Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-05-01@13:21:12 GMT

هزاران حمله هکری در کمین دستگاه‌های هوشمند خانگی

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۵۲۹۵۵

هزاران حمله هکری در کمین دستگاه‌های هوشمند خانگی

ایتنا - دستگاهی که هدف بیشترین حملات قرار گرفت چاپگر اپسون بود، که، با این حال، امن ماندن خود را ثابت کرد. ولی یک دوربین ieGeek خریداری شده از آمازون که به عنوان گزینه منتخب این شرکت هم تبلیغ شده بود نتوانست از این آزمون سربلند بیرون بیاید با اینکه استفاده از دستگاه‌های خانه هوشمند می‌تواند محیط زندگی شما را ارتقاء ببخشد، ولی همچنین می‌تواند خانه شما به یک جهنم واقعی پر از چشمهای شکارچی و فعالیت‌های تبه‌کارانه تبدیل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک تحقیق جدید که توسط گروه تحقیقات مصرف‌کنندگان موسوم به Which?  انجام شده دریافته است که یک خانه مجهز به دستگاه‌های خانه هوشمند ممکن است هر هفته متحمل ده هزار تلاش برای هک شود.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از سایبرنیوز، این گروه با همکاری گروه NCC و اتحادیه سایبری جهانی (GCA) یک خانه را به طیف کاملی از دستگاههای خانه هوشمند، شامل تلویزیون‌ها، ترموستات‌ها، و حتی کتری‌ها، مجهز کرد. نتیجه حاصله بسیار تکان‌دهنده بود: این خانه هوشمند جدید متحمل حملات سایبری متعددی شد، که نهایتا بالغ بر 14 حمله در یک ساعت شد. جمعبندی آنها این بود که بیشتر دستگاه‌ها توانستند با موفقیت این حملات را دفع کنند، ولی یک دوربین ساخت آمازون هک شد و برای یک تبه‌کار سایبری اجازه داد که برای جاسوسی از افراد حاضر در خانه جاسوسی کند.
 
نتایج این تحقیق
در مجموع، در طی هفته اول این آزمایش در ماه مه، گروه Which? توانست 1017 تلاش هک که از نقاط مختلف جهان به اجرا در آمده بودند را به ثبت برساند.
دستگاهی که هدف بیشترین حملات قرار گرفت چاپگر اپسون بود، که، با این حال، امن ماندن خود را ثابت کرد. ولی یک دوربین ieGeek خریداری شده از آمازون که به عنوان گزینه منتخب این شرکت هم تبلیغ شده بود نتوانست از این آزمون سربلند بیرون بیاید و اندکی پس از این گزارش از این فروشگاه حذف شد.
  
برای امن کردن خانه هوشمند چه کاری می‌توان کرد؟
خوشبختانه، راههای بسیاری برای امنسازی دستگاههای خانه هوشمند وجود دارد. همیشه از یک پسوورد قوی وایفای و یک VPN برای اطمینان حاصل کردن از رمزنگاری شده بودن اتصالتان به شبکه استفاده کنید. همچنین، برای تمام اکانتهای شخصیتان از راستی‌آزمایی دومرحله‌ای استفاده کنید، تازه‌ترین ویرایشهای نرم‌افزاری را از طریق آپدیتها دریافت کنید، و برای مهمان‌ها از یک شبکه وایفای جداگانه استفاده کنید.
 
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: خانه هوشمند هکر اینترنت اشیا خانه هوشمند دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۲۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجهز شدن ۳۰ درصد چاه‌های لرستان به دستگاه کنترل هوشمند

داریوش حسن نژاد در جلسه با کارشناسان حوزه حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب استان با اشاره به اجرای پروژه‌های طرح احیا و تعادل بخشی جهت حفاظت از منابع آب استان به ویژه منابع آب زیرزمینی، اظهار کرد: این پروژه‌ها در جهت حفاظت و حراست از منابع آب استان به خصوص منابع آب زیرزمینی که با افت مداوم مواجه هستند، در حال اجرا است.
وی به پروژه تقویت استقرار ۱۸ گروه حفاظت و نظارت بر منابع آبی در سطح استان اشاره کرد و گفت: ۱۸ گروه با ۴۵ نفر گشت زنی مداوم در سطح دشت‌های استان جهت جلوگیری از بروز تخلفات از جمله جلوگیری از حفر چاه‌های غیر مجاز، جلوگیری از انتقال غیرقانونی آب به اراضی خارج از اراضی تحت شرب چاه‌ها، جلوگیری از تغییر نوع مصرف چاه‌های صنعتی جهت مصارف کشاورزی و جلوگیری از تجاوز به حریم و بستر رودخانه‌ها را انجام می‌دهند.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان بیان کرد: ۲ پروژه انسداد چاه‌های غیر مجازدر سطح استان از طریق واگذاری به پیمانکار واجد شرایط و در سقف اعتبارات و تخصیص پروژه به صورت سالانه در حال انجام است.
به گفته حسن نژاد در همین راستا ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در سال ۱۴۰۲ با حجم صرفه جویی ۱۱.۷ میلیون متر مکعب پر و مسلوب المنفعه شده است.
وی بیان کرد: سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۹۳ دستگاه کنترل هوشمند بر روی چاه‌های دارای پروانه بهره‌برداری نصب شده است و از تعداد ۷۶۷۳ حلقه چاه‌های کل استان، ۳۰ درصد مجهز به دستگاه کنترل هوشمند شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • محدودیت دسترسی به گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی برای کودکان فرانسوی
  • استقرار هزاران نیروی پلیس در برلین
  • مجهز شدن ۳۰ درصد چاه‌های لرستان به دستگاه کنترل هوشمند
  • توزیع بیش از ۴۰۰ دستگاه لوازم خانگی در بجنورد
  • گزارش صداوسیما درباره نکوهش قرآنی ذخیره طلا و دلار در خانه که دوباره وایرال شد + فیلم | به جای احتکار خانگی طلا و ارز چه کنیم؟
  • هشدار به ایرانی‌ها؛ یک بد‌افزار خطرناک در کمین کامپیوترها
  • نصب یک هزار و ۹۲۶ کنتور هوشمند برق در شاهرود
  • معرفی آوین شاپ فروشگاه تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی
  • حسرت ۶ ساله پرسپولیس در خانه مقابل سپاهان!
  • پشت پرده ساخت اسکله روی هزاران تن آوار خانه‌های فلسطینیان