‌طور مشترک آقای گل شدند و با آقای گلی دیاباته، برای دومین فصل پیاپی یک بازیکن خارجی به این عنوان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در پایان لیگ نوزدهم شرایط به‌گونه‌ای پیش رفت که فضا علیه خارجی‌ها شد. در حالی که گابریل کالدرون با ناراحتی و بدون روشن شدن تکلیفش قراردادش با پرسپولیس را فسخ کرده بود، موعد پرداخت بدهی این باشگاه به برانکو ایوانکوویچ هم رسید که با حاشیه‌ها و مشکلات فراوان این پول به این مربی کروات پرداخت شد. این در حالی است که در اردوی استقلال نیز چنین اتفاقی رخ داده بود و پس از فسخ قرارداد آندره آ استراماچونی و رفتن او از ایران، وینفرد شفر دیگر سرمربی سابق آبی‌ها هم به‌دنبال پول خود بود. در این بین، حکم شکایت مارک ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی هم آمد و فدراسیون فوتبال به پرداخت بیش از 6 میلیون یورو به این مربی بلژیکی محکوم شد. در این شرایط، قانون منع جذب مربی و بازیکن خارجی وضع شد و به غیر از بازیکنان و مربیانی که همچنان در فوتبال ایران فعال بودند، هیچ تیمی حق جذب خارجی‌ها را پیدا نکرد. اما در حالی که به پایان لیگ بیستم نزدیک می‌شویم که گفته شد این قانون برای فصل آینده برداشته خواهد شد. با این حال، آمارها نشان می‌دهد، خارجی‌هایی که در فوتبال ایران ماندند هم یا دچار افت شدید شدند یا حاشیه‌هایی را به وجود آوردند و یا قرارداد‌شان را فسخ کردند و رفتند که در این گزارش به مهم‌ترین‌شان پرداخته‌ایم.
بشار قرارداد داشت و رفت
بشار رسن یکی از خارجی‌های خوب فوتبال ایران در چند فصل گذشته بود که برای لیگ بیستم هم با پرسپولیس به توافق رسیده و قرارداد امضا کرده بود اما این هافبک عراقی که مطالباتش را به طور کامل دریافت نکرده بود و پیشنهاد خوبی هم از القطر داشت، سر ناسازگاری گذاشت که جدا می‌شود. با این حال، او پس از صحبتی که با مهدی رسول پناه سرپرست وقت باشگاه پرسپولیس داشت، به توافق رسید که تنها تا پایان لیگ قهرمانان آسیا در این تیم بماند و بدون دریافت مطالباتش و پرداخت تنها 120 هزار دلار از جمع قرمزها جدا شود. رسن تنها در 4 هفته ابتدایی لیگ بیستم سرخپوشان را همراهی کرد و بعد از بازی فینال لیگ قهرمانان برابر اولسان هیوندای با پرسپولیسی‌ها خداحافظی کرد و به‌قطر رفت. اتفاقی که ناراحتی شدید یحیی گل محمدی را در پی داشت و او اخیراً هم گفت هنوز نمی‌داند رسن چطور جدا شد؟
میلیچ رفت، برگشت، دوباره رفت
 هرویه میلیچ هم یکی از خارجی‌هایی بود که در میانه راه و قبل از پایان فصل استقلال را رها کرد. این مدافع کروات که جزو بازیکنان تأثیرگذار آبی‌ها در لیگ نوزدهم به شمار می‌رفت، در این فصل و در بازی رفت با گل گهر در ترکیب استقلال قرار نگرفت و با کنایه از این موضوع انتقاد کرد که واکنش تند محمود فکری سرمربی وقت استقلال را در پی داشت ولی وقتی در دربی رفت هم بازی نکرد، شبانه ایران را ترک کرد ولی با حضور فرهاد مجیدی دوباره به جمع آبی پوشان برگشت ولی در این بین بحث قرارداد او و پرداخت مطالباتش مطرح بود تا او زمان زیادی را بازی نکند. او بعد از اینکه استقلال را در آسیا همراهی کرد، دوباره رفت و وقتی هم برگشت بازی نکرد و تنها چند دقیقه برابر تراکتور بازی کرد. او هفته پیش دوباره ایران را ترک و اعلام کرد قراردادش را فسخ و مطالباتش را دریافت می‌کند. او در این فصل در 12 بازی لیگ 683 دقیقه به میدان رفت و یک گل زد. او در 6 بازی آسیا هم 392 دقیقه برای استقلال بازی کرد.
رادو رفت و تهدید به فسخ کرد
بوژیدار رادوشوویچ دروازه بان پرسپولیس و هموطن میلیچ هم در این فصل با پرسپولیس به مشکل خورده است. این دروازه بان کروات پس از رفتن علیرضا بیرانوند در اواخر لیگ نوزدهم، به گلر اصلی قرمزها تبدیل شد و بازی‌های خوبی را هم به نمایش گذاشت اما با حضور حامد لک در این تیم دوباره نیمکت نشین شد. او در این مدت در یک بازی لیگ، 2 بازی جام حذفی و یک بازی لیگ قهرمانان برای پرسپولیس بازی کرد ولی بعد از بازگشت این تیم از آسیا، به مرخصی رفت و ایران را ترک کرد اما اعلام کرد با مسئولان پرسپولیس از جمله ابراهیم شکوری مدیر اجرایی این باشگاه به مشکل خورده و تهدید به فسخ قرارداد کرد. مشکل پرسپولیس قرارداد 3 ساله و سنگینی است که در زمان محمد حسن انصاری فرد با رادو بسته شده و اگر او فسخ می‌کرد، پرسپولیس باید بیش از یک میلیون یورو به او می‌پرداخت. با این حال، با صحبتی که گل محمدی با او انجام داد بوژیدار به ایران برگشت و راضی شد تا پایان فصل بماند و اخیراً بخشی از مطالباتش را هم دریافت کرد.
شیخ افت کرد و پنجره استقلال را بست
شیخ دیاباته در این فصل بشدت افت کرده و شباهتی به آن مهاجم زهردار آبی‌ها ندارد. او که در ابتدای فصل با فکری به مشکل خورد، از زمان مجیدی چند بار به مرخصی رفته که این آخری برای او دردسرساز شد و به خاطر شیوع کرونا نتوانست از فرانسه به ایران بازگردد تا اینکه بعد از کش و قوس فراوان مجوز بازگشت به کشور را گرفت. او در این فصل با مصدومیت‌هایی مواجه بوده و حالا هم که از آمادگی لازم دور بوده و برای همین از وقتی به تمرینات استقلال برگشته، تنها چند دقیقه برابر سایپا بازی کرد و دربی را هم از روی سکوها تماشا کرد و مجیدی به او فرصت بازی نداد. او در 12 بازی لیگ، 648 دقیقه بازی کرده و 2 گل زده است. البته عملکرد او در لیگ قهرمانان بهتر بود و در 3 بازی 270 دقیقه بازی کرد و 4 گل به ثمر رساند. البته دیاباته در زمانی که ایران نبود، از استقلال به خاطر دریافت نکردن مطالباتش شکایت کرد و به همین خاطر هم فیفا پنجره نقل و انتقالاتی استقلال را برای دومین بار بست.
کی روش؛ فقط یک گل
در تیم‌های دیگر هم خارجی‌ها افت محسوسی داشته‌اند. کی روش استنلی که در لیگ نوزدهم 7 گل برای سپاهان زده بود، در این فصل در 17 بازی 612 دقیقه بازی کرده و تنها یک گل زده است. بازیکنی که از آقای گل 2 فصل پیش فاصله زیادی گرفته تا بیشتر نیمکت نشین باشد و شاهد گلزنی‌های سجاد شهباززاده باشد که 19 گل برای سپاهان زده و در صدر جدول گلزنان لیگ قرار دارد.
منشا ؛ افت بعد از طوفان
گادوین منشا لیگ بیستم را طوفانی آغاز کرد و در 7 بازی ابتدایی گل‌گهر 9 گل برای این تیم به‌ثمر رساند اما بعد از آن افت کرد و بعد هم حاشیه‌هایی برایش به‌وجود آمد تا به‌طور مثال بازی رفت با پرسپولیس را به‌دلیل محرومیت از دست بدهد. او برای مدتی طولانی گل نزد و یک بار بعد از 6 بازی و یک بار هم بعد از 10 بازی برای سیرجانی‌ها گل زد و تا به اینجای لیگ با 26 بازی و 1802 دقیقه حضور در میدان 11 گل زده باشد.



 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: فوتبال ایران لیگ قهرمانان لیگ نوزدهم پایان لیگ لیگ بیستم بازی لیگ خارجی ها آقای گل یک بازی گل زده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۲۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاص‌ترین هوادار ایران در تمرین استقلال (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، در پایان دیدار استقلال و شمس آذر بود که ویدیویی از یک هوادار آبی پوش، حسابی مورد توجه کاربران در فضای مجازی قرار گرفت.

یکی از هواداران خاص و عاشق استقلال که از داشتن نعمت هر دو دست محروم بود، لباس و پرچم آبی بر تن کرده و مشغول تماشای بازی تیم موردعلاقه‌اش بود.

سیدحسین حسینی پیش از شروع بازی و در هنگام گرم کردن نزد این هوادار رفت و در پایان بازی نیز جواد نکونام به همراه تعدادی از بازیکنان استقلال، تصویر این هوادار را در صفحات شخصی خود استوری کردند.

حالا رسانه رسمی آبی‌ها با تیتر "استقلالی عاشق، میهمان ویژه تمرین استقلال"، نوشته است: جواد نکونام و شاگردانش امروز در کمپ زنده یاد ناصر حجازی میزبان یک استقلالی عاشق و فرزندش بودند.

در ادامه این خبر آمده است:

امروز نیز تمرین استقلال یک میهمان ویژه داشت. رسول مولایی، هوادار اصفهانی استقلال که بعد از دیدار با شمس آذر تصویر او در ورزشگاه آزادی وایرال شد، امروز به دعوت جواد نکونام سرمربی تیم، همراه با دخترش در کمپ زنده یاد ناصر حجازی حاضر شد و علاوه بر تماشای تمرین استقلال، دقایقی با جواد نکونام و اعضای تیم صحبت کرد.

سرمربی استقلال به نشانه قدردانی و تشکر از این هوادار، پیراهنی را به یادگار به او هدیه داد.

دیگر خبرها

  • یاغی سابق: استقلال این مدلی صدر را از دست می دهد | بازیکنان ذخیره پرسپولیس دلسرد شده اند
  • آشوبی: پرسپولیس بدون توجه به بازی‌های استقلال می‌تواند فاصله یک امتیازی را جبران کند/ در مورد رفیعی جای نگرانی وجود ندارد
  • خاص‌ترین هوادار ایران در تمرین استقلال (عکس)
  • استقلال درس خوبی از شمس آذر گرفت/ نباید تراکتور را دست کم بگیرند
  • گوستاوو: با فکر بازی استقلال می‌خوابم
  • اکبرپور: سپاهان از بازی ما تعجب کرده بود
  • مورایس: بازی‌های حذفی هیچ‌گاه آسان نیست
  • جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد
  • همدلی خوبی در تیم وجود دارد/ باید مقابل ازبکستان با حوصله باشیم
  • امیری: قلعه‌نویی بخواهد در خدمت تیم ملی هستم